Boos op buren!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

ik wil ff mijn beklag over onze buren doen hoor.
Ze wonen hier nou goed 7mnd denk ik, maar houden totaal geen rekening met ons. En dan meer met Dylano bedoel ik dan.
Met deuren gooien is bij hun heel normaal. Zaten er eerst aan te denken een offerte  voor rol of draaideuren bij hun in de bus te doen.
Dylano slaapt prs aan hun kant van de voordeur zeg maar. Hebben dit al 3x op een normale manier aangegeven, ofdat ze aub wat zachter willen doen met de deur. Maar het lijkt net of ze het erom doen.
Dan hebben ze nog eens om de haverklap ruzie... Weet wel dat hun dat ook niet fijn vinden, en dat je daar nix aan kan doen, maar een beetje respect voor je buren is nooit weg toch?? We kunnen hier prs horen wat ze allemaal zeggen.

Nu is bij ons het toppunt bereikt.

Dylano is al een aantal dagen niet zichzelf. Gisternacht was echt een drama voor hem dus ook voor ons. Het arme kind is wat ziekjes, en iedere  x als we hem eindelijk (na  1,5uur) in slaap kregen, gebeurde er wel weer wat waar hij wakker van werd. Was het niet de buren die weer ruzie hadden, viel hij wel weer uit zn bedje.   Kortom, het arme kind heeft echt pech gehad gisternacht.
Uiteindelijk zijn wij zaterdagnacht om 1.30 naar bed gegaan. Dylano was al een tijdje stil, dus hadden er een beetje goede hoop in.
Tot we hem op een gegeven moment weer wat hoorde simmen, wat uiteindelijk over ging in huilen. De buren gingen net naar bed op dat moment, het was toen rond 2.00.
Wij gaan nooit gelijk kijken bij Dylano, maar wachten toch wel 10min af, omdat het makkelijk kan zijn dat hij weer lekker in slaap valt.
Nou, hier waren de buren het dus echt niet mee eens!! Dylano's kamer, grenst aan hun slaapkamer. Nou haalde die gekken het in hun hoofd om de hele tijd op de  muur te bonken. Echt zo van: Heej, houd je mond eens!! Ooohhh, ons bloed kooktte van woedde!! Iedere x als hij een beetje van zich liet horen, hoorde we een harde bonk, en begon Dylano dus van schrik echt te huilen. Te zielig voor woorden. Voor Dylano erg zielig, maar hun ZIJN gwn zielig!
Mijn man had zijn kleren al aan om ernaartoe te stappen, maar dat was zo en zo uitgelopen op een ruzie, en vonden dat Dylano meer onze aandacht verdiende dan hun. Dus hij is niet meer gegaan.
Hebben Dylano bij ons in bed gepakt, en toen is hij rustiger geworden. Uiteindelijk lag hij om 2.45 weer terug in zijn bedje.

En dan komt die gast gister thuis... Ramon staat toevallig voor het raam, steekt die gast zn hand op naar Ramon. En uit reflex doe je dat toch terug dan. Maar was wel een beetje pissed op mijn man hoor. Maar ik denk dat ik het ook had gedaan eigenlijk.

Nu zijn ze allebei thuis, zij is altijd thuis op maandag, en heb ik mss wat gemeens gedaan. Om 9.00 heb ik harde en leuke muziek voor Dylano opgezet. Samen hebben we toch wel een half uurtje gedanst. Ik dacht echt zoiets van:Dit zijn tenminste nog schappelijke tijden om iets te doen.
Nu ben ik normaal nooit zo van het terugpakken, maar heb er echt genoeg van!
Als ze hier aan de deur waren gekomen, omdat ik ze wakker had gemaakt met de muziek, hadden ze echt een veeg uit de pan gehad!!

Zoooo, moest het ff kwijt hoor.

Liefs Debby.

