bloedverlies

Ach jee zeg, dan wordt je toch wel heel zenuwachtig als ze iemand er bij moeten halen.
Nou meid doe het rustig aan (lekkere dooddoener) en probeer er ook van te genieten. Het worden weer een paar spannende weken.

liefs daan

Hey Manda,
Het is in ieder geval fijn dat je weer naar huis mocht! Maar het zullen we spannende dagen/weken voor je worden als je nog moet wachten op de uitslag. Ik hoop dat je het een beetje rustig aan kan doen, helemaal met vier kinderen thuis en een man met onregelmatige werktijden. Kan je een beetje hulp krijgen?
Sterkte weer en houd ons maar op de hoogte.
Groetjes, Dolly, 19 wkn, 3dgn

Hier gaat het eigenlijk  best oke. Sinds ik in het zkh ben geweest nauwelijks bloedverlies gehad.
Een hele geruststelling.
Ik ben ook wel gewoon aan het werk, werk 18u p w in de zorg. Dat vind ik nog goed te doen. En er was volgens de gynacoloog ook geen reden om (momenteel) te stoppen met werken.
Als ik werk is mijn schoonzus in huis. Ze verzorgt voornamelijk de kinderen en daar hoort ook het koken/eten/afwas bij.
Af en toe staat er een volle, met gestreken was, wasmand te wachten als ik thuis kom. Dat is wel erg fijn.
Maar op de dagen dat ik niet werk lukt het me wel alleen.

Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes Manda

hallo ik wil graag even wat vragen.mijn naam is monique en ben 13 weken zwanger.sinds 11 weken verlies ik helderbloed.soms alleen met het afvegen en soms ook best veel.dat houd dan een paar dagen aan en word bruin.heb met 11 weken een echo gehad alles was goed.sinds dinsdagavond weer bloed tot heden.de vk zegt dat t erbij hoord en ik hoef geen rust te houden afzo.het hartje klopte goed gister dus ik mag niet meer bellen voor bloedverlies als ik er geen kramp bij heb.herken je dit miranda en zo ja wat is je advies....
graag antwoord terug.
ps als ik plas zitten er stukjes(die normaal wit zijn)in urine die rood van kleur zijn....

Hoi hihihihi,

Ja ik herken het precies.
Bij mij begon het bloedverlies rond de 13e week, ben nu 18 wk zwanger en het patroon is ongeveer hetzelfde als 5 wk terug. Ik heb het idee dat het bloedverlies iets minder is, dat wel.

Wat bij mij wel anders is is dat ik ALTIJD de vk mag bellen bij ongerustheid. Niet 3x op een dag, maar twijfel ik of verlies ik veel bloed: altijd bellen, zeggen ze.
Dat is wel een prettig idee.

Ik voel het kindje nog niet/nauwelijks bewegen. Dat maakt de onzekerheid ook wat groter.
Ik denk dat als ik het kindje regelmatig voel bewegen dat ik wat geruster ben. Want het bewegen is toch een teken dat er leven in zit.

Ik zou als tip willen geven: bij twijfel toch bellen. Of in elk geval overleggen of je niet een extra controle kunt krijgen.

Succes!!!!!!

Manda

hoi miranda,
bedankt voor je reactie.had jij ook rode stukjes in je urine?sinds een half uurtje is t wat minder geworden zit niet in mijn maandverband meer alleen wat druppels na afvegen.dit is mijn 3e zwangerschap maar 2e kindje.heb hiervoor een miskraam gehad met 9 weken.verloor toen ook wat bloed dus vandaar mijn ongerustheid.ik heb dinsdag weer een controle.
groetjes monique

Hihihihi,

Nee, ik heb geen stukjes in mijn urine, wel taai rood slijm. Sliertjes.
Ik heb eerder 2 miskramen gehad, 2x met 8 weken. Maar dat was heel anders dan dit langdurige bloedverlies.
Dat was van het 1 op het andere moment veel bloedverlies. Geen krampen gehad, beide keren niet.
Ik zou het proberen af te wachten tot dinsdag en dan bespreekbaar maken hoe je je erbij voelt.
Onze vk-praktijk is een kleine, met 2 vk's, heel gemoedelijk en veel tijd voor
'de vrouw achter de zwangerschap'. Dat is wel erg fijn vind ik.
Zit jij bij een grote praktijk?
Hoe oud is jouw oudste kindje?

Groetjes Manda

Hoi hihihi,
Gelukkig heb ik zelf geen ervaring met bloedverlies, maar mijn schoonzus helaas wel. Zij mag ook altijd bellen naar de verloskundigen en bij twijfel (wat al een paar keer gebeurd is) wordt ze doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo. Juist als je al een keer een miskraam hebt gehad, heb je die bevestiging nodig. Zeker als je de baby nog niet voelt bewegen. Laat je dus niet afschepen, zou ik zeggen.
Nog twee weken en  dan mag mijn schoonzus thuis gaan bevallen. Het gaat dus gelukkig goed ondanks het bloedverlies.
Sterkte!

Terug
Bovenaan