BMR prik wel/niet

Ik kreeg laatst een brief van het RIVM, ivm de combinatie van de BMR, en een inenting tegen waterpokken, omdat dat toch ook bets een erge ziekte is, en je daar ook tegen ingeent kan worden..Daar kan je dan aan meedoen, maar is ook nog in de begin/onderzoeksfase..
Iemand anders dit ook gehad?
Alleen heeft Lieve de waterpokken al gehad, dus lijkt me niet zinvol meer..
Veel kids hebben het al gehad voor hun eerste verjaardag lijkt me..
Gr Rina

Marissa is nu 10 maanden en zij heeft nog geen waterpokken gehad. Ik vind het dus best interessant dat je ze daarvoor kan laten enten. Maar ook wel weer eng dat het in de beginfase is. Ik wil niet dat ze een soort proefkonijn is. Ik vind het allemaal best moeilijk hoor, je wilt ze zo goed mogelijk beschermen tegen van alles maar hoort ook zoveel tegenstrijdigs.

Hoi
Ik ben leerkracht in het basisonderwijs, én Sociaal Pedagogisch Hulperverlener. Ben veel in aanraking met autisme, en heb veel theorie en praktijk ervaring hierin.
Autisme is een AANGEBOREN afwijking. Dus, autisme kan NIET veroorzaakt worden door een BMRprik.
Dat is eigenlijk alles wat ik wilde zeggen!
Nou ja...

Ik vind gewoon dat je de omgeving in gevaar brengt wanneer je je kind niet inent...het lijkt me toch wel duidelijk waarom de overheid je oproept om je kind in te enten...
Dat er dingen mis kunnen gaan....tja, das bij zoveel dingen in het leven! En het kan nooit aangetoont worden dat iets door zo'n BMRprik veroorzaakt wordt!
Maar, ik snap wel dat ouders zich er in verdiepen en er goed over nadenken, das alleen maar goed!

Ik heb die show van Oprah ook gezien. En het heeft me natuurlijk wel aan het denken gezet.
Maar ik denk ook dat veel mensen autisme met BMR verbinden omdat ze de BMR rond de 13 maand krijgen. En dat is natuurlijk ook de leeftijd dat kinderen beginnen met woordjes zeggen ed.
Dus ik denk dat het ook is dat het dan de leeftijd is wanneer je meer begint te merken wanneer er sprake is van een lichte vorm van autisme.

Autisme aangeboren wil ik graag geloven. Als   je nagaat hoeveel kinderen er in de westerse wereld per jaar worden ingeend en het gewoon goed gaat zoveel alen groter dan dat er iets gebeurd.
Wat nou als je je kind niet inennt en het wordt inderdaad vreselijk ziek. HEt zijn geen van drieen ongevaarlijke ziektes.
Helaas voor Merel maar over 2 maanden krijgt ze gewoon weer der prikjes.

Terug
Bovenaan