borst en fles combineren?

hey,

ik zit er erover te denken dit te gaan combineren maar ik weet helemaal niet of dit te doen is. of dat mijn eigen melk achteruit gaat.
Ik heb het idee dat Fiene soms te kort komt omdat ze heel driftig wordt van de borstwissel en geen boertje wil laten tussendoor enook nog krijst als het naar mijn idee op is. deze ellende begint zo in de middag want 's morgens heb ik echt voldoende maar ik vraag me toch af of ik in de loop van de dag nog genoeg heb. de melk schiet ook minder makkelijk toe.
het liefst wil ik de BV blijven geven dus ik vind deze overweging héél wat, hebben jullie tips???

groetjes.

Stel deze vraag op het borstvoedingsforum, denk dat je daar gerichte adviezen krijgt. Combi bv en fv is vaak op deze leeftijd het begin van het einde. Pas rond 11 maanden is je productie helemaal stabiel.
Je kan beter vaker aanleggen om zo je productie op te krikken.

ja, dat is het gekke, dat wil ze dan niet. volgens mij komt de melk dan ook niet zo snel en wordt ze boos waardoor ik onrustig wordt en het helemaal niet meer gaat. ze eet nog om de 2,5 á 3 uur dus het is best lastig met slaapjes en de schema's van de andere 2 om het nog vaker te doen.
ik heb het wel geprobeerd op advies van het cb omdat ze minimaal aankomt maar ze wil dan zelf niet. dan zou je zeggen ze heeft genoeg..... maar waarom dan altijd huilen en boos doen tijdens de voeding?

Ik kan er niet echt over meepraten, mijn oudste heb ik op een gegeven moment een combi van fv en bv gegeven. Dit ging echt prima, de productie bleef, ook al was ik nog maar ongeveer 3 maanden bezig met de bv. Maar ik heb het ook weer geen maanden lang gedaan (omdat ik op een gegeven moment toch helemaal moest afbouwen vanwege medicijnen) dus daar weer geen ervaring mee.

Wel had mijn collega 1 voeding door fv vervangen omdat die ook altijd zo lastig ging. Dat ging ook prima samen met haar productie.

Waarom niet gewoon proberen? Een krijsend, driftig kind is ook niet geweldig...

Nog een ander ideetje: heeft ze geen spruw?

ik heb toevallig amy vanavond een flesje kunstvoeding gegeven......

ik ga vanaf volgende week weer werken en werk avonden en nachten(kraam) dusja dan is het wel handig als ze doorslaapt plus het feit dat ik s avonds niks kolf dus dat werkt gewoon echt niet helaas....

ik had 90 cc gemaakt en er was 35 cc over... ben benieuwd tot hoelaat ze slaapt

overdag krijgt ze verder gewoon bv hoor alleen de avonden dat ik werk en dus weg bent flesje

moet mij geen probleem lijken maar goed we zullen het zien!!!!

ik zou het gewoon proberen denk....

Ik doe die combinatie al een paar weken en het gaat prima. Als ik werk krijgt ze 1 fles overdag (kunstvoeding), als ik vrij ben vaak een fles 's avonds of alleen borstvoeding. Ze had wel altijd aan 1 borst genoeg. Nu geef ik haar soms beide kanten zodat de productie op peil blijft. Het gaat bij mij dus prima, maar ik heb ook verhalen gehoord dat de productie inderdaad gaat teruglopen.

Ik combineer het ook sinds vorige week (ben toen weer gaan werken en omdat kolven bij mij gewoon echt niet werkt want ze drinkt alles op!).... Het merendeel van de voedingen doe ik zelf en als het tussendoor nodig is, dan krijgt ze 100cc flesvoeding om de tijd door te komen (maximaal 2 x per dag). Tijdens de lunch kan ik heen en weer naar huis/ het KDV om zelf te voeden. So far gaat het prima gelukkig :)

Ik leg haar 's avonds wel vaker aan (3 a 4 keer) en mevrouw komt nu soms ook 's nachts om de schade in te halen maar dat neem ik maar even voor lief. Ik wil heel graag de 6 maanden halen met zoveel mogelijk BV. (Jasmijn is nu 5 mnd en een beetje)

Misschien dat kleine beetjes flesvoeding helpt ipv een volle fles en dan zo combineren met BV? Dit was een tipje van Moonpoontje :) en voor mij werkt het prima tot nu toe.... wel ervoor zorgen dat ze bij je blijft drinken en niet helemaal vol zit van een fles.

Terug
Bovenaan