Boodschappen?

Ik doe altijd met 2 kids (2 mnd en 2 jaar) boodschappen. Ga wel met de duowagen zodat ze niet rondlopen. Maar kan de kids niet alleen thuis laten. Ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad. En is inderdaad een uitje en onderdeel van onze wandeling.

Tijdens de eerste golf deed ik het niet. Toen ging ik als m'n man thuis was net voor sluitingstijd... Ondertussen heb ik 2 kinderen en werkt mijn man zo veel om z'n hoofd boven water te houden, dat ik wel overdag moet. Probeer wel te bestellen, maar dat willen nog 1000 andere. 
Maar hier in het dorp is het altijd rustig en ze zitten allebei in de kinderwagen.
In het weekend haal ik wel week boodschappen alleen. Maar brood haal ik een paar keer per week vers. En ja dan gaan de kinderen mee

Wij gaan alleen zonder kids in het weekend. En 1 x per week gaat een van ons met baby van 9 mnd nog wat verse groente bij halen. Dat is wel heel doelgericht in en uit. En zij zit natuurlijk nog in de wagen. 
In mijn omgeving ken ik geen verhalen van ernstig zieke babies. Maar wel kerngezonde volwassenen van 30 a 40 jaar die erg ziek zijn geweest. Collega 4 weken in het ziekenhuis. Die was gewoon slank, gezond en sportief. De gezonde en slanke zoon van een vriendin van mijn schoonmoeder dood. Ik bagatelliseer het niet meer. Ja, de meesten worden er op jongere leeftijd niet ernstig ziek van. Maar je zult maar net niet bij die 'meesten' horen. Het is echt anders dan de gewone griep. 
Dat gezegd hebbende denk ik dat je met gezond verstand al een heel eind komt. Afstand houden en niet aan je gezicht zitten voor je je handen gewassen hebt, op rustige momenten gaan.

Boodschappen bestel ik online. Maar eigenlijk niet eens ivm de corona, maar meer het gemak. Anders moet ik een baby van 3.5 maand en een peuter van 2.4 jaar meenemen wat ik nogal onhandig vind. En in het weekend is het zo belachelijk druk in de supermarkt dat ik zelf gillend gek wordt, haha.
Maar zie hier genoeg ouders die hun baby's/kinderen meenemen. Als ik 1 kind had gehad was ik ook gewoon nog gegaan. Maar dan wel op rustige tijdstippen.

Ik neem ze nu altijd mee (3 en1 jaar). Ik kan ze niet thuis laten en het is idd inmiddels een gezellig uitje. Als we in het weekend samen thuis zijn, proberen we wel even alleen te gaan.

Ja hoor. Ik deed wel in de winkel er een doek over.. zo’n dooky cover. Sws voor de felle lampen is het fijn als je baby ligt in de wagen. Verder vond ik het wel een fijn idee dat hij niet werd onder geproest (eerste golf zonder mondkapjes) of werd aangeraakt. Nu is hij net 14maanden en zit hij in de winkelwagen. Zelf gewoon goed je handen desinfecteren en niet teveel aan de baby zitten in de winkel bv speen. Daar hield ik wel rekening mee.

Terug
Bovenaan