Lieve Muis, hier ben ik weer, sorry dat het even duurde voor ik reageerde, ik had het erg druk en dan kijk ik niet iedere dag op dit forum! Wij hebben nog geen kinderen en zijn ruim anderhalf bezig om zwanger te worden en dat gaat niet altijd in de koude kleren zitten om het zomaar te zeggen. Mijn verhaal in vogelvlucht:
In september 2004 ben ik gestopt met de pil en dan verwacht je dat je meteen zwanger bent, tenminste dat hoopte ik en jawel, zo werkt het dus niet. Het leek wel of iedereen in onze omgeving zwanger werd, behalve wij. Iedere keer zeiden mijn man en ik tegen elkaar dan en dan gaan we naar de dokter, maar dan was het helemaal zo ver, en dan durfden we het toch niet aan en stelden we het maar weer uit. Toen mijn beste vriendin in november vorig jaar vertelde dat ze zwanger was van de tweede, stortte mijn wereld in. Eind november zijn we dus toch naar de huisarts gegaan en dat hadden we veel eerder moeten doen. Die man was hardstikke aardig, ik kende die man nl. niet, en er viel meteen 100.000kg van mijn schouders af. Hij heeft ons meteen doorverwezen naar de gyneacoloog en mijn man kreeg een sperma-onderzoek. Eind december konden we bij de gyneacoloog terecht. In het kort vertelde ze ons wat ons te wachten kon staan. Aangezien mijn cyclus heel regelmatig is, konden we een heel traject overslaan. Ik moest bloed laten prikken en kreeg een HSG onderzoek en mijn man moest nog een keer een sperma-onderzoek doen. In januari kregen we de uitslag dat alles er prima uit zag, het enige waar eventueel het mogelijk niet snel zwanger worden vandaan zou kunnen komen, zou kunnen zijn dat het sperma van mijn man iets aan de trage kant is, absoluut niet verontrustend, maar goed, ze zoeken toch een oorzaak. Ze vroeg of wij voor IUI wilden gaan en uiteraard wilden we dat. Eerst hebben we een weekje bedenktijd genomen, omdat we helemaal niet wisten wat het inhield. Een week later hebben we de gyneacoloog gebeld en gezegd dat we er voor wilden gaan en dus hebben we een verwijsbrief gehad. Over anderhalve week hebben we een intake voor IUI in Rotterdam en dan horen we daar verder hoe alles in zijn werk gaat, eerst volgende week nog een weekje skieen, zodat onze batterij helemaal is opgeladen voor alles wat ons de komende tijd te wachten staat!
Ik klink misschien heel nuchter, maar momenteel voel ik me hardstikke sterk. Mijn man hebben nu zoiets van: Bij ons gaat het niet vanzelf, en we zijn erg blij dat de medici zover zijn dat ze de natuur een handje kunnen helpen. Wij hopen uiteraard dat we snel zwanger zijn, want daar doe je het allemaal voor. En stel dat het niet snel lukt, dan hebben we ons een mooie vakantie beloofd aanstaand najaar, zodat we toch iets hebben om naar uit te kijken. Uiteraard hopen we natuurlijk dat we niet op vakantie hoeven, maar toch!
Heb je een goede band met je huisarts? Ik zou echt terug naar je huisarts gaan, het verhaal helemaal uitleggen en misschien dat hij je via een ander ziekenhuis of een andere gyneacoloog toch verder kan helpen. Want het is toch niet de bedoeling dat het je hele leven gaat beheersen en dat je eraan onderdoor gaat!
Heel veel succes met alles en tot horens!
Pleun