Boerenkool.....??

quote: Claudia37 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-12-2005 12:34:50'));

Hoi Titiana,
je hebt gelijk als je zegt dat er vroeger ook niet zo op gelet werd en dat men het ook niet zo nauw nam . Maar dat is simpelweg omdat er geen alternatief was of omdat er niet zoveel over bekend was.
Ik vind het persoonlijk altijd zo'n dooddoener: "vroeger werd er ook niet zo naar gekeken". Dus alles wat zo uitkomt wordt zo afgedaan.
Voorbeeld:  roken bijvoorbeeld. Vroeger rookte bijna iedereen en was het normaal dat in een kamer vol met rook een baby lag te slapen. Moet je nu eens proberen dan valt iedereen over je heen.(en terecht!!!)
Ik vind dat die adviezen er niet voor niets zijn. Waarom zou je een risico gaan nemen en een baby b.v met 7 maanden zuurkool gaan geven terwijl men (CB e.d.) aangeeft dat dat niet goed is.
Het is allemaal niet heilig wat het cb zegt, maar waarom zou je deze adviezen negeren?
Wat is er mis mee om gewoon met boerenkool of wat dan ook te  wachten totdat het kindje 1 jaar is geweest?!
Misschien komt het vervelend over wat ik schrijf,  maar dat is zeker de bedoeling niet.
Ik vraag me dit wel vaker af hier.
Groetjes, Claudia.





Hoi
Nee hoor, je komt niet vervelend over!
Je hebt gelijk dat je een baby van 7 maanden niet boerenkool moet geven. Maar een baby van 9 maanden of 10 maanden, is misschien al weer heel anders.
Maar iedereen doet het op z'n eigen manier. Ik ben in andere dingen, wat betreft de verzorging en opvoeding misschien weer mieperig (om het maar even zo te noemen) vindt een ander.
Over ' vroeger', toen was echt niet alles beter... dus ja, het is ook wel een beetje makkelijk om het zo af te doen. Maar ik ben een nuchter persoon, misschien is dat het.
En ja, het probleem met iets schrijven op dit forum is, dat je niet kunt horen hóe iemand het zegt, het is soms moeilijk om iets goed op te schrijven zonder dat het wat raar over komt. Ik lees ook wel eens mijn eigen berichtjes terug en dan denk ik ook wel eens: 'dat had ik wel wat anders kunnen opschrijven'.
Maar ach, het houdt het spannend!

Groeten Titiana
 
Hallo titiana, dit noem ik nou een sportieve reactie!
Ik kan er ook niets aan doen, maar ik stoor mij soms wel eens aan moeders (en anderen natuurlijk) die zich vaker verschuilen achter het "vroeger werd er ook niet op gelet" verhaal.
Het geeft vaak een vrijbrief om vanalles mee af te doen.
Ik zal een voorbeeld geven:
Toen ik vorig jaar zwanger was van mijn 2e kindje (inmiddels een meid van 18 weken; oudste dochter is bijna 3) zat ik vaker op het zwangerforum en daar werd b.v.  gepost door  vrouwen die gewoon halfrauw biefstuk aten, rookten of alcohol gebruikten, en zich dan verschuilden achter "vroeger werd er ook niet opgelet". Dat rechtvaardigt voor hun blijkbaar een bewust genomen risico.
En dan vraag ik mij echt af of het nou te veel is gevraagd om die 9 maanden zwangerschap geen zaken te doen die de baby geen goed doen, het wordt niet voor niets geadviseerd om het niet te doen. Die adviezen zijn er niet zomaar gekomen.
Daar komt mijn reactie vandaan, misschien kun je dit begrijpen.
Toevallig schrijf jij nu over "vroeger" en daarop moest ik nu maar eens reageren, vond ik zelf.
Het is uiteraard niet persoonlijk, maar dat had je al begrepen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan