bon bons met likeur/advocaat

Hallo allemaal,

Heb een vraagje.Ik drink normaal gesproken zelden alcohol.Nu ik zwanger ben al helemaaaal niet.Nu heb ik met kerst bonbons gegeten en daar bleek achteraf likeur en advocaat in te hebben gezeten.Ik denk dat ik er 4 op heb.Weten jullie of dit kwaad kan???

groetjes

Hoi,

Hangt er ook een beetje vanaf hoe ver je bent. Wel zeggen ze dat alcohol en zwangerschap absoluut niet samen gaan. Maar in zo'n bonbon zit zo'n klein beetje dat ik denk dat dat wel mee valt. Wel weet ik dat 1 glas wijn al schadelijk kan zijn voor je kindje. Maar zo'n kleine hoeveelheid zal denk ik wel meevallen. Vraag het anders aan je vk. Die zal je daar vast wel een antwoord op kunnen geven.

toen ik de titel las, dacht ik echt serieus:
daar is weer zo'n discussie topic.

alcohol is slecht voor je kind, das algemeen bekend.
als je (bijna) geen alcohol drinkt, proef je toch gelijk dat er alcohol in zit?
ik wel tenminste. (ruik het zelfs als iemand 2 uur geleden een biertje heeft gedronken)

maar goed, het kwaad is al geschiedt. of het nou kwaad kan of niet... t is toch al gebeurd.
het zal vast wel mee vallen, t gaat niet om veel alcohol. maar goed, let er voortaan op :p als je ergens niet zeker van ben (dat er bv alcohol inzit) laat het dan staan, of lees de verpakking.

groetjes, do

Mijn vk heeft tegen mij gezegt dat ze liever heeft dat iemand om de 2 dagen een glas wijn drinkt dan dat je zou roken...... dan lijken me die paar bonbonnetjes echt niet zo erg zijn.......

liefs Vanessa

denk dat we niet moeten overdrijven, vier bonbonnetjes kan echt geen kwaad hoor!! geniet er lekker van...een glas wijn zou ik zo snel niet nemen, meer gevoelsmatig hoor...en ja één smaakt naar meer haha, dus laat maar...

Dat een vk zegt dat ze liever heeft dat iemand om de 2 dagen een glas wijn drinkt tijdens een zwangerschap kan ik echt niet begrijpen!! Het is bewezen dat een kindje van 1 glas wijn in een pril stadium van de zwangerschap al hersenbeschadiging kan oplopen. Zou er maar heel voorzichtig mee zijn. Gewoon allebei niet doen, roken en drinken, dat is nog het allerbeste.

Ik vermoed dat een bonbon geen ernstige gevolgen zal hebben hoor ;) Eten zonder alcohol is zo vaak zo moeilijk, denk aan rode wijn saus etc! Ik maak me daar echt geen zorgen over!

Kan geen kwaad hoor. Vroeger dronken vrouwen elke dag wel een glas wijn!! Kreeg je een gezellig kindje van ;-).
Niet druk maken en ik neem lekker met oud & nieuw 1 glaasje champie. Drink helemaal niet meer sinds mijn zwangerschap, maar dat ene glaasje beloof ik mezelf al maanden haha.

Niet te gestrest over doen. Dat is pas slecht voor je kindje!! ;-)

Liefs Sonja

Terug
Bovenaan