Bodey krijst!! dagelijks van "krampjes", soms wel uren lang. Naar extra care?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Een goedendag.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">We hebben nu een baby (Bodey) van 14 dagen oud, die dagelijks enorm veel last heeft van  krampjes. Hij kan echt krijsen, wel uren lang. Ongeacht wat we doen om hem rustig te houden (inbakeren, om de buik om de hand leggen, met de klok mee over de buik wrijven. Maar dat werkt helaas niet altijd.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hij poept in de afgelopen dagen (tot nu toe elke dag) wel goed. We gebruiken op dit moment de kruidvat merk (standaard). En we zagen dat er speciale voedingen zijn voor buikkrampjes. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">We vroegen ons af of we hierin mogen “wisselen” van voeding. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Online zie ik vele  verschillen hierover, ene zegt dat het wel kan (van normale naar normale voeding merk wisselen) en de andere weer niet. En dat dit mogelijk is omdat ingredienten in normale flesvoeding bijna gelijk is. Daar hebben ze wel een punt. Dus waarom zou het niet mogelijk zijn?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Maar dit zou van normale voeding naar “dieetvoeding” zijn wat wel wat  anders is.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Heeft iemand hier tips over kwa voeding? Wat wel kan, en wat echt niet kan? </p>
 
Dat kan wel hoor. Wij hebben om een anders reden Hero Nutrasense Comfort+ en zijn daar heel tevreden over. Zit JBPM aan toegevoegd en is ook geschikt bij krampjes
 
Kan hoor. En als je een zachte overgang wil kun je eerst de poeders mengen. Maar verwacht niet direct resultaat, je kindje zal zeker een week, misschien 2 weken moeten wennen. 
 
Ja je kan gewoon wisselen, maar verwacht geen wonderen.. en je moet idd minimaal 2 weken de voeding geven om resultaat te zien. Zo lang kan het helaas echt duren voor het lijfje van je kindje er echt op reageert.
Weet je zeker dat het krampjes zijn en niet wat anders? Een baby van 2 weken oud met zulke heftige krampjes is best 'vroeg' zeg maar. De krampjes periode begint eigenlijk pas rond de 6 weken en is op zn hoogtepunt rond de 2-3 maanden. 
Hoeveel voedingen geef je per dag en hoeveel cc? Is het geen honger, of overvoed je hem juist niet? Of reflux of een koemelk allergie ofzo? Misschien een idee om aan de bel te trekken bij het CB en eventueel een doorverwijzing te vragen naar een kinderarts? 
Wij hebben enorm getobt met onze jongste dochter toen ze zo klein was. Ondertussen is ze alweer 11.5 maand. Maar na wekenlang (bloed) spugen, uuuuuren huilen, krijsen en nooit meer dan 60cc per voeding drinken werden we eindelijk serieus genomen door het CB en mochten we naar een kinderarts. De kinderarts zag direct het probleem (zeer heftige refluxziekte) en we kregen speciale voeding en binnen een week was alles weer normaal. Maar het heeft ruim 2 maanden  (!) geduurd voor we eindelijk die doorverwijzing kregen. Onze dochter was in die tijd 600gram afgevallen. Zo zielig. En zelf waren mijn man en ik helemaal OP.. we konden niet meer.
Dus probeer echt op tijd aan de bel te trekken en niet teveel zelf uit te vogelen. Tuurlijk kun je andere voeding proberen, maar vraag ook hulp! Soms moet je geholpen worden door iemand die er echt verstand van heeft, onze kinderarts was echt een geschenk uit de hemel voor ons ;)
 
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat ze nu al zo’n last van krampjes heeft. Ik zou dit dan ook eerst voorleggen bij een huisarts of consultatiebureau. Eventueel een osteopaat (onder het mom baat het niet dat schaad het niet). Laatst genoemde is meer om eventuele andere lichamelijk ongemakken uit te sluiten. Het kan misschien ook heel simpel gewoon honger zijn. Die signalen zijn vaak nog lastig te herkennen bij die kleintjes. 


In ieder geval succes en mee en nog gefeliciteerd met jullie kleine spruit! 
 
Thanks! Wel blij om te weten dat het gewoon kan.

———–———–———–———–———–———–———–———–
Weet je zeker dat het krampjes zijn en niet wat anders? Een baby van 2 weken oud met zulke heftige krampjes is best ‘vroeg’ zeg maar. De krampjes periode begint eigenlijk pas rond de 6 weken en is op zn hoogtepunt rond de 2-3 maanden. 
———–———–———–———–———–———–———–———–

Weet je dat zeker?

———–———–———–———–———–———–———–———–
De krampjes ontstaan als de baby twee tot drie weken oud is. De piek ligt rond de zes weken, daarna nemen de krampjes meestal wat af.
———–———–———–———–———–———–———–———–
———–———–———–———–———–———–———–———–
Vaak beginnen de krampjes na de tweede week. Tussen de zes en acht weken is er een piek. Na drie maanden wordt het geleidelijk minder.
———–———–———–———–———–———–———–———–


———–———–———–———–———–———–———–———–
De piek van de krampjes is ongeveer wanneer de baby tussen de zes en acht weken oud is. Hierna wordt het doorgaans minder. Na drie tot vier maanden zijn de darmpjes voldoende ontwikkeld en zullen de meeste krampjes vanzelf overgaan.
———–———–———–———–———–———–———–———–

Elk website die ik bezoek over baby krampen kom ik op dat de piek tot 6 weken zit, niet dat het pas daarna begint.
In de eerste week dat de kraamverzorgster hier was, vertelde ze dat de pijn die onze Bodey (Jongetje trouwens) heeft/had te maken heeft met krampen. 
Drinken doet hij wel goed. Paar uur geleden nog 110CC op. (Hij is trouwens 16 dagen oud). Soms is het inderdaad lastig te onderscheiden van honger en kramp door zuigbehoeftes. 
Maar als hij begint te huilen van de pijn na de voeding, wil dat wat zeggen. Meestal kom ik op kramp uit (op google), en of maagzuur.
 
Het kan zeker starten met 2 weken. Was bij onze dochter ook zo. Hoogtepunt was inderdaad bij week 6, vreselijk :( We waren zo ontzettend moe... Wisselen van voeding kan ook weer krampjes geven, dus doe dat geleidelijk. Elke keer een schepje vervangen bijvoorbeeld. En het kan sowieso geen kwaad om advies te vragen bij het consultatiebureau. Daar zijn ze voor!
 
Grijpt Bodey toevallig ook naar zijn oortjes tijdens het huilen? Dan kan het ook oorontsteking zijn. Goed temperatuur in de gaten houden. In overleg met ha kan je dan evt paracetamol geven.
Mijn zoontje is nu twee maanden oud. Heeft oorontsteking gehad rond zes weken dus ik weet het gehuil toen aan krampjes. Bleek hij vorige week bij de ha een geïrriteerd oortje te hebben, oorontsteking op z'n retour. Ik heb die link helemaal niet gelegd toen, mijn dochter heeft nog nooit oorontsteking gehad. Hij dronk toen ook wat onrustig (borstvoeding). Het is wel een flinke kerel dus ik 'mag' hem wel paracetamol geven.
Sterkte!!
 
Terug
Bovenaan