BMR-vaccin en Autisme: Amerikaanse rechtbank bevestigt de link

A

Anoniem

Guest

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel.   Een doorbraak mag ik wel zeggen.

Een Amerikaanse rechtbank heeft geconcludeerd dat het BMR-vaccin autisme kan veroorzaken en heeft een schadeclaim toegewezen. Dat is gebeurd in een geheime uitspraak die in maart 2008 pas openbaar werd. Het US Court of Federal Claims heeft bepaald dat thimerosal, een conserveermiddel dat veel kwik bevat in vaccins voor kinderen en kan leiden tot autisme.

Deze uitspraak is er een in een serie van 4900 zaken over schadeclaims die momenteel in behandeling zijn. Gezondheidsautoriteiten zijn als de dood dat hierdoor een vloedgolf aan schadeclaims ontstaat. De uitspraak lijkt ook de controversiële bevindingen te onderschrijven van dr. Wakefield, die al in 1998 stelde dat er volgens hem een verband was tussen autisme en vaccinatie.

De uitspraak, door de Amerikaanse Assistant Attorney General Peter Keisler, is afgelopen november gedaan in een van de drie proefzittingen over het verband tussen het BMR-vaccin en autisme door een panel van drie rechters onder voorzitterschap van Keisler. In zijn conclusie sprak Keisler uit dat 'een compensatie van toepassing is'.
De zaak ging om een kind dat in juli 2000 op ander halfjarige leeftijd negen vaccinaties kreeg, waarvan er twee thimerosal bevatten. Binnen enkele dagen vertoonde het meisje, dat tot dan toe gezond was geweest, plotseling geen reacties meer op verbale aanwijzingen en nam haar taalvaardigheid af, maakte ze geen oogcontact meer, kreeg ze last van slapeloosheid, aanvallen van aanhoudend schreeuwen en stuipen. Zeven maanden later werd de diagnose autisme gesteld.

bron: www.nvkp.nl (vereniging kritisch prikken

Moeders, wat vinden julle hiervan???
Ik ben door een vriendin gewezen op deze vereniging, omdat zij iemand kende die een doodnormaal, gezonde baby had en na de polio inenting volledig geestelijk gehandicapt is geraakt en alleen nog maar in een rolstoel kan zitten. Ik had eigenlijk wel vaker 'gruwelverhalen' gehoord, maar ja, je gaat er toch vanuit dat deze zelden voorkomen. Nu blijkt dus dat het veel vaker voorkomt dan gedacht en het zal jou kind maar zijn die blijvende schade oploopt van de vaccinatie!!!! Ik schrok echt heel erg, en ben zo dankbaar dat jesse na de 1e 2 inentingen niet veranderd is ofzo, maar hij moet zn derde prik nog, en ik ben toch wel erg in twijfel of ik dit wel zal doen.

Mijn vriendin weigert in te enten vóór de 8 maanden, omdat een kleine baby ook veel te weinig afweer heeft voor zulke prikken. En ze bereidt het lichaampje van te voren voor met homeopathische korrels. Als ik een volgend kindje krijg, ga ik dat denk ik ook doen! Ik zou t mezelf nooit vergeven als ik er laks mee omga en mijn kindje toevallig dat kindje is dat voor altijd gehandicapt raakt ofzo!!!

Ben benieuwd naar jullie reacties...

Hej!

Jeetje miena, dat is schrikken zeg! Ik wist van het bestaan van de vereniging kritisch prikken af. Mijn vriendin (klassiek homeopaat) heeft me erop gewezen, toen ikzelf een bloedtest moest doen in de zwangerschap. Daar kwam   uit dat ik naar hun resultaten niet meer 100% immuun zou zijn tegen rode hond. Ik zou dan na de bevalling een vaccinatie krijgen. Eerst dacht ik nog: ok, prima. Maar later eigenlijk niet meer. Ik heb de vacc. dan ook niet genomen. Het gaat om risico voor miskraam en lich. afwijkingen bij de kindjes te voorkomen bij een eigen zwangerschap. Ik was in NL gewoon normaal geënt net als iedereen (of in elk geval bijna iedereen). Gelukkig (!!!) zijn onze kinderen gezond ter wereld gekomen en tijdens de zwangerschap mocht niet geënt worden. Aangezien wij toch geen plannen hebben om voor een 4e kindje te gaan, hebben wij besloten deze prik voor mij voorbij te laten gaan. Ik was met name bang wat er in de BV terecht zou komen, en wat een baby daarvan merkt. Niets was het antwoord, maar ik was daar dus niet zeker van! We twijfelden ook aan testen en uitslagen, dus vandaar. Maar ik ga nog gauw eens kijken op de site vd vereniging. Ben ik eind oktober weer de eigenwijze NL vrouw die kritische vragen gaat stellen vrees ik.... Ik vraag me af of dat hier al wel bekend is...... griezelig!!
groetjes Pippi

