Bloedverlies na ontlasting

Hallo meiden,

Ik weet pas een paar dagen dat ik zwanger ben, dus wilde me nog niet aanmelden, maar lees wel al een tijdje met jullie mee.

Ik plaats nu toch maar even een bericht, want ik maak me erge zorgen. Telkens wanneer ik naar het toilet ben geweest en ontlasting (geen plas) hebt gehad heb ik last van helder rood bloedverlies.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Ik vermoed dat er een vaatje is gesprongen dat elke keer met het persen openspringt. Heb je ook harde ontlasting? Je bent veel beter doorbloed als je zwanger bent. Dit komt hoogstwaarschijnlijk niet uit je vagina, dan zou je wel constant bloedverlies hebben (bij een miskraam). Twijfel je wel dan kan je een tampon indoen en kijken of het uit je vagina komt. Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken.
 
Ik vermoed dat er een vaatje is gesprongen dat elke keer met het persen openspringt. Heb je ook harde ontlasting? Je bent veel beter doorbloed als je zwanger bent. Dit komt hoogstwaarschijnlijk niet uit je vagina, dan zou je wel constant bloedverlies hebben (bij een miskraam). Twijfel je wel dan kan je een tampon indoen en kijken of het uit je vagina komt. Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken.
 
Hallo,
Weet je zeker dat het vaginaalbloedverlies is?
Het kan nl.ook een aambeitje zijn dat tijdens het persen kapot gaat.anders moet je even je verloskundige of huisarts bellen voor de zekerheid.
maak je in iedergeval niet al te ongerust.je hebt toch geen buikpijn oid.
het beste toe gewenst en ik hoop dat het allemaal in orde is,
groetjes,
 
Heb ik ook regelmatig gehad. Je kan de verloskundige bellen, maar die kan maar weinig doen. Als het idd. alleen bij harde ontlasting is dan is dat niet schadelijk en is er niets aan de hand. Het is een spannende tijd, de eerste drie maanden. En je kan alleen maar afwachten.
Succes!
 
Hi Meiden,

Super fijn dat jullie zo snel reageren!
Ik weet echt heel zeker dat het vaginaal bloedverlies is. En mijn ontlasting is inderdaad harder dan normaal. IK moet ook wat meer "kracht" zetten dan normaal (wat een onderwerp trouwens. Het is maar goed dat we dit via de computer doen, anders zouden jullie mijn rode wangen zien. )

De verloskundige kan inderdaad niet veel voor me doen gaf ze aan.

Ik vind het echt super spannend. We hebben eerst ruim 2 jaar moeten wachten op deze zwangerschap en dan ben ik zwanger en krijgen we dit. Ik was nog niet eens gewend aan de gedachte weer zwanger te zijn. Ik kon/kan het maar net geloven.

Mochten er nog meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben, hoor ik het natuurlijk nog graag.

Nogmaals bedankt, groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Ik heb het 2 weken terug ook gehad en schrok me ook helemaal te pletter. Was toen 10 weken.

Ik heb vandaag een beetje bruin bloedverlies en zit ook weer allemaal te piekeren en te malen :(.....

 
Als het bruin is is het in ieder geval al oud, een restje van de innesteling wat eruit is gekomen. Helder rood is erger. Maar sommigen (zoals ik) zijn tijdens de eerste maanden van de zwangerschap nog "gewoon ongesteld".

Misschien zowieso even op je ontlasting letten. Als je teveel moet persen leg je wel een beetje belasting op je buik (het is een soortgelijk persen als de bevalling). Beter gewoon wachten tot de aandrang vanzelf komt. Dat verminderd de kans op bloedverlies door gespongen vaatjes (of aambeien) daar beneden.
 
Terug
Bovenaan