Bonuskind en zijn moeder

H.v.D

New member
Hallo ouders

ik ben al een geruime tijd bonusmoeder van een jongen van 11 met a.s.s. en adhd. Ik heb zelf 2 jongens van 11 en 9.
T (bonuskind) heeft liefde, veiligheid, geborgenheid en vertrouwen nodig. Hij woont fulltime bij ons en hier gaat het super. Zijn moeder heeft paniekaanvallen en een angststoornis. Ze heeft nog 2 andere kinderen van een andere relatie. Deze 2 ziet ze 3x per week op vaste dagen. T ziet ze amper. Communicatie is er weinig tot niet. Ook de familie van moeders kant laat weinig van zich horen. Moeder komt afspraken of beloftes niet na waardoor T haar niet meer vertrouwd (eigen woorden). Wat wij ook zeggen of doen, ze zit in een slachtofferrol en alles draait alleen maar om wat ze niet kan en nooit wat ze wel kan. Menig instanties zijn er al bij betrokken maar ze manipuleert iedereen door haar slachtofferrol in te zetten. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die iets ingewikkelds mee maken of mee gemaakt hebben en hoe vergelijkbaar om te gaan. Dank jullie wel
 
Niets vergelijkbaars. Maar voor mijn zwangerschap was ik eigenlijk continu bang. Tijdens mijn zwangerschap verdween dat.
Mijn ouders hebben me opgevoed om me door de angst heen te slaan. Maar dat lukte maar net aan.

Continu in angst leven werkt heel beperkend. Dingen die voor anderen normaal waren, waren voor mij een uitdaging.

De angst was ook niet echt ergens op gebaseerd, gewoon hormonaal begrijp ik inmiddels. (Maar ik was daar niet manipulatief bij, voor de duidelijkheid.)

Het beste wat je kan doen vermoed ik, is T. een warm thuis bieden.
 
Beste Essil

Dank je wel voor je reactie. Ik deel je mening als je continu in angst leeft dat dat heel beperkend is. Ze heeft al jaren er hulp voor, maar ergens denk ik dat ze T gewoon niet meer wil en allerlei smoesjes zoekt.

Maar zoals je zegt, ondanks alles voelt hij zich hier wel welkom en geef ik hem net zoveel liefde als mijn eigen kinderen.
 
Terug
Bovenaan