Bloedverlies in het begin van de zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Twee weken geleden heb ik ontdekt dat ik zwanger ben. De artsen hebben ons ongeveer 5 jaar geleden verteld dat dat bij ons nooit op de normale manier zou lukken. Nu is dat toch gebeurd en ik zie dat echt als een wonder. Ik heb dus geen idee hoever ik heen ben. 20 augustus moet ik naar het ziekenhuis voor een termijnbepalende echo, maar ik gok er zo een beetje op dat ik ongeveer 7/8 weken zwanger ben. Nu had ik twee dagen geleden een heel klein beetje helder rood bloed bij het afvegen toen ik naar de wc was geweest en gisteren was het bruin, en vanmorgen nog een heel klein beetje bruin. Niet echt heel donker, maar heeeeel licht. Ik schiet natuurlijk helemaal in de stress. Ik voel me verder oke, geen krampen of wat dan ook.

Zijn er meer moeders die hier last van hebben, wat zeggen jullie ervan??
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.......

Groetjes Natasja

helaas kunnen wij je niet gerust stellen denk ik.... het kan namelijk 2 kanten opgaan....
bloedverlies kan een teken zijn van een beginnende miskraam,maar zoals je zelf al zegt heb je geen krampen dus het kan ook iets onschuldigs zijn.
dit is mijn derde zwangerschap, de eeste twee zijn geeindigd in een miskraam en bij deze zwangerschap had ik ook bloedverlies tussen de 7 en 8 weken en nu ben ik 27 weken zwanger en alles gaat goed!!
kun je niet bellen om je afspraak wat te vervroegen en je verhaal uitleggen???

liefs wilma

hoi Natasja,

Ik zou me hier niet al te druk om maken hoor. Bloedverlies in het begin van de zwangerschap komt heel vaak voor, en hoeft niets te betekenen.
Ik heb in mijn zwangerschap vanaf week 5 tot ongeveer week 10 bruin bloedverlies gehad, en nu ben ik 32 weken gezond zwanger. Soms was het ook echt wel donker en zoveel dat ik een aantal inlegkruisjes per dag moest gebruiken!
Zodra het meer helder rood bloedverlies word, en je er krampen bij krijgt, zou ik wel aan de bel trekken! Maar een beetje ongi krampen horen er ook bij hoor.

succes,

Petra

Hoi Natasja

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook contant bloedingen gehad... ook echt helderrood dat het langs mijn been afliep... ik schoot ook elke keer in de stress
moch dan wel elke keer bij de huisarts langs komen die keek dan of alles nog 'dich twas'misschien kan jij dat ook vragen zodat je misschien wat ge rustgesteld kan worden.

ik heb inmiddels een dochter van bijna drie :D en zwanger van de tweede ben nu 34 weken zwanger... bij deze heb ik geen 1 bloeding gehad....
maar bij de eerste dus wel en       ze is harstikke gezond!
ik hoop dat je er wat aan hebt!!

heel veel sterkte!! want kan me goed voorstellen dat je je e rniet prettig bij voeld!!

Groetjes Ilona

Hallo

Ook ik ontdekte gister de eerste 2 druppels bloed. Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger !!!
En nu vanmidda bij het afvegen weer een paar drupjes bloed en nu kom ik net van mn bed (lag half 9 al want was doodop en werd wakker omdat i moest plassen)
en veeg ik weer af en weer bloed..
Werd helemaal overstuur van binnen.. wat als het een miskraam is???
Heb verder geen buikpijn oid.. ja nogsteeds wat een misselijkheids gevoel en verder eigenlijk niks.   Ook wat een soort van tintelend gevoel bij schaamlippen nu, maar dit kan ik me ook best verbeelden, want er gaat nu zoveel door mn hoofd heen
ben zo ontzttend bang dat dit mis gaat !!

We hebben pas 20 aug onze eerste afspraak bij de vk en krijgen dan een verwijsbrief mee voor een echo, dus deze zal binnen/rond een week daarna plaats vinden.
Wat vinden jullie?? Maandag bellen en eerder echo??
Of aan kijken nog???
K vind dit zo eng !!!

Hallo Maaikesane,

Ik denk niet dat het iets is om je druk over te maken. bij mij is het alweer over. Heeft 3 dagen geduurd ofzo. Het kan een innestelingsbloeding zijn of gewoon je baarmoedermond. Als jij je er onzeker over voelt zou ik gewoon morgen de verloskundige bellen en zeggen wat er gebeurd is, maar ik denk dat die je waarschijnlijk hetzelfde verteld. ik heb 20aug mijn eerste echo, en ik kan er pas gerust op zijn als ik dan gezien heb dat alles goed is. Maar dat heb ik al zolang ik weet dat ik zwanger ben.

Heel veel sterkte en laat even weten hoe het afloopt,

Groetjes Natasja

Hi ladies,

Het kan inderdaad 2 kanten opgaan: of het betekent niks of het is een miskraam. Bij mij was (bij mn vorige zwangerschap) helaas een miskraam; ik had 2 dagen een heeeel klein beetje bloed verloren, daarna wa shet over. Helaas een fatale echo. Maar ken ook genoeg verhalen van dames die bloed hebben verloren waarbij niks aan de hand was.

Mijn advies: bel de vk of gynaecoloog! Je krijgt dan meteen (bijv paar dagen later) een echo, geloof me.... Al is het alleen maar om je gerust te stellen.  
Een innestelingsbloeding kan niet meer zo laat in de zwangerschap maar het hoeft niet iets ernstigs te zijn. Dus... even een belletje plegen zou ik zeggen...

Succes ermee en hopelijk is het loos alarm!

ik zou ook gewoon even bellen hoor!!
ze hebben liever dat je een keer te vaak belt dan een keer te weinig!!!

Terug
Bovenaan