Boosterprik tijdens zwangerschap

Hoi allemaal,

Ik ben nu 7 weken zwanger, en ik werk in de zorg. Nu heb ik vanuit mijn werkgever een uitnodiging gehad voor een boosterprik. Maar ik vind dit toch wel een moeilijke keuze.

Het gaat mij nu niet om de discussie wel of niet vaccineren, want ik heb er voor gekozen om mij wel te laten vaccineren en sta volledig achter deze keuze. Maar nu vind ik het toch moeilijk of ik de boosterprik wel of niet moet nemen.
Hoe denken jullie hier over?

Mijn verloskundige en huisarts zijn hier heel stellig in en raden het absoluut aan. Ik heb voor mezelf besloten dat dit de mensen zijn naar wie ik wil luisteren, want waar ik normaal echt van het ‘ik zoek alles tot in de puntjes uit’ ben, vind ik dat hierbij gewoon niet te doen. Zoveel meningen, zoveel onderzoeken, zoveel bangmakende berichten… dus ik heb voor mezelf besloten dat ik luister naar de verloskundige en huisarts, voelt voor mij het meest veilig. ?

Ik lees even mee. Vanuit m’n werk heb ik ook vroeg al m’n vaccinaties gekregen; AstraZeneca. Nu zou ik dan phizer krijgen. Op internet kan ik niets vinden wat het effect is van een booster (en gebruik ander vaccin) op een zwangerschap.

Hey goeieavond. Ik heb precies hetzelfde. Ben nu 30 weken zwanger en idd in januari de eerste prik gehad. Na veel twijfelen wel besloten de boosterprik te nemen. Ook omdat de besmettingen zo toenemen, en je toch kwetsbaar bent door de zwangerschap. Daarnaast is het natuurlijk al bijna een jaar geleden dat ik de eerste prik heb gehad.
Jij moet nog veel langer doorwerken als ik, de hele winter nog. Ik heb eind deze maand verlof en dan wordt m'n bubbel wel een stuk kleiner (dus minder kans op besmetting). Dat zou ik wel meewegen in je keuze.
Succes met je keuze maken!

Ik heb de optie nog niet, maar voor een booster zou ik zelf proberen om die niet in het eerste trimester te laten plaatsvinden als je bij de vorige prik(ken) koorts hebt gehad, maar ff wachten tot het tweede trimester. Anders gewoon meteen doen.

Ik heb precies hetzelfde. Werk ook in de zorg en januari mijn vaccinatie gehad. Ik ben erg bang dat deze aan effectiviteit verliest. Meerdere collega's zijn nu al besmet geraakt en ook cliënten. Ik ga zeker de booster zetten, en heb ook besloten dat als er op een groep waar ik werk corona uitbreekt ik niet op deze groep wil werken. Vind de risico's te groot.

Ik ben op dit moment 18 weken zwanger en ook werkzaam in de zorg. De uitnodiging voor de booster kwam hier v.d. week op de mat.
Zoals MarliesBB aangeeft heb ik ook besloten alleen te luisteren naar mijn zorgverleners en de prik dus te nemen, ook om de reden die zij geeft. 
Ik heb de afgelopen periode veel zwangere vrouwen gezien op werk met corona, in de meeste gevallen waren zij niet gevaccineerd. Dat waren zulke heftige situaties die ik voor mijzelf ten allen tijde wil proberen te voorkomen.
Succes met deze keuze, het blijft een spannende tijd!

Mogelijk helpt het doornemen van de keuze hulp Corona vaccinatie je op weg.
Die keuzehulp Corona kan je hier vinden;  https://deverloskundige.nl/nieuws/artikel/keuzehulp-vaccineren-tegen-corona-of-niet/474
Tine.

Terug
Bovenaan