Oeh, ik vind dat zo'n eng idee! Ik heb al een aflevering van Oprah gezien waar de vrouw van Jim Carry was wiens zoontje ook na de BMR prik een vorm van autisme kreeg. Geen contact meer kon maken, een enorme achterstand kreeg etc. In het groeiboekje van het cb staat dat de BMR-prik vanaf 14 maanden gegeven wordt, kan je deze niet gewoon weigeren of later aanvragen oid? Ik weet dat mijn oom en tante altijd wachtte op de laatste herinnering van het cb, zodat hun kinderen wat ouder waren en dus wat sterker... Het is toch ook vreemd dat er 1 soort cocktail wordt gemaakt die voor alle kindertjes geschikt moet zijn? Iedereen reageert toch anders op ziektekiemen... Ik vind het maar moeilijk! Stel dat het jou overkomt en je weet dit vantevoren... Dan wou je toch ook dat je eerder actie had ondernomen? Vreselijk! Maar die eerdere vaccinaties is niets over bekend toch? Qua connectie met hersenbeschadiging...?

Tja, ik weet niet hoe groot de risico's zijn van de vaccinaties. gaat toch 99% goed, want zulke gruwelverhalen heb ik zelf nog nooit gehoord.
Denk ook eens aan de kinderen die niet geent worden en 1 van de ziektes krijgen waarvoor je ingeent wordt.
Polio bijvoorbeeld.....

Dus het heeft weer eens 2 gezichten

Ik lees nu pas dat onderste stukje waarin staat dat een meisje van anderhalf 9 !!! prikken kreeg.
9????? prikken, hier krijgen de kinderen er hooguit 2 per keer. is dit ook niet weer iets typisch Amerikaans (denk ik dan)

Hej!

Mijn zusje gaat morgen een blok beginnen voor haar verpleegkundigenstudie over kraamvrouwen, baby's, etc etc. Zij schijnt een hele kritische leraar te hebben die ook alles weet van vaccineren, prikken etc en zenuwbanen, waar je wel en niet mag prikken etc. Zij gaat het eens in de groep gooien. Ben benieuwd wat voor een discussie daar uitkomt.

Hoe kan het zijn dat dat nu ineens zo'n item is he.... wij hebben hem toch zelf ook gehad? En mijn 2 zoons ook.... Je moet er niet aan denken.....
gelukkig gaat er wel heel veel goed, maar toch.

Ik denk ik zet dit er nog ff op voor ik ga slapen, hi,hi,hi. Zodra ik wat meer weet van haar kant zet ik het er wel weer fftjes bij.

Liefs Pippi

Hai,

Ben hier ook altijd erg bang voor geweest, vooral ook omdat in het stadje naast ons zoiets heeft plaatsgevonden. Ik heb ook elke keer goed naar Milan gekeken of hij niet ziek of koorts had voordat hij werd geprikt en gelukkig heeft hij nu drie keren zijn prikken gehad. Het is moeilijk, want idd stel dat ze wel die ziekten krijgen waar ze dan weer niet voor zijn ingeënt...
Ik had het er toen met mijn kraamhulp over omdat ik er ook altijd huiverig voor ben, maar zij was echt van mening dat er dan eigenlijk al iets mis zou zijn geweest met het kindje, maar ik weet het niet hoor...

Gr. Esther

Ik laat mijn kinderen gewoon enten hoor! Ik heb -als kind dat wel- meegemaakt dat vrienden van mijn ouders hun 9-maanden oude dochter verloren door mazelen. Verder woonde tegenover mijn ouders een echtpaar, waarvan hun kleinkind  permanente verlammingen door kinderpolio  had opgelopen. De kans dat met enten iets misgaat is volgens mij  nog altijd vele malen kleiner dan dat deze kinderziektes schade aan je kind veroorzaken. Zeker doordat wij ook wel eens wat verder dan Nedereland op vakantie willen, bestaat de kans dat mijn kids in aanraking komen met deze ziektes. Vermoedelijk speeltin de voorgelegde casus  het feit dat het meisje 9 vaccinaties tegelijkertijd kreeg ook een rol? Voor het enten geef ik trouwens wel   een halve paracetemol en na het enten houd ik mijn meisje goed in de gaten.

Groetjes,
Eefje

Terug
Bovenaan