bon bons met likeur/advocaat

@sonja28:

Lees eens bij de don'ts tijdens de zwangerschap op deze site. Daar staat dat er geen veilige ondergrens is voor alcoholgebruik tijdens de zwangerschap. Dus zelfs 1 glas alcohol kan al schade aanbrengen..... Wil niet betweterig klinken en zijn, maar het is maar een tip....

Mijn schoonmoeder dronk 27 jaar geleden elke week een glas wijn op zaterdag, en heeft toch echt drie prima gezonde jongens op de wereld gezet!
Dus ik denk dat alles wel meevalt, 30 jaar geleden waren al deze dingen niet eens bekend!

30 jaar geleden was ook al bekend dat alcohol niet goed was/is! dat sommige het toch deden, is een ander verhaal.
maar goed,als we dan toch gaan vergelijken met vroeger:
vroeger lag de kindersterfte (vroeg geboorte, wiegendood enz) ook veel hoger dan nu. omdat er nu veel meer bewezen is.

Juist omdat 30 jaar geleden veel dingen niet bekend waren werd het gewoon gedaan. Idd. Wat Do zegt, er is nu veel meer bewezen. Ik heb een keer een documentaire gezien op tv over kinderen waarvan de moeder alcohol dronk tijdens de zwangerschap. Ze kunnen er echt erge hersenaandoeningen van krijgen. Iedereen meot het natuurlijk voor zich weten, maar ik begrijp niet waarom je niet 9 maanden van alcohol of een sigaret af kunt blijven. En dat is niet makkelijk praten van mij. Ik rookte stevig, maar zo gauw ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt. Allebei de keren. Hoe moeilijk het soms ook was, maar je weet gewoon dat het voor je kind veel beter is als je het helemaal niet neemt!

Ik geloof niet dat je van een bonbonnetje je kind schade berokkent. En als je je er niet goed bij voelt, gewoon niet meer doen!
We moeten met zijn alles niet overdrijven. Van 1 glas wijn krijgt je baby echt geen hersenbeschadiging. Bij meerdere wel. Dus als je per ongeluk iets genomen hebt dan kan dat echt geen kwaad hoor.
Ik zou zelf nooit met opzet een glas wijn nemen, ook geen champagne omdat het zo lekker is... puur omdat het me een slecht gevoel geeft... maar er zijn zelfs kindjes verslaafd op de wereld gekomen die nu een heel normaal leven leiden hoor, dus laten we dat ene glas of die bonbons er niet de oorzaak van maken dat je kindje misschien een hersenbeschadiging van oploopt...

Voorzichtigheid is goed, maar als je per ongeluk toch iets hebt binnen gekregen zal dat echt niet veel zijn.... dan kan het echt geen kwaad!

Is het niet zo dat in die bonbons wel gezegd wordt dat er likeur in zit, maar dat dit in werkelijkheid gewoon een aroma is (dus zonder alcohol) dat smaakt als de likeur? En volgens mij zijn de hoeveelheden zo verschrikkelijk klein, dat je lijf er echt niets van merkt.
Ik heb ook gewoon bonbons op en voel me echt niet schuldig. Een glas wijn of andere alcohol laat ik wel staan, maar die bonbons lijken me echt gevaarloos (behalve voor je gewicht, haha).

Als ik normaal op een topic reageer hoef ik daar geen discussie op hoor!!! Misschien kunnen sommige mensen beter wel een drankje of peuk nemen. Reageren ze misschien wat minder heftig haha!!
Ik weet ook wel dat je geen flessen wijn moet opzuipen hoor. Maar dat ene glaasje neem ik toch lekker.

Groetjes en succes!!
Sonja

Als je op een topic reageert, krijg je meestal reactie, dat is nu eenmaal hoe een topic werkt, niet alleen je mening geven maar ook die van anderen aanhoren. Ik heb verder geen mening over 1 of meerdere glaasjes alcohol trouwens, iedereen bepaalt het zelf ;-)

In wijnsaus zit niet tot nauwelijks wijn, als het al geen aroma is, dan is het er waarschijnlijk uitgekookt voordat je t eet, want alcohol verdampt al voor t kookpunt van 100 graden, ik dacht op 70.

Over bonbons zeggen ze op de site alcoholinfo dat de hoeveelheid alcohol te verwaarlozen is (http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=1001).

Dus maak je niet te ongerust. Stress is namelijk ook erg slecht voor de baby.

Wenser

Terug
Bovenaan