@Blondie75 - Nekplooimeting

Wij hebben een boom via rememberingreen. De stam is dan geënt en wordt niet hoger, alleen dikker en de kruin wordt zo groot als je zelf laat met snoeien. We wonen nu nl in appartement met na
Kon en dan kan hij later mee naar evt vlg huis met tuin. We hebben gekozen voor een Japanse sierkers. Die bloeit mooie grote roze bloemen in het voorjaar en geeft in het najaar verkleuring van de bladeren in geel en felrode bladeren. Vonden we mooi dat ie op die manier de seizoenen mee verandert.
Ben benieuwd als hij er straks is. We hebben hem in oktober geplant en hebben hem met kerst voor het laatst gezien. Hij staat dan bij hun in de kas zodat alle as wordt opgenomen in de boom.

Ook mooi plan om het samen met de placenta van deze kleine te combineren en zo lekker dicht bij huis. Kan je er altijd naartoe als je wilt, dat is een mooie gedachte en geeft waarschijnlijk rust. Hebben jullie de as nu thuis staan? Ik vond dat toen wel een apart idee, had jij dat ook? Als je je bedenkt dat.... Nou ja. Straks beiden mooi in een boom waarin ze voort kunnen groeien.

Liefs
 
Hi meis,

Hoe was het vrijdag, om de boom weer te zien en nu op je balkon te zien schitteren in het zonnetje? Wat een mooi idee zeg, ik wist niet dat het bestond! Het zal vast wel wat emoties hebben losgemaakt. Maar een Japanse sierkers is wel heel mooi zeg! Onze achterburen hebben een heel grote Japanse Sierkers, wij hebben er uitzicht op vanaf ons balkon. Vorig jaar, net voor het overlijden van Elias kwam de boom in bloei, dus deze staat ook heel mooi op de achtergrond in de foto's van Make a memory. Toen de boom dit jaar in bloei kwam moest ik er meteen aan terugdenken, ik denk nu ook aan het verhaal van Bart... (mijn broertje heet Bart, dus de naam blijft zoiezo hangen).

Wij hebben het as inderdaad thuis staan, in de strooikoker met een houten uiltje erop wat Max van z'n oma georven heeft.. ik heb er wel een claustrofobisch gevoel bij, die koker maar ik probeer me maar te bedenken dat hij ergens toch vrij is, bomen ziet, licht om zich heen...

Ik hoop in iedergeval dat je een mooie dag hebt gehad, en je gesterkt voelt door het kleintje wat in je groeit...

Liefs!

 
Terug
Bovenaan