<p>Hiii,</p><p>Inmiddels weet mijn bonusdochter dat er een broertje of zusje aankomt. We proberen haar zo goed mogelijk voor te bereiden. </p><p>Echter is het een kind uit een vechtscheiding en is ze heel negatief over haar moeder. </p><p>We hebben ooit een fase gehad toen ze jonger was dat ze mij mama noemde. Inmiddels is ze bijna 5. Maar nu komt het terug. Ze is heel verdrietig dat ze een andere mama heeft. Ze zegt letterlijk dat ik haar mama ben en haar eigen mama, noemt dan de voornaam van haar moeder, zal nooit haar mama zijn. </p><p>Wij blijven aangeven dat ze maar 1 mama heeft en dat ze het heel fijn bij mij mag hebben maar dat ik niet haar mama ben. Elke keer is er een hoop verdriet. Ik vind dit enorm lastig. Het houdt me bezig en het raakt me ook als ze zo verdrietig is. </p><p>Nu zijn er natuurlijk super veel boekjes maar alle rollen zijn papa en mama. Ik heb nog niets kunnen vinden waarbij de ouders gescheiden zijn en de nieuwe partner van vader, moeder wordt.</p><p>Iemand die dit ook heeft mee gemaakt of tips heeft?</p><p>Alles is welkom!</p>