Booster

Ik had de afspraak staan voor de boosterprik een dag nadat ik erachter kwam dat ik zwanger ben! Ik heb geen moment getwijfeld en heb hem gewoon genomen. Nergens last van gehad! Juist een fijn gevoel dat ik nu extra beschermd ben, kindje heeft er niks aan als je aan de beademing moet op de ic.
 
Heb de booster ruim een week geleden gehad. Ben 27 weken zwanger nu. Heb er enkel een beetje spierpijn in mijn bovenrug en nek van gehad en lichte pijn op de prikplek. 
Ik had vlak voor mijn zwangerschap de eerste pfizerprik en toen ik pril zwanger was de tweede. Van de tweede ben ik wel even een beetje koortsig geweest. Nu weer pfizer, en dus weinig last. De baby doet het gewoon goed. En als je hoort over de placentasterfte verhalen.... Ik neem dan liever de booster. 
 
Ik heb woensdag de booster gehaald. Was toen 8+4 zwanger. Ben er wel flink ziek van, vooral heel erg misselijk, diarree en echt jiet fit voelen. Heb pfizer gehad, net als de vorige 2x. 1e prik niet ziek gwweest. 2e wel. Maar ik ben liever een paar dagen ziek, dan dat ik corona krijg met zoon kleintje bij me.
 
Ik wil hem ook nog gaan halen, maar ik heb eerst een afspraak staan voor de 22 weken prik en daarna moet ik 3 weken wachten tot ik de Booster mag halen.
 
Ik heb eindelijk een afspraak mogen maken om hem zondag te gaan halen (was al sinds de kerst verkouden en meermaals negatief getest). Ik ben nu 16 weken zwanger en zie het echt niet zitten om de rest van de zwangerschap toch meer risico te lopen op corona en alle mogelijke gevolgen voor mijn kindje die daarbij kunnen horen (omikron mag dan minder ziekmakend lijken dan delta, ik heb geen idee of het voor zwangerschappen ook minder risico met zich meebrengt en ook geen tijd om op onderzoeken daarover te wachten). Het gaat ook alweer rond in de omgeving, dus hopelijk is mijn booster nog op tijd.

Ik heb ook overlegd met de verloskundige of het misschien niet handig was om te wachten tot na 22 weken (die kinkhoest vaccinatie zal wel niet voor niets daar gepland staan dacht ik - misschien ook optimaal om dan antistoffen tegen corona over te brengen op de kleine?) maar de verloskundige gaf aan dat hoe eerder beschermd hoe beter was. Als ik dan zondag geprikt wordt kan ik ook mooi rond de 22 weken de 22 wekenprik halen.
 
Ik heb hem gepland staan voor volgende week. Ik ben dan 11 weken zwanger. Ik twijfelde ook, mijn verloskundige zei dat de gevolgen van Corona erger zijn en dat er geen indicatie is dat het schade brengt aan het vruchtje. Ik heb zelf astma, dus ik loop meer risico op een ernstige verloop van Corona.
 
Terug
Bovenaan