boeren /reflux

ben net nieuw en gelijk al een vraag

mijn zoon daan 4,5 mnd boert heel erg veel na de fles
dan na 2 uurtjes word hij moe en gaat hij naar bed
je kunt de klok er op gelijk zetten want na 45 min word hij krijsend wakker je haalt hem er uit en ja hoor daar komt de boer (wil ook nog wel eens een half uur later komen dan is het een half uur lang krijsen ) gevolg hij wil niet meer slapen
hij krijgt 4 flessen ipv 5 maar hij slaapt snachts wel van 9 tot 9
en overdag slaapt hij van de 12 uur nog geen 3uur want het word hem niet gegund door de boeren terwijl hij dood moe is
nu hebben we al verschijne dingen geprobeerd jbpm en zantac tussen de flessen boeren nieuwe flessen nieuwe spenen het wil niet helpen het bed hoger gezet en ik heb hem zelfs een half uur tot  een uur laten  huilen in de hoop dat  de  boer eruit zou komen maar helaas  en  
afgelopen maandag hebben ze een 24 uur ph meting gedaan en helaas geen resultaat (wat op zich mooi is ) nu hebben we 25 juni   weer een afspraak me de kinderarts om te bespreken wat we nog meer kunnen doen maar de vorige keer werd me al verteld dat dit het enige is wat ze konden en als dit niets uithaalde dan moest ik er mee leren leven dat ik gewoon een kind had die weinig slaap nodig heeft en een kind dat veel boertjes moet laten en dat kan een half jaar tot een jaar duren
nou sorry maar dit is gewoon niet normaal daan heeft hier echt last van hij heeft gewoon op het moment van een boer echte dikke tranen en dat noemen ze normaal
hebben hier meerdere kinderen last van of heeft iemand het zelfde mee gemaakt
want mijn andere zoon krijgt gewoon minder aandacht al 4,5 mnd en dat kan ik gewoon merken aan hem want hij is soms onhandelbaar en ik moet zeggen ik geef hem groot gelijk  

ik hoop dat ik niet de enige want ik weet gewoon nu naar 4,5 mnd gewoon niet meer wat ik moet doen je begint langzamerhand gek te worden je komt gewoon nergens aan toe de 45 min dat hij slaapt geef ik graag aan mijn andere zoon maar mijn huishouden staat al een geruime tijd op een laag pitje
herkent iemand dit

groetjes en alvast bedankt voor evt. tips
jolanda mama van tim en daan

Hoi Jolanda,
wat rot voor je kleine mannetje zeg. En natuurlijk ook voor de rest van je gezin. Onze oudste is ook 2,5 jaar en kan ik ook wel soms achter het behang plakken, zeker wanneer ik net met zijn zusje bezig ben..... En Floor heeft echt maar heel weinig aandacht nodig. Ik denk dat je je hier niet al te schuldig om moet voelen, het hoort ook grotendeels bij de leeftijd.
Helaas heb ik geen tip voor je, je hebt al zoveel geprobeerd. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen met je jochies!
groetjes van Ruth

vervelend hoor. ik heb ook geen tip, behalve dan dat het cb ons vertelde dat kinderen door het huilen vaak lucht happen waardoor ze nog meer moeten boeren. Dus dan lijkt het geen zin te hebben, of zelfs niet goed te zijn, om jullie Daan te laten laten huilen als hij een boer moet laten.  

succes

Hoi

Vervelend zeg al die boeren die hem dwars zitten. In eerste instanties zou je inderdaad denken dat hij veel lucht binnen krijgt. Welke fles gebruik je nu. die van difrax kun je aan de bodem strak of los draaien en hoe strakker hij zit hoe langzamer het gaat. W ant misschien drinkt hij te gulzig. Hoe lang drinkt hij op een fles. Gemiddeld is 10 minuten of meer  normaal. en als hij tesnel drinkt kun je er ook van gaan boeren. Maar ik denk dat je dit al uitgetest hebt

Nou succes

groetjes annegien

Misschien is dit een tip, onze Daan heeft het wat geholpen! In Duitsland (ik weet niet waar je woont, als het niet in het oosten is, dan heb je er niet veel aan...) kun je bij de apotheek Sab Simplex kopen. Dat zijn flesjes drank, waarvan je een aantal druppels bij de voeding doet. Babies kunnen dan de lucht makkelijker  kwijt, zodat ze er veel minder last van hebben. In nederland is het niet te koop. Het is een soort vloeibare rennie eigenlijk. Ik heb het nagevraagd bij een bevriende kinderarts. Zij woonde toen in Maastricht en adviseerde mensen zelfs om de grens over te gaan en het spul te kopen! Iets vergelijkbaars is er in Nederland niet.

groetjes,
Sabine

Hoi,

mijn zoontje heeft de eerste tien weken na zijn geboorte onzettende last gehad van reflux/darmkrampen. Hij boerde en hikte daarbij ook erg veel. Wij zijn daarmee naar een osteopaat gegaan en zij constateerde al bij het eerste bezoek dat er een zenuwtje in zijn nek klem zat tussen 2 werveltjes (vrijwel pijnloos voor de baby), maar dat dit de zenuw was die verantwoordelijk is voor een goede werking van het spijsverteringsstelsel. Aangezien dit zenuwtje bekneld zat (waarschijnlijk veroorzaakt door het feit zat mijn zoon langer dan 9 weken ingedaald heeft gezeten), kon die zenuw zijn werk niet goed doen, met als gevolg: reflux en darmkrampen. Al na een behandeling was hij veel vrolijker, minder huilerig en sliep beter. Na 4 behandelingen hadden we een totaal ander kind. Voor ons werkte dit dus echt perfect. Kinderartsen zijn vaak sceptisch over dergelijke "alternatieve" methoden, maar bij ons heeft het geweldig geholpen en bij de kinderarts zou ik naar huis zijn gestuurd met de woorden dat hij er overheen moet groeien.

Nog even aardig om te weten; als je iets uitgebreider verzekerd bent, krijg je de osteopaat vaak (deels) vergoed!

Veel succes

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties wij zijn afgelopen maandag geweest voor een ph meting bij daan maar helaas (en ook blij natuurlijk ) was alles goed,
nu hebben we op 25 juni weer een afspraak bij de kinderarts voor een verdere mogelijkheid maar de vorige keer bij haar werd mij al verteld dat dit de enige optie was dat ik had en zou daar niks uitkomen dan moesten we er mee leren leven dat ons kereltje gewoon niet alleen kon boeren en dat je hem daar altijd bij moet helpen
nou ik ben daar niet mee eens maar je trekt vaak aan het kortste eind bij de artsen er werd mij toen ook verteld dat mensen geen maagklep hebben
want wij hebben eigenlijk het idee dat het maag klepje open blijft staan of niet goed sluit
weet iemand van jullie of we een maagklep hebben ?

sabine schreef dat er in duitsland iets te krijgen was bij de apotheek en inderdaad in woon in het oosten (deventer )
groetjes jolanda

sorry was ik nog vergeten dit is wat we allemaal geprobeerd hebben,

ostheopaat, gyropractor, andere flessen,andere spenen ,tussen door boeren, bed hoger gezet, friso comfort, cinababy druppels, venkel thee, ph meting,
en nu wil ik nog gaan voor een maag onderzoek als ik dat voor elkaar krijg in het ziekenhuis

Terug
Bovenaan