Borst als speen

<p>Hallo,</p><p>mijn zoontje is 14 weken oud en krijgt borstvoeding. Hij valt altijd in slaap aan de borst en blijft daarna ook nog een tijd hangen aan de borst om te “spenen”. Dit zorg ervoor dat ik hem overdag niet weg kan leggen.. zodra ik het probeer zet hij het altijd op een krijsen. Dit houdt hij ook lang vol. Uiteindelijk geef ik het maar op omdat ik het vreselijk vind alsnhij huilt?. Speen wil hij niet pakken, snapt hij niet en bv geven na het slapen ipv ervoor werkt ook niet. Hij drinkt dan gewoon niet, maar lacht alleen maar naar me. Iemand tips? Is het gewoon echt een kwestie van doorzetten of gaat het vanzelf wel over?</p><p>Ik vind het voor nu niet zo erg, hoef pas over 2,5 maand weer te werken, maar dan zal hij het toch echt zonder de borst moeten doen.</p><p>Groetjes</p>

Ik heb hier geen ervaring mee, maar volgens mij is het met dit soort dingen wel vaak een kwestie van doorzetten en hem laten wennen aan een andere gang van zaken. Hij associeert jouw borst blijkbaar nu ook met lekker slapen, en dat is natuurlijk (in the end) niet de bedoeling. Kun je hem niet proberen de speen te 'leren', aangezien je zegt dat hij die niet snapt? Je hebt ook speentjes een beetje in tepelvorm haha, daardoor is het gevoel minder verschillend dan met zo'n standaard speen. Succes.

Hoi, soms kan het merk speen een verschil maken. Mijn dochter kreeg ook borstvoeding en wilde alleen een speen van MAM. Deze heeft een andere vorm dan de meeste spenen. Ze was echt heel kieskeurig, een andere merk spuugde ze gelijk weer uit.. 

Als je,er zelf geen problemem,mee hebt, lekker laten. Je,zou ook kunnen proberen,of,hij in de draagdoek wilt slapen? Hier,met fases ook zo geslapen. Blijkbaar even veel,behoefte aan mama, niets mis mee:)

Mijn kraamverzorgster was heel streng in het spenen bij mama. Daar waren ze niet voor bedoeld, haha. Zodra ik merkte dat mijn kindjes gingen spenen werden ze losgekoppeld. Dat heb ik de volledige borstvoedingsperiode aangehouden. 
Klinkt heel onaardig als ik het ze schrijf, maar de regel was dat er aan de borst effectief gedronken werd. Spenen hebben die van mij ook nooit gesnapt. Voordeel daarvan is dat je het ook niet af hoeft te leren. 
Wel hadden ze hun knuffeltje nodig om in slaap te vallen. 

Zou het kunnen dat je kindje vooral jou wil voelen? Dan kan een draagzak helpen. Of andere speen idd, hier werkte bibs goed. Mijn kraamzorg was ook streng, niet drinken was afkoppelen.. maarja je wil nu ook geen huilens kind. Mijn dochter sliep veel op mij, maar eenmaal op de opvang ging t prima. Zal wel wennen zijn sowieso hoor, maar komt goed.

[quote quote=10269959]Hoi, soms kan het merk speen een verschil maken. Mijn dochter kreeg ook borstvoeding en wilde alleen een speen van MAM. Deze heeft een andere vorm dan de meeste spenen. Ze was echt heel kieskeurig, een andere merk spuugde ze gelijk weer uit..[/quote]
Grappig, hier precies hetzelfde! Inmiddels (met 5 maanden) ‘snapt’ ze die van avent ook, maar in bed is het toch echt altijd de MAM, blijft ook stukken beter in, doordat hij niet zo zwaar is als sommige andere spenen. Vind ze zelf alleen echt oerlelijk, zeker die voor kids van 6-18 maanden, maar ja, ze slaapt er goed mee..! 

Terug
Bovenaan