Bloedverlies

Hi iedereen!

Ik heb vorige week donderdag een positieve zwangerschapstest gehad. Heb de clear bleu zien oplopen van 1-2 naar 2-3. Afgelopen donderdag seks gehad, hierna ging ik naar het toilet en bam: bloed! Eerst heel rozig en daarna wat roder. ‘S nachts heeft het een beetje doorgebloed en ‘s morgen bij afvegen nog bloed. Smiddags werd het bloed meer bruinig en stopte het. Rest van de dag niet meer gebloed, maar ik stond vanmorgen op en voelde een straaltje lopen. Weer rood bloed. De hele dag heb ik een klein beetje gebloed en een maandverbandje in gedaan. Ik bloed nu nog steeds een klein beetje. Is dit einde verhaal? Ik heb geen buikklachten o.I.d. Denken jullie dat het zin heeft om een clear bleu test te doen? ? balen dit zeg…. Die onzekerheid.

Wat rot dat je bloedverlies hebt, maakt je zo onzeker! Er is nu eigenlijk niet echt te zeggen wat dit betekent, het kan doorzetten en een miskraam worden, of toch een goede zwangerschap zijn. Nu opnieuw testen heeft geen zin, de zwangerschapshormonen blijven wel even in je lijf en het kan wel even duren voordat de rest negatief is. Het enige wat je kan doen is afwachten. Veel sterkte in deze onzekere tijd!

Wat ontzettend vervelend! Ik heb deze zwangerschap ook elke keer bloedverlies gehad na seks (dus inmiddels al heel lang geen seks meer gehad) en ook na de inwendige echo's weer bloedverlies. Ook na braken etc, en meerdere echo's gehad die helemaal goed waren. Bloedverlies kan gelukkig ook komen van onschuldige oorzaken, je baarmoeder en baarmoedermond zijn nu veel beter doorbloed door de zwangerschapshormonen, en dan kan er makkelijker een vaatje knappen waardoor je even wat bloedverlies kan hebben. Maar schrikken is het natuurlijk wel, en je weet natuurlijk nooit zeker dat het door een onschuldige oorzaak komt of dat het (ook) een voorteken van een miskraam is. Ik denk niet dat het heel veel zin heeft om nu nog een zwangerschapstest te doen, ook als je een miskraam hebt kan het hormoon nog even aanwezig blijven in je bloed en urine. Bovendien kan de concentratie hormoon anders zijn in bloed dan in urine, waardoor je misschien een vertekent beeld krijgt als je nog wat bloed in de urine hebt.
Je kan beter contact opnemen met de verloskundige en vragen of je evt voor een echo mag komen of evt twee keer met een paar dagen ertussen bloedprikken om het hcg te volgen om te kijken of dat nog mooi toeneemt. Ook als het nog vroeg is voor een kloppend hartje oid kan het op een echo soms wel zichtbaar zijn of het bloedverlies van de zwangerschap komt of van iets anders, al is de kans ook aanwezig dat ze niet kunnen zeggen waar het bloedverlies nu vandaan komt.

Bij mijn vorige zwangerschap was bloedverlies een voorteken van een miskraam, maar dat kwam op een moment dat geen duidelijk verband had met een evt contactbloeding. Maar bij mijn zoontje heb ik ook af en toe op willekeurige momenten bloedverlies gehad, en die is gewoon gezond geboren, het schijnt echt ongeveer 50-50 te zijn. Hopelijk zit het bij jou gewoon goed met de zwangerschap, heel veel sterkte met de onzekerheid!

Bedankt voor jullie reactie! Het blijft even spannend, sinds gisteravond geen “vers” rood bloedverlies meer gehad. Vandaag wel flink wat bruinverlies.
Afgelopen woe getest met clearbleu, 2-3 weken en donderdag begon de bloeding. Net stiekem weer een test gedaan en HCG is wel opgelopen, nu 3+. Ik weet dat dit niks hoeft te betekenen maar toch…: morgen overleggen met de VK.

Ik heb hetzelfde als jij denk ik.
maak me echt ontzettend zorgen. Woensdag positieve test gehad en gisteren een clearblue test gedaan 1-2 weken. Volgens de app ben ik 4 weken zwanger. Vanmorgen vroeg sex gehad en rond een uur of 2 enkele druppels vloeibaar rood bloed bij het plassen en ook met afvegen (sorry voor de details) daarna was het redelijk weg maar zojuist echt bruin bloed gevonden. Vanaf woensdag heb ik echt aanhoudende menstruatiepijn een opgeblazen gevoel en buik en obstipatie. Dat is niet veranderd. Zojuist nog maar een test gedaan en deze is gelukkig nognpositirf, al weet ik helaas dat dit niks zegt. Heeft iemand ervaringen of tips? Morgen de fertiliteitsarts maar bellen. ik was hier in behandeling vanwege onregelmatige cyclus en heb hiervoor medicatie gehad. Hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen, onzekerheid is het ergste voor mij. 

Ah klinkt idd een beetje hetzelfde. Ik heb zojuist mijn Vk gesproken en zij denkt toch aan een contactbloeding. Reden dat het gestopt is met bloeden en af en toe weer bloed is doordat het wondje weer kan opengaan als je tilt, hard moet lachen en niezen etc. Ze ziet nu geen reden om de echo naar voren te halen… 2dec weet ik meer.

Spannend, maar fijn dat de verloskundige ook denkt dat het een contactbloeding is. Laat het maar snel 2 december worden en hopelijk tot die tijd geen bloedverlies meer (of in elk geval geen rood).

Terug
Bovenaan