BMR prik wel/niet

A

Anoniem

Guest
Ik weet dat er hele discussies gaande zijn over het wel of niet geven van de BMR prik aan je kind. Vooral omdat er een link gelegd wordt tussen autisme en de BMR prik. Marissa hebben we alle prikken laten krijgen en de BMR prik moet ze over een tijdje. Zijn er hier moeders die er bewust voor gekozen hebben hem niet te laten geven? Wij geven hem wel gewoon aan Marissa maar ben wel benieuwd hoe er over gedacht wordt.

groetjes Linda

Heb nog nooit gehoord van bmr prik en relatie tot autisme. Staat toch niet in de infofolder? Ons dochtertje heeft de prik gewoon gehad en werd na 10 dagen echt een beetje hangerig met vlekjes erbij. Gelukkig was het maar 1 dagje.
Van wie weet je dat er een relatie bestaat tussen autisme en de prik? Vind ik wel interessant.

Ja het klopt wat Kezfan zegt. Alleen zijn ze nog met die onderzoeken bezig. Toevallig heb ik 3 weken geleden naar Oprah Winfrey gekeken en daar was er een hele uitzendign over.

Maar goed er zijn zoveel kidjes die er niets van krijgen, dus ik laat Rik wel gewoon inenten hiervoor.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Eerst zei de WHO dat er geen relatie was tussen de BMR prik en autisme, nu zeggen ze dat ze de relatie niet uit kunnen sluiten. Er zijn best wel wat ouders bekend die wel een relatie zien en er echt van overtuigd zijn dat hun kind veranderd is na de BMR prik.

hoi

ik geloof er niet zo in dat er een verband kan zijn tussen de BMR en autisme
Bram krijgt wel de BMR en ikzelf denk dat autisme al bij de geboorte is ontstaan en niet ontstaat door een inenting of men moet echt met harde bewijzen komen maar tot nu toe geloof ik er niet veel van

liefs ilona

Ik heb hier nog nooit van gehoord en Feline krijgt volgende week de prik. Maar hoe snel hadden die kindjes dat dan?

groetjes Mariska

http://www.gr.nl/samenvatting.php?ID=1494

hier verteld de gezondheidsraad hun mening

Ik laat Vera wel inenten. Ik heb hier wel een dubbel gevoel over, maar dat de BMR autisme veroorzaakt is volgens mij nog niet wetenschappelijk bewezen.Wat voor mij heel zwaar weegt om het wel te doen is een reportage die ik laatst op de duitse TV heb gezien.
Een zwaar verstandelijk gehandicapt meisje van een jaar of 11 lag op sterven. Zij was gezond ter wereld gekomen en heeft op 2 jarige leeftijd de mazelen gekregen. Ze werd weer beter en niets aan de hand zou je zeggen. Tot ze een jaar of 6 was. Ineens kreeg ze uitval en ging ze geestelijk snel achteruit. wat blijkt het virus dat de mazelen veroorzaakt was in haar hersenen terecht gekomen en heeft daar een paar jaar gesluimerd en vervolgens haar hersens aangetast.
Van een vrolijk kind is ze in een paar jaar veranderd in een kasplantje en het is nu wachten op haar dood.

Nou als ik zoiets zie dan is voor mij wel duidelijk dat ik Vera laat inenten.
Daar komt bij dat ik zelf in het speciaal onderwijs werk met veel autisten en ik ben tot nu toe nog geen kind tegen gekomen waarbij ze het autisme linken aan de BMR.

maar goed iedereen moet zijn eigen ding doen.

groetjes daniela

Terug
Bovenaan