Borst als speen

Dit is heel herkenbaar mijn dochtertje nu 11maanden doet/deed dit ook. We hebben heel veel verschillende spenen geprobeerd maar dat wilde ze niet. Toen ze 5maanden was zijn we op vakantie gegaan waardoor ze vaak in de draagdoek/auto/buggy in slaap viel toen is het beter gegaan. Nu valt ze nog regelmatig in slaap aan de borst maar laat wel vanzelf los (vanaf 10maanden) dus kan ik d'r oppakken en in d'r eigen bed leggen. Het is iets natuurlijks omdat baby's ontspannen en veilig voelen tijdens het drinken. Bij ons heeft het slapen in de auto/draagdoek/buggy een beetje geholpen. Als je een speen wilt proberen dan lijkt die van natursutten het meest op de borst. (helaas werkte 't bij mijn dochter niet maar misschien bij jou wel) 

Mijn dochter (nu 7 maanden) wilde ook nooit een speen, maar in bed slapen lukte ook niet. Ik gaf (en geef nu nog) borstvoeding, maar had geen zin om als speen te fungeren. Dus ik koos voor de draagdoek/draagzak. Zo kon ze ook heerlijk slapen en in slaap leren vallen zonder speen/borst. En intussen kon ik lekker wandelen of wat aanrommelen in huis. Vanaf 3 maanden heb ik haar wel haar eerste slaapje van de dag in bed laten doen, omdat ze haar bed ook als slaapplaats moest leren herkennen, dat pakte ze vrij snel op. Werd wel altijd na een half uur wakker (later bleek dat gekomen doordat ze een buikslaper is). Dan zette ik haar direct in de draagzak en sliep ze nog anderhalf uur door. De andere 2 slaapjes.(soms 3) deed ik haar direct in de draagzak, omdat ik goed slapen belangrijk vind. In bed slapen gaat echt wel lukken. De zuigbehoefte wordt steeds minder. Inmiddels slaapt ze prima in bed, valt zelf in slaap. En ik ben erg blij dat ik haar de speen niet hoef af te leren.
's Avonds liet ik haar trouwens wel aan de borst in slaap vallen, ik kan moeilijk de hele nacht met een baby in de draagzak rondlopen? Duurde soms wel anderhalf tot 2 uur voor ik haar weg kon leggen (heeft nog lang geclusterd), maar met een kop thee en netflix overleef je dat wel. Zodra ze een buikslaper bleek te zijn, kon ik haar 's avonds ook wakker naar bed brengen.
Dus probeer de draagzak eens, om een lang verhaal kort te maken?

Bedankt voor jullie reacties! 
De draagzak gebruik ik inderdaad al en dit werkt als een tiet?! Zodra hij daarin gaat, valt hij meestal meteen in slaap. Ik zou alleen graag willen dat hij ook in bed kan/leert slapen overdag. Maar misschien is dit gewoon een kwestie van tijd en kunnen we dit over een tijdje weer proberen..
gelukkig slaapt hij in de nacht wel prima in zn bedje

Terug
Bovenaan