Bloedverlies menstruatie of innesteling?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee.

Ik dacht nu ga ik me toch echt eens aanmelden en gewoon een vraag stellen.

Ik ben in juli gestopt met de pil, en we hebben gezegd we kijken wel wat er gebeurd. We willen beide heel graag een kindje hoor, maar wilde er geen druk op leggen.

Nu ben ik al die tijd niet ongesteld geweest. Ik heb de pil 12 jaar geslikt dus mijn laatste echte menstruatie kan ik me alleen maar herinneren als zeeeeer pijnlijk maar geen symptomen van de start van de menstruatie.
Maandagavond na 'de daad' was ik me altijd even, ik zag twee minuscule bloedvlekjes op het washandje ( ok, contactbloedinkje?)... Dinsdag zag ik ineens na het plassen beetje vaag bruin bloed op het wc papiertje, veeg ik nog een tweede keer dan niks meer. Rare kriebel in m'n buik, meteen geen honger meer haha. Spanning zeker... Vandaag hetzelfde verhaal.. met wat krampen.. Geen gevoelige borsten, ja heel af en toe een steekje.. Heb wel het idee dat ze wat 'gevulder' zijn, maar dat kan door een menstruatie ook komen.

Nu vraag ik me af, zou dit het begin zijn van een echte menstruatie of zou dit een innesteling kunnen zijn? Ja, als ik even afwacht weet ik het ook natuurlijk.. maar ik was gewoon benieuwd of iemand dit herkend..
Ik weet namelijk nog dat ik aan de pil ben gegaan vanwege de helse pijnen die ik had.. en dat heb ik nu eigenlijk niet zo..

Kan er met niemand over praten natuurlijk verder.. Ja m'n vriend maar die ziet me al komen met zo'n praatje haha!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

X

Een innesteling gebeurt niet gelijk nadat je gemeenschap hebt gehad, dit duurt even, eerst komt de bevruchting etc. Kijk hiervoor even op Google.

Wat ik zou zeggen, maaaaar ik ben geen dokter, is het een begin van een menstruatie of bloeding omdat de gemeenschap misschien te ruw was?

Ik wil wel graag weten of je wel in verwachting bent want dat zou fantastisch zijn!!

Hi!

Nee dat wist ik wel maar zag t na de daad.. En uiteraard zijn er in de weken daarvoor meer daden geweest.

Uiteindelijk is het toch een hele vreemde menstruatie geworden.

De ene dag ineens veel bloedverlies en dan weer een hele avond en nacht niks. Dan weer bruin dan denk je oh het gaat nu toch over en dan nee hoor moet je je tampon na een half uur weer wisselen. Is nu al meer dan een week aan de gang als ik vanaf het eerste beetje verlies reken. Nog nooit mee gemaakt. Heb ook totaal geen pijn of iets. Merk het eigenlijk niet eens. Vreemd toch?

Voorheen ging ik echt kapot van de pijn.. (voor en tijdens de pil).

Bedankt voor je reactie!

Spannend, maar ik zou er eerst niet veel van maken. Je baarmoeder moet weer even op gang komen. Daardoor kun je een rare menstruatie hebben.

je geeft aan ook veel bloed te verliezen. Het lijkt mij dat dat sowieso geen innesteling is (sorry). Maar als je het echt zeker wilt weten doe je toch een testje.

Ik zou me voor nu niet druk maken en erg hopen dat het is gelukt. Dan kan het altijd meevallen maar nooit tegenvallen.

Nee ik ben ook overtuigd dat een menstruatie is en geen innesteling. Testen doe ik maar niet want heb helemaal het idee niet dat ik zwanger zou zijn. Helaaaas!

Zou voor nu al blij zijn dat die menstruatie eens stopt haha!

Bedankt voor het meedenken :)

Ok, ik maak me nu toch wel zorgen.....

Ik ben inmiddels al 1,5 week ongesteld... Het stopt 's avonds en 's nachts en dan 's morgens begint het weer.. Dan gebruik ik 2 tampons in een uur en vervolgens zou ik de hele dag met 1 kunnen doen.. Ik wissel wel want anders is t smerig maar dan is t dus niet veel.

Ik ben bang dat er iets mis is

Hey iris ben je al naar de huisarts geweest?

heb je ook veel pijn (krampen/steken) of valt dat wel mee?

ik vind 2 tampons per uur dag in dag uit niet heel normaal hoor. Misschien toch even informeren, en anders bel je van het weekend gewoon even met de huisartsenpost. Wie weet kunnen zij jou eerst wel even geruststellen.

Hi!

Ik kon even niet inloggen hier, heel raar.

Maar ik heb niet de hele dag veel bloedverlies. Smorgens heb ik 2 tampons nodig het eerste uur. Daarna is het weinig.. Dus kan ik eigenlijk 1 tampon de hele dag gebruiken (doe ik niet haha)..

Heb totaaaaaaal geen pijn. De laatste twee dagen lichte menstruatie krampen. Heel af en toe.

Ik heb de huisarts gesproken, zij zei dat die eerste menstruatie (duurde 4 maanden na het stoppen met de pil tot deze eerste menstruatie kwam) wel 2 tot 3 weken kan duren. En ze hoorde niks vreemds of verontrustends aan mijn verhaal.

1,5 jaar geleden heb ik een inwendige echo gehad vanwege doorbraakbloedingen en bloedingen na gemeenschap.. De gynecoloog zei toen wow dit ziet er prachtig uit (hahaha). Dus ik ga er vanuit dat in mijn baarmoeder alles wel goed zit. Ook heb ik eens een uitstrijkje gehad en de uitslag was pap 0! Ik geloof niet dat het in een jaar zo kan veranderen dat dit iets ernstigs is.

Misschien heb ik gewoon pech. Als jonge meid voor de pil was ik ook zeker een volle week ongesteld.. Wel met veel pijn.

Ik moet zeggen dat het nu wel op en neer gaat. Het bloedverlies werd minder en bruin.. Nu is het al weer een paar dagen helderrood en meer.. Ik word het wel beu ja, dat wel ja haha..

Nu kunnen we helemaal niet proberen zwanger te worden

Terug
Bovenaan