BMR

Ik snap de vergelijking met de hielprik absoluut niet mamavanesmee?
Bij de BMR wordt virus íngespoten das wel wat anders dan bloed afnemen! Bij de BMR is het in dit geval ook nog (gedeeltelijk) levend virus, wat dus ook gelijk het verschil maakt met de andere entingen... Mijn zoontje heeft er niet overdreven op gereageerd, maar vind het moeilijk om hier een zinnig advies in te geven. De verschijnselen zijn ook niet direct na de enting maar 5-10 dagen nadien.
Ik zou de afweging maken of hij zonder die enting in Bali besmet zou kunnen raken met Bof mazelen of rode hond (moeten ze je bij de GGD wel kunnen vertellen lijkt me) zoniet en zeker in combi met bv wat je zelf al aangeeft zou ik hem eerder na die tijd geven. Hoe lang blijf je ook alweer?

Groetjes Sas
 
Hoi mama van sas...wij blijven 17 dagen daar..en uiteraard pas ik me volledig aan mn kind...ga absoluut geen gekke dingen doen zoals een volle dag excursies volgen etc. Bij GGD zeggen ze dat als Mika in aanraking komt met andere baby's die wel iets bij zich hebben dat het dan voorkomen had kunnen worden..nou zal ik Mika nooit achterlaten op een baby-iets wat je wel eens ziet bij hotels...zodat jij je lekker kunt vermaken..nou nee ikke niet..mika gaat waar ik ga!!! Maar goed..ik ga zowieso er nog achterna....
Bedankt voor je reactie

X inge
 
Mijn dochter was 16 maanden toen ze de BMR kreeg. De eerste week merkte ik niets. Op dag acht na de prik kreeg ze ineens vrij hoge koort, bijna 40. Maar het was goed te verlagen met een paracetamol. Daarbij was ze wel heel erg hangerig en jengelig. Op dag negen merkte ik weer niets aan haar. Met dag 10 was de koorts weer terug, samen met allemaal rode vlekjes (normaal volgens het cb) die licht jeukte! Daarna had ze nergens meer last van!

Maar met 16 maanden kunnen ze een stuk meer hebben dan met 6 maanden. Dus er is natuurlijk wel een kans dat jouw mannetje er iets heftiger op reageert. Ik vond het in ieder geval niet te vergelijken met een DKTP prik, de BMR was echt heftiger!
 
Mijn dochtertje heeft de BMR met 15 maanden gehad en ik heb niets aan haar gemerkt. 1 maand eerder is ze nog ge-ent voor de mexicaanse griep, ook niets aan haar gemerkt.

Ik hoor weleens dat het ene kind er meer op reageert dan de ander, ... koorts, ander gedrag ...
 
Mijn dochtertje heeft de BMR met 15 maanden gehad en ik heb niets aan haar gemerkt. 1 maand eerder is ze nog ge-ent voor de mexicaanse griep, ook niets aan haar gemerkt.

Ik hoor weleens dat het ene kind er meer op reageert dan de ander, ... koorts, ander gedrag ...
 
Terug
Bovenaan