Bloedverlies na ontlasting

Ik denk ook dat het een aambei o.i.d. is, zeker in het begin van je zwangerschap kunnen je darmen een beetje van slag raken (waardoor hardere ontlasting). Wel even checken of het bloedverlies vaginaal of anaal is. Helderrood bloed bij je ontlasting is vaak gewoon wondbloed (een gesprongen adertje). Ik heb het ook veel gehad in het begin.

Nou succes ermee!
 
Ik gok een aambei. Een tip kan zijn om tegen de stortbak te gaan leunen wanneer je ontlasting hebt, dan zit je 'natuurlijker'. Werkt voor mij wel goed, hoef je ook niet zo te persen.
Maar je kan het altijd nog even checken bij verloskundige of gynaecoloog. Voelt misschien ook safer...
Succes!
 
Hi Meiden,

Zoals ik al zij is het echt vaginaal bloedverlies. Inmiddels ben ik extra vezels gaan eten en gaat het makkelijker als ik naar het toilet ga, waardoor ik minder druk hoef uit te oefenen en ik geen bloedverlies meer heb gehad. Ik hoop dat dit zo blijft.

Groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Ik heb zelf daar rond de eerste 7 weken last van gehad, maar bij mij was het roze vaginaal bloedverlies.En werd ook aangeraden om minstens 2 liter vocht per dag binnen te krijgen, voor een minder harde ontlasting.
Heb wel het vkcentrum gebeld, vonden ze prima want daar waren ze voor.
Moet nu nog 7 weken wachten tot de bevalling.
Groetjes.
 
Terug
Bovenaan