Boek baby in een droomritme

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Ik was benieuwd wie allemaal nog meer het boek " baby in een droomritme" hebben? Ik heb vandaag het boek binnen gekregen en wil hier graag adviezen en tips over delen.</p><p>Groetjes Anouk </p>
 
Ik heb hem ook. Hij helpt hier bij een richtlijn voor een logisch ritme. Maar heeft me ook vaak onzeker gemaakt, omdat ons kleintje nooit sliep zoals in het boek...
 
[quote quote=10198842]Ik heb hem ook. Hij helpt hier bij een richtlijn voor een logisch ritme. Maar heeft me ook vaak onzeker gemaakt, omdat ons kleintje nooit sliep zoals in het boek…[/quote]
Precies dit. Maar vond het wel handig in het begin met de wakkertijden. Die klopten later ook niet meer omdat m'n dochter 2 uur wakker kon blijven ipv 1,5 uur. Het heeft me geholpen om haar zonder of bijna zonder huilen te laten slapen.
Gebruik het vooral als richtlijn anders kun je je er knap onzeker over gaan voelen. Iedere baby is anders dus ook met slapen. 
 
Fijn dat jullie reageren.
Ik ben vandaag begonnen met lezen in het boek en het al enigzins aan het toepassen. Ik wordt er inderdaad ook een klein beetje onzeker van.
Mijn zoontje van 15 weken gaf na een uur al moeheids signalen aan dus ook naar bed gebracht. Laten jullie je zoon/dochter ook niet jammeren? En hoe lang blijf je het sussen doen zonder eruit pakken?
En wat hebben jullie gedaan als jullie kindje niet stil werd en niet ging slapen?
 
 
Mijn dochter huilt ook wel eens als ze naar bed moet. Ik kan aan dr huiltje wel horen of het serieus is of niet. Als ze echt hard blijft huilen of overstuur is ga ik erheen en probeer ik haar eerst in bedje te troosten. Als dat niet lukt dan pak ik haar op, kan ze ff bij mij uithuilen. Ik doe dan het ritueeltje opnieuw van in bed leggen. (liedje zingen, kusje geven en wegleggen)  daarna loop ik weer weg of blijf nog ff in dr kamer. In het begin heb ik dit meerdere keren moeten doen soms ook wel achter elkaar. Nu huilt ze af en toe en is het vaak alleen om in slaap te vallen. 
Als het echt drama was en ze na meerdere keren troosten nog steeds ontroostbaar was dan nam ik haar mee naar beneden en probeerde ik het meestal na een half uurtje nog een keer. Vaak ging het dan wel goed.
De tijdstippen in die voorbeeldritmes moet je niet te letterlijk nemen, maar als richtlijn. Dit deed ik in het begin wel teveel en daardoor dacht ik op een gegeven moment dat ik t fout deed. 
 
Mijn dochter huilt ook wel eens als ze naar bed moet. Ik kan aan dr huiltje wel horen of het serieus is of niet. Als ze echt hard blijft huilen of overstuur is ga ik erheen en probeer ik haar eerst in bedje te troosten. Als dat niet lukt dan pak ik haar op, kan ze ff bij mij uithuilen. Ik doe dan het ritueeltje opnieuw van in bed leggen. (liedje zingen, kusje geven en wegleggen)  daarna loop ik weer weg of blijf nog ff in dr kamer. In het begin heb ik dit meerdere keren moeten doen soms ook wel achter elkaar. Nu huilt ze af en toe en is het vaak alleen om in slaap te vallen. 
Als het echt drama was en ze na meerdere keren troosten nog steeds ontroostbaar was dan nam ik haar mee naar beneden en probeerde ik het meestal na een half uurtje nog een keer. Vaak ging het dan wel goed.
De tijdstippen in die voorbeeldritmes moet je niet te letterlijk nemen, maar als richtlijn. Dit deed ik in het begin wel teveel en daardoor dacht ik op een gegeven moment dat ik t fout deed. 
 
Prima boek, maar als richtlijn inderdaad! Laat je er in elk geval niet onzeker door maken. Onze zoon is vaak ook wat langer wakker dan de wakkertijden die in het boek staan. 
Nu onze zoon 6 maanden is, werkt deze 'lieve' manier van leren slapen ook niet zo goed meer, maar dat is ook afhankelijk van het temperament van je kindje. Toen hij jonger was, werkte het wel.
Om je vraag over jammeren te beantwoorden: dat deed en doe ik wel. Hij begint vaak even te mopperen/huilen als ik wegloop, altijd al gedaan. Ik laat hem vaak een kwartiertje aan modderen voordat ik ga kijken en troosten. Sommige kindjes huilen altijd voordat ze gaan slapen en ik vind daar niks mis mee. 
 
Bedankt voor jullie advies!
Ik til ons zoontje er niet meer uit als hij aan het jammeren is daardoor werd die alleen nog maar meer overstuur.
Het slapen gaat nu met ups en downs. Hij wordt elke keer naar 30 min alweer wakker waardoor hij niet uitgerust is. Ik vind t dan lastig wat ik moet doen omdat hij het gelijk op het huilen zet en ik hem ook niet overstuur wil laten worden. Alleen als k hem eruit haal begint hij regelmatig na 15 min weer te gapen. Eigenlijk zou hij dan bij de eerste moeheids signalen weer naar bed moeten, maar als ik dat doe is hij nog meer overstuur. 
Ik vind t soms erg lastig om te kijken wat juist is...
 
Terug
Bovenaan