bloedverlies

A

Anoniem

Guest
hoi,

voel me echt afschuwlijk heb sinds gisteren bloedverlies! gisteravond is het gestopt en nu begint het net weer. ik heb ook last van een vaginale schimmelinfectie maar daar heb je geen bloedverlies van zover ik weet. het is niet veel bloed, 5 inlegkruisjes (sorry voor de details) en geen krampen of iets dergelijks. voel eigenlijk niets.

toch hou ik er rekening mee dat het mis is. ben nog maar 5 weken en 6 dagen zwanger!

hoop dat er iemand is die ook zoiets heeft meegemaakt.

ga zo wel de ha bellen vanwege de schimmel, als het een miskraam is kunnen ze toch niets doen.

Ruby

Ik ken je angst en het het verdriet.
Maar zolang je geen krampen hebt en er geen stolsels bij zitten blijft er echt nog hoop!
Ik zou het dus zeker even aankaarten dat je zwanger bent en nu bloedverlies hebt.
Ze kunnen dan even kijken of je baarmoedermond nog dicht zit en mocht het toch een miskraam zijn dan is het ook wel handig om zeker te zijn dat alles "schoon" is.

Ik heb zelf bij 8 weken heel erg bloedverlies gehad (zo'n 800ml) in een half uur en daarna hield het erge bloeden op , maar kwam er telkens nog wel een beetje. Zo heb ik een week of 6 nog met maandverband moeten lopen.
Maar ondertussen ben ik 18 weken zwanger.

Bloedverlies hoeft in elk geval niet altijd te betekenen dat het fout zit , hopenlijk is dat bij jou ook zo. Heel veel sterkte!

Groet Xanthe

bedankt voor je steun!
ha zei vanmorgen dat het toch lijkt op beginnende miskraam. ik weer helemaal over de zeik. mijn moeder en zus kwamen gelukkig gelijk langs en bleven positief. het kan nog alle kanten op vonden zij. vandaag niet eens een inlegkruisje vol, elke keer een paar druppels. voel me wel rot maar dat is meer van de stress dan dat ik echt klachten heb die bij een miskraam "horen"...

ha advieseerde om vrijdag een test te doen om te kijken of ik nog zwanger ben.
dan weet ik natuurlijk genoeg.

als ik wat weet hoor je het van me.

Ruby

Hoi Ruby,

volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. Rond de 6de week kan je last hebben van innestelbloed. De een heeft nou eenmaal meer bloedverlies als de ander in die tijd. Er zijn er ook bij die helemaal geen bloed verlies hebben.

Ik heb ook rond de 6de week bloed verlies gehad. Ik heb toen ook helemaal over de zeik de verloskundige gebeld. Die zei toen ook tegen mij, dat zolang je geen krampen heb er in principe niks ernstigs is. Bloed zonder krampen en krampen zonder bloed kunnen over het algemeen niet veel kwaad.

Ik hoop dat je hier wat aan heb en dat je iets minder gestressded zal zijn. Dat is tenslotte ook niet goed voor de kleine!!!

sterkte

groetjes guppie

hoi even een update

vannacht geen bloedverlies (omdat ik lig) en vanmorgen weer heel weinig...
vanmiddag kreeg ik wel buikpijn en bloedde iets heviger voelde alsof mijn ongesteldheid ging beginnen dus dacht ik jahoor nu gaat het komen...
een uur later voelde ik me weer kiplekker en het bloedden is nu gestopt.
als ik plas zie ik wel kleine sliertjes bloed in mijn urine... STOLSELS?
heb echt geen idee.
ik hoop niet dat ik iemand schokkeer met deze vieze details!
ik ga morgen de verloskundige bellen (dit is mijn 2e zwangerschap) want ik denk dat die meer kunnen vertellen dan een ha.
lees heel veel verhalen van mensen met bloedverlies en kramp die toch een goede zwangerschap hebben gehad. dat geeft me natuurlijk ook hoop.

wou dat ik wat meer duidelijkheid had.

groetjes Ruby

Hoi Ruby,

Ik weet hoe erg die onzekerheid is. Niet meer weten of je nu moet rouwen of nog kunt gaan genieten en zelfs als het dat laatste is blijft het knagen of het wel goed zal blijven gaan.
Ik hoop dat de verloskundige je serieus heeft genomen en je nu iets meer weet.
Ik duim voor je.

Groetjes Xanthe

Waarom wacht je tot morgen met het bellen van de vk. Nu bellen!!! Misschien kunnen ze je gerust gaan stellen door het hartje te beluisteren. Hoe sneller je belt hoe eerder je uitsluitsel krijgt!!!

sterkte

guppie

Hoi Ruby,

Ik hoop voor je dat alles goed gaat. Voor wat het waard is; tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik met 6 weken een bloeding, die hield af en aan een paar dagen aan. Ook kwamen er stolsels vrij. Volgens mijn ha had ik een miskraam gehad (heb dat dus ook drie weken lang gedacht), bij inwendig onderzoek, bleek er iets mijn baarmoedermond te zijn gepasseerd.
Ik bleef echter supermisselijk, heb toen een bloedtest, en een urinetest gehad, volgens het HCG-hormoongehalte nog zwanger. Met de echo van 9 weken, bleek alles goed! Waarschijnlijk is het een tweeling geweest. Dat schijnt veel vaker voor te komen. Mijn dochter is inmiddels anderhalf.
Het is belangrijk om een bloedtest te doen ipv een urinetest, want daarmee kun je hogere waardes HCG waarnemen. Bij een urinetest, als je inderdaad een miskraam hebt/ krijgt, geeft zelfs een lage waarde HCG een positieve uitslag. Je kunt het maar beter zeker weten, denk ik zo.
Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan