@Blondie75 - Nekplooimeting

Hi Blondie,

Ik ben zo benieuwd, dus ga het je nu toch maar gewoon vragen.
Hoe was de nekplooimeting?
Is de uitslag wat je gehoopt had?

Liefs,
Marieke
 
Hoi hoi,

Ja alles was goed!! Nekplooi was 1,5mm en dat is goed. Officiële uitslag krijg ik morgenmiddag, maar ziet er goed uit.
En we hebben zoooooo lang mogen gluren. De gyn nam alle tijd. We moesten vrij lang wachten want haar afspraak daarvoor liep enorm uit, maar ze had geen afspraak daarna, dus nam ze alle tijd. Was zo leuk om hem zo lang te zien. Hij was lekker beweeglijk en alles zag er erg goed uit. Verder was hij groter dan de 12w5 die ik gisteren was, dus waarschijnlijk zijn we iets verder. Mogen 5 juni weer langskomen voor echo. Hopelijk zien we dan het geslacht al, hoe cool zou dat zijn.

Ook voel ik hem waarschijnlijk al. Gaf aan dat ik dat idee had en ze beaamde dat dit heel goed kon. Placenta ligt tegen de achterstand aan en met 2e zw.schap voel je het sowieso eerder. Dacht alleen dat dit wel erg vroeg was.

Nou nu dus echt lekker gaan genieten. Wat super dit!!!

Hoest verder bij jou?
Liefs
 
Wat super dat het er zo goed uit ziet zeg, en fijn dat jullie zo heerlijk lang mochten gluren! Zo fijn als ze er echt de tijd voor nemen!

En je voelt 'm al! Superleuk! We lopen zoals je al eerder zei aardig gelijk op! Ik voel 'm ook al een paar weken, ook supervroeg maar ja... ook voor mij is het de tweede en ligt ook bij mij de placenta achter.

Hier verder alles so far so good, al hebben wij geen nekplooimeting gedaan. Wel hebben we een geslachtsbepaling in de planning, op 31 mei, onze 2e trouwdag. Dan zijn we 16+3... hopen dat we het kunnen zien! (Bij Elias wist ik na zes en een halve week heel zeker, dit is een jongen, en vond het een heerlijk gevoel) Statistisch gezien wordt het een jongen, al denkt mijn omgeving een meisje maar ik wil het zo graag zeker weten, ik ben heel blij dat ik zwanger ben maar heb er nu helemaal geen gevoel bij en vindt dat zo moeilijk! Wanneer we het geslacht weten kan ik het kleintje een naam geven en hopelijk dat het dan wat echter wordt allemaal...

Heb jij al een gevoel over het geslacht, en zijn jullie al met namen bezig? Ben ook wel benieuwd naar je officiële uitslag inderdaad, kans van .... etc.

Liefs!
 
Spannend de 31e!! Hopelijk is het geslacht te zien. Dat hopen wij ook op 5 juni!
Bij Bart had ik geen gevoel bij het geslacht, maar hoopte ik op een meisje. Nu wederom geen voorgevoel, maar hoop ik op een jongetje. Daarom denkt mijn man dat we een meisje krijgen.

Naam voor een meisje hebben we, voor een jongetje nog niet. Maar dat zien we wel nadat we weten wat het is. Hebben jullie al de namen?

Begrijp maar wat goed wat je bedoelt dat je er geen gevoel bij hebt deze zwangerschap. Ik ben onwijs terughoudend merk ik en voorzichtig. Maar ja, allemaal begrijpelijk. Ik denk dat dit voor ons beiden wel gaat groeien in de 2e helft van de zw.schap, als we het geslacht weten, uit de naam zijn en hem/haar echt voelen schoppen. Komt goed meis.

Uitslag was super goed! Kans op down 1 op 14.000 en kans op trisomie 18 is 1 op 13.000! Nu lekker genieten dus.

Liefs
 
Wow! Dat is echt een supergoede uitslag!!! Beter kan toch niet! Echt helemaal super!

Dat jij hoopt op een jongetje, herken ik zo!
(alleen ik durf het nooit zo uit te spreken) Net als ik met Elias hoop jij waarschijnlijk op een kindje zo mooi als Bart en wil je datzelfde geslacht weer mee kunnen maken, en toch zou je ook blij zijn met een meisje. Ook mijn man denkt dat het een meisje wordt, apart eigenlijk he?! Wel hebben we voor beide al een naam bedacht, en dit kindje krijgt ook een tweede naam. (hebben Max en ik niet, en Elias had het ook niet) tweede naam, ongeacht het geslacht is Elias, zo houden we zijn naam hoog, en zullen ook onze toekomstige kindjes niet vergeten dat er een ouder broertje is geweest.

Maar die uitslag van je nekplooimeting.... zo'n kleine kans heb ik geloof ik nog nooit voorbij zien komen! Echt Supergoed!!! En nu inderdaad lekker gaan genieten van de bewegingen van je kleintje en dat het allemaal zo goed gaat! Op naar je echo van de 5e... spannend hoor!!

Liefs!
 
Hahahahahaha.... Ja kan nog beter, want bij Bart was het 1 op 20.000. Maar ik zeg altijd maar dat ik met mijn 36 (over 2 mnd zelfs 37) nog aardig meedoe met de tieners en twintigers ;-)

Ja heb gewoon toegegeven aan mijn gevoel. Joh, laten we lekker hopen op een jongetje, in de wetenschap dat we net zo blij zullen zijn met een meisje. Is hartstikke begrijpelijk toch. Nog een paar weken en dan weten we het.

Mooie gedachte van de 2e naam! Ik heb dat ook al geopperd, maar dan alleen bij een jongetje. Bij een meisje hebben we al een 2e naam aangezien drie van onze eigen oma's zo heetten en we dat een mooie naam vinden. Mooi ook om te horen dat je Elias ook als onderdeel van het gezin blijft zien, dat zal hier hetzelfde zijn.

Vrijdag komt bij ons de boom waarin zijn as is opgenomen en Bart voor ons in voortgroeit. Zal een mooie dag worden...

Liefs!
 
Wow, dat zijn echt hele mooie cijfers inderdaad, zeker gezien je leeftijd, die doen echt niet onder voor tieners en twintigers! Bijzonder!

En morgen de boom, wat zal dat fijn en moeilijk tegelijk zijn zeg! Heel fijn dat je zijn as nu fysiek een plekje kan geven d.m.v. de boom! Wat voor boom hebben jullie gekozen?

Wij wilden eerst ook een boom in de tuin planten, maar als je verhuisd, wat dan... We hebben geen achterom dus dan zouden we een hijskraan moeten huren om de boom de tuin uit te krijgen, wij hebben nu dus een andere keuze gemaakt. We wonen hier op 2 minuten lopen van een heel mooi park, wat 's nachts afgesloten is en waar we vaak met Elias kwamen. Daar willen we het as van Elias samen met de placenta van het nieuwe kindje bij een mooie oude boom begraven. Zo kunnen we altijd terugkeren naar het plekje.

Ik wens jou en je man voor morgen heel veel kracht, warmte en liefde.

Liefs,
Marieke
 
Terug
Bovenaan