BOEHOE!!! (even heel zielig zijn!!)

Hoi Nelleke,

Heb zoiets als jij meegemaakt....was alleen een jaar of 10. Ik zwom altijd heel veel, naast schoolzwemmen 1x extra zwemles en zaterdags ging ik ook altijd naar het zwembad, dus 3x in de week. Stond ik een keer na afloop te douchen, vraagt een ander kind: "Zit er een baby in je buik?"
Ik schaamde me rot!!!! Ik had altijd al een buikje en had ook nog eens een verkeerde houding (holle rug). Ik werd vaak gepest voor dikzak, terwijl ik helemaal niet zo dik was, maar wel een buik had. Ik heb daar echt een heel minderwaardigheidscomplex aan overgehouden, zeker tijdens mijn tienertijd. Extreem lijnen en veeeeel sporten. Toen had ik best een aardige buik, maar bleef mezelf dik vinden. Toen opeens de knop omging en ik mezelf kon accepteren. Ik ben nooit tevreden geweest over mij uiterlijk en na de zwangerschap is dat natuurlijk niet beter geworden. Zeker niet met mijn buik. Maar het maakt me niets meer uit. Ze accepteren me maar zoals ik ben, ik doe dat wel. Wie dat niet doet, pech gehad...maar goed als je ouder bent heb je minder last van die pesterijen als dat je kind of tiener bent.
Maar zo'n opmerking als jij krijgt Marieke, vind ik echt absurt!! Hoe durven ze!! Ik vind het echt niet kunnen, dat mensen dat zomaar zeggen. Zij ze helemaal betoeterd!!

De volgende keer zeg je gewoon:" ik vraag toch ook niet of jij bij de geboorte op de grond bent gevallen!!"..

pff.. de brutaliteit..

Tsja, je lichaam wordt er nu eenmaal niet fraaier op na enkele zwangerschappen. Daar moeten we zelf heel hard aan/voor werken.
Zodra ik onder het mes ben geweest ga ik me ook weer aanmelden bij de sportschool. Ik heb er een hekel aan, maar ik zal echt wel moeten straks! Zorgen dat alles weer een beetje in model komt en vooral blijft!

Waarom ga je niet lekker 1x in de week zwemmen ofzo? Het is heerlijk relaxed en je gebruikt alle spieren!

Maar vergeet niet dat je pas net bent bevallen he! Het kan een hele tijd duren voordat je buik weer tot redelijk formaat is geslonken. Geef het wat tijd!

Liefs

wat zijn mensen toch brutaal zeg ongelovelijk
Maar ook ik wordt zwaar depressief van mijn pens(kan het niet een meer buik noemen) Stond ik 5 maanden terug nog voor mijn kast kleding uit te zoeken die die zelfde buik mooi deed uitkomen sta ik nu voor dezelfde kast maar kan ik geen enkel kleding stuk vinden die het tegenovergestelde doet
Mensen hebben me nog niet gevraagd hoor of ik zwanger ben maar ik zou het haast aan mezelf vragen hahaha....zo dat was mijn klaagstukje over die lelijke buik waar 2 keer iets heel moois uit is gekomen.
maar Marieke inderdaad zo lang is het natuurlijk ook nog niet terug he dat je bevallen bent ! dus ook al geven andere mensen jou lichaam de tijd niet om te herstellen doe het zelf wel!

zwemmen is fijn (als je ervan houdt)

ik zwem 2x in de week, moet eerlijk zeggen dat het wel een flinke stap voor mij was.
(doe aquarobbics met een vriendin samen)
In badpak kun je helemaal niks verbergen natuurlijk!
Maar je beweegt inderdaad al je spieren.
(en in het water ziet niemand die buik)

Als je thuis blijft en er niks aan doet zal die buik helemaal niet verdwijnen, zo realistisch ben ik dan ook wel!

hadden we maar een toverstaf..;)

Hi, ook ik wil me aanmelden bij de club niet zwangeren met een buik van ik schat een goede 20 weken!!! Ach we hebben er wat moois voor terug zullen we maar zeggen (en vaak want anders komt dat complex toch wel om het hoekje gluren)!

Terug
Bovenaan