Boodschappen?

Wie van jullie neemt de baby gewoon mee boodschappen doen, in deze tijd van Corona? Ik heb het zelf nog niet gedaan omdat ik weinig ouders met pas geborende baby's zie. Het valt gewoon op maar ik weet dat er een dag gaat komen dat ik toch moet gaan. Nemen jullie de kleine gewoon mee?

Uhh ja, mn kids van 3 en 18 maanden komen 3x per week in de supermarkt. Dat is het enige 'uitje' dat ze nog hebben. Ik ben er totaaaaal niet bang voor dat ze corona krijgen. Ik heb het zelf eind november gehad en de kinderen hoogstwaarschijnlijk ook, ze waren alleen wat verkouden in diezelfde periode. Zelf ook amper ziek geweest, corona stelt niks voor als je gewoon jong en gezond bent, in de meeste gevallen! Ik ben er totaal niet bang voor om het nogmaals te krijgen.

Dus ja zeker, ze gaan mee naar de supermarkt en de bakker!

Je kan ze toch niet maandenlang binnen houden? En er komt toch ook wel eens bezoek bij jou thuis of jij gaat bij mensen op bezoek? De kans dat je daar Corona oploopt is 100x groter dan het vluchtige contact dat je in de supermarkt met mensen hebt. En sowieso zit een baby in het wagentje dus dat is alweer heel anders dan een peuter die vrij rond loopt.

Wij nemen hem niet mee, bestellen alles online. Geloof wel dat de meeste mensen er weinig aan overhouden maar iemand uit de familie heeft wel op de ic gelegen en heeft longschade, ik wil niet het risico lopen dat ons kindje zoiets oploopt met zn longetjea en lichaam nog volop in de groei en ontwikkeling. Ze weten namelijk nog echt heel weinig van corona en al helemaal niet op de lamge termijn aangezien het pas een jaar bestaat. 

Ik weet dat het onderwerp zeer discutabel is en iedereen moet vooral doen waar hij/ zij zich goed bij voelt maar wij doen de dingen die niet noodzakelijk zijn en/of voor de baby geen meerwaarde hebben dus niet indien het anders kan. 

Er zijn dus ook situaties dat we er niet omheen kunnen dan is hij wel in nauw contact met anderen. 

Wij nemen zowel de baby van 3 weken als de dreumes van 19 maanden niet mee. We bestellen de boodschappen online en naar de bakker ga ik alleen wanneer mijn vriend even bij de kids kan blijven. Er wordt gevraagd waar mogelijk alleen te winkelen en dat doen we dus ook (omdat het bij ons dus mogelijk is). Heb je geen andere mogelijkheid dan zul je ze mee moeten nemen, maar ik zie hier in het dorp eerlijk gezegd ook geen kinderen bij de bakker en de slager enzo, allemaal mensen die alleen komen.

Terug
Bovenaan