Boosterprik tijdens zwangerschap

Ik hen m genomen. Ook even met de vraag gespeeld, en netjes voorlichting gehad van de immunologie alhier. Ik vertrouw idd op hen. 
Ik heb btw alleen een stijve arm gehad! 

Ik heb nog geen oproep (onderwijs) maar ben van plan de booster vaccinatie pas na de zwangerschap te nemen, verwacht eerlijk gezegd ook niet ik tijdens al aan de beurt ben.

Ik heb de andere twee gehad voor mijn zwangerschap dus ik ben zeker voor vaccineren alleen liever niet tijdens de zwangerschap. Nu we het eerste en tweede trimester zo veel zorgen en spanning over ons kindje hebben gehad ben ik echt wel nog voorzichtiger.

Ik twijfel overigens niet aan de vaccinatie of het goed is of niet. Maar deze keuze voelt voor mij op dit moment het beste.

Ik heb het 2x nagevraagd en ook de boosterprik word mij aangeraden! Ik heb in februari al mijn 2e prik gehad dus ben blij dat ik bijna aan de beurt ben.
Je moet doen wat voor jou goed voelt maar er zijn geen bezwaren tegen en dat is al fijn om te weten.

Ik ben nu ook 7 wk zwanger en werkzaam in de zorg. Ik heb besloten de boosterprik nog uit te stellen tot het eerste trimester voorbij is. Ik heb dit jaar 2 miskramen gehad (en vorig jaar covid infectie). Als het nu weer mis gaat, wil ik niet het gevoel hebben dat het aan de booster ligt. Heel persoonlijk natuurlijk. Ik ben absoluut voor vaccineren, dus heb eerste vaccinatie ook genomen (Janssen…). Hopelijk heb ik nog antistoffen voldoende om de komende weken veilig door te komen.

Ik ben nog niet aan de beurt. Het is te kort geleden dat ik de tweede prik heb gehad. Ik ben dan in maart aan de beurt en vijf weken later uitgerekend. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ook omdat ik dan geen leerlingen meer zie rond die tijd (werk in onderwijs). 
Was de booster eerder geweest dan had ik het wel gedaan  maar nu ben ik dan al met verlof in een hele kleine bubbel  

Ik heb covid gehad en ben twee keer gevaccineerd met Pfizer. (Om dat voor elkaar te krijgen was al een heel gedoe. Het beleid was toen na besmetting 1 prik.) 

Ik ga zeker voor de booster. De besmettingen lopen zo hard op en ik wil het risico niet lopen om tijdens mijn zwangerschap corona te krijgen! Het advies om na eerste trimester te wachten als je eerder koorts had vind ik wel een goede, ik heb mijn tweede vaccinatie toen ook uitgesteld tot ik 12 weken was.

Ik werk ook in de zorg. En heb ook een uitnodiging gehad voor 16-12 om de booster te gaan halen. Ik ga over een dikke week met verlof en doe nu alleen maar kantoortaken. Dus ik heb er voor gekozen om mijn booster direct na mijn bevalling te halen.

Maar ik zou de booster zeker gaan halen als ik in de zwangerschapsweken zou zitten net als jou. Je moet toch nog even werken en zeker in de zorg.

Luister naar je gevoel en doe wat goed voelt ?

Terug
Bovenaan