Wat een stelletje aso's! Wij wonen naast een studentenhuis (binnenstad van Leiden), maar zoveel last hebben wij niet van ze. De muren zijn superdun en zij gooien ook met de deuren, maar gelukkig heeft Lotte daar geen last van. In het begin wel, maar toen hebben we gevraagd of ze zachten wilden doen en dat deden ze dan ook.

Groetjes en sterkte,

Marisa

Hoi Debby,

Wat gemeen van die buren zeg, dat ze alleen aan zichzelf denken en geen rekening houden met jullie en vooral met Dylano.

Als het nog vaker gaat gebeuren en je buren willen er niet naar luisteren, dan is het misschien een idee om het aan de woningbouwvereniging door te geven? Ik weet niet of jullie in een huurwoning wonen ..... ik hou niet van klikken, maar als mijn buren zo stom zouden doen, dan zou ik het echt wel gaan aangeven bij mijn woningbouwvereniging.

Gelukkig heb ik wel lieve buren die elke keer vragen hoe het met Tara gaat en af en toe zelfgebakken koekjes langsbrengen. Alleen hebben ze allebei honden die veel blaffen als ze alleen thuis zijn, maar zo vaak is dat nou ook weer niet.

Groetjes,
Shivana

hoi debby,

wauw wat een verschrikkelijke mensen zeg!!!
en lekker kinderachtig om als je mannetje aan het huilen is om dan te gaan bonken...
kan me voorstellen dat je man in staat was om naar
ze toe te gaan en goed dat je zelf even de muziek hard hebt gezet!
ik hoop dat jullie er toch wat minder last van gaan krijgen want dit is niet
echt een prettige situatie zo!

groetjes mascha

hoi Debby,

wat een aso's! Ik kan me goed voorstellen dat jullie het zat zijn, wat zielig voor je mannetje zeg dat hij gewoon verder wakker gebonsd wordt...dat gaat echt wel heel ver hoor.
En ik denk dat ik ook lekker mijn muziek wat harder gezet zou hebben hihi geen oplossing maar wel even lekker afreageren.
Valt er denk je nog over te praten met je buren? Jullie moeten toch verder...lastig hoor.

Wij hebben hier ook met enige regelmaat last van de buren. Ze hebben 3 kinderen en ze zijn niet de stilste zeg maar...
Een tijdje terug luisterde een van hun kids steeds rond Sarah's bedtijd heel hard naar zijn muziek waardoor Sarah wakker bleef. Toen heb ik wel een keer opgebeld om te vragen of het wat zachter kon en sinds die tijd gaat het weer goed.

Nou ik hoop voor jullie dat er een oplossing komt.
Suces,
Tamar

Heel irritant! Onze buren draaien wel eens een wasje (om 10 uur 's avonds en soms later) en Feline slaapt er naast... Soms wordt ze er wakker van.
En af en toe maken ze wel wat meer herrie, maar ja ik laat het maar zo. Want het is gelukkig niet zo vaak, Feline went al aan het geluid.
Moet zeggen dat hier goedkope stroom na 11 uur is, dus ik denk dat ze daarom zo laat wassen.

groetjes Maris

Moet trouwens zeggen dat Feline echt heel hard huilt en daar zeuren zij niet over, dus die enkele keer dat Feline wakker wordt neem ik voor lief, want ik heb geen zin in burenruzie. We wonen hier net en het is een koophuis dus geven en nemen.

groetjes Maris

Oh wat naar zeg!
Ik snap de reactie van je man inderdaad wel...Je zou ze toch?!

Kun je niet eens op een "gezellige" manier erover hebben....Gezellig effe een praatje maken of een bakkie koffie doen...(tuurlijk moet je daar nu niet aan denken) maar wie weet.....Kun je even je verhaal doen.

Heel erg balen...maar toch proberen om het netjes op te lossen voordat de "hel" losbarst?
Ik snap je hoor..ik zou ook zoiets doen en al helemaal niet meer zwaaien...lekker muziekje aan en pret maken.

Succes ermee en liefs Anouk

Terug
Bovenaan