Boek OEI IK GROEI!!

Wie vindt er ook dat er in Oei ik groei alleen maar wonder kinderen staan?? Mijn zoontje is nu (overmorgen) 6 maanden en wil zich nu een beetje gaan omrollen. Hij kan het nog niet hoor maar begint wel met de bewegingen enzo.

In Oei ik groei staan kinderen van 6 maanden die al kunnen kruipen en omrollen en los kunnen zitten e.d. Ik word er doodmoe van. Nou is hij mijn tweede en word ik er helemaal niet onzeker van maar ik kan me voorstellen dat als je een eerste kindje hebt en dat leest dat je dan misschien wel onzeker wordt. NIET DOEN HOOR!!!!

Groetjes Fenna.
 
ik snap wel wat je bedoelt met die onzekerheid alleen heb ik het gehad omdat mijn kleine overal te snel in is die doet het dus allemaal al wel wat jij net zegt
 
Ik werd gek van dat boek, al was mijn dochter juist erg snel. Ze had helemaal geen sprongetjes op de tijden van het boek. En als ze dan eens huilerig was kon ik het helemaal niet plaatsen met dat boek. Ik werd er ook erg onzeker van en heb het in de vuilnisbak gegooid. Af en toe had mijn dochter gewoon een chagerijnige dag. Klaar. Heb je geen boek voor nodig.
 
Hallo,

Je moet dat boek ook niet zien als een wet-boek!
Elk kind is anders! De ene is heel snel, de andere neemt lekker de tijd!
Voorbeeld, ik ken 2 kindjes, die net zo oud zijn als Tom (mijn zoontje); de ene loopt al trap, de andere kan nog niets eens kruipen! En onze Tom begint nu net met lopen langs de tafel.

Tom is bijv. heel snel met woordjes, en speelgoed doorhebben, maar op omrollen/kruipen/staan/lopen liet erg lang op zich wachten.

Ik heb het boek ook, maar let wel, 'sprongetjes' worden ook niet echt erkend als iets medisch of hoe je het ook wilt noemen.

Sommige dingen, deed Tom al veel eerder, en andere dingen nog steeds niet.
Dat staat ook duidelijk in het boek, jou kind kiest maar een aantal dingen uit de 'winkel'.

Niet van de wijs laten brengen!
Gewoon lekker kind laten zijn! Das zo voorbij!

Nens
 
even een reactie op het boek oei ik groei dikke onzin ik heb een zoontje van 16 week en hij is mijn eerste
ik heb het boek doorgelezen ik kan er niks mee ik wil er ook niks mee je kunt als moeder alleen maar goed je best doen om daar waar je kunt je kind te stimuleren bij alles wat hij moet leren en verder moet je als moeder je nergens druk over maken alles komt vanzelf
groetjes wendy
 
Eindelijk eens een tegengeluid! Ik vind het een vreselijk boek, niet zozeer vanwege die wonderkinderen (er staat in de inleiding nog wel ergens dat het niet betekent dat kinderen al die dingen moeten kunnen op een bepaalde leeftijd, maar dat het de vroegst mogelijke momenten zijn waarop iets kan voorkomen), maar dat ontzettend negatieve geluid dat als je kind een sprongetje maakt hij lastig en vervelend is... Ik denk eerder dat een kind onrust heeft en op bepaalde momenten minder lekker in zijn vel zit en dus rust, begrip en aandacht nodig heeft dan een moeder die denkt: wat is mijn kind ontzettend vervelend! (en: o dit is een sprongetje, laat hem maar...). Maar goed, gelukkig hebben meer mensen dit boek bij het oud papier gedaan
 
Wat fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die niet uitgaan van het boek.
Ik kreeg toen ik zwanger was allerlei adviezen om dat boek vooral aan te schaffen. Want dat was zo handig. Je wist precies wat je kind wanneer moest kunnen.

Ik werk met kinderen (ben juf op de basisschool) en heb in mijn opleiding de hele ontwikkeling van een kind gehad. Daarbij zie ik in de praktijk dat ieder kind zich op z'n eigen manier ontwikkeld. De een is sneller dan de ander.

Voor mij was dit een reden om het boek niet eens aan te schaffen. Ik heb het niet dus kan ik ook niet in paniek raken als ons meisje iets nog niet kan, wat ze misschien wel zou moeten kunnen.

Ze ontwikkelt zich maar fijn op haar manier. Het gaat allemaal prima, ze is vrolijk, groeit goed en eet goed. Dat vindt ik het allerbelangrijkste en de rest dat komt allemaal wel.

Groetjes Anninas
 
Hey dames,

heb het boek ook gekocht en gebruik het alleen als ik denk van wat doet ze vreemd. dan ga ik kijken bij hoeveel weken ze is en meestal komt dit overeen. dan heeft ze een sprongetje. Het geeft een klein beetje inzicht in wat er in het koppie van je kleine om kan gaan. Het is volgens mij niet de bedoeling dat je dit letterlijk neemt.
En mijn meissie is nooit vervelend alleen kan ze nog niet praten en mij vertellen wat er aan de hand is. Zo'n boek geeft je een leidraad om t gedrag van je kleine te interpreteren.
That's all
Een kind ontwikkeld zich op zijn eigenmanier en eigen snelheid.
Laat ze lekker kind zijn en het zelf ontdekken met ons aan de zijlijn om ze te behoeden voor gevaar en ze een veilig gevoel te geven.
 
Terug
Bovenaan