borst en fles combineren?

Ik geef nu ook nog volledig BV en merk dat het toeschiet reflex mij soms in de steek laat.. helaas voor onze dame moet ze even wachten tot die komt. Ik zing dan vaak een liedje omdat ze dan rustig wordt en tja dan moet ze maar wat vaker proberen. Komt van zelf dan zie ik haar weer lekker drinken. Ook probeer ik mij even helemaal op haar te richten. BV loopt ook via je hersenen en door je te focussen op je kind kan het toeschriet reflex ook sneller komen. Heb ik uit ervaring op gemerkt.
Laat ze je borst zelf los als je denkt dat het op is? Misschien vind ze het lekker om nog even te sabbelen? dan kan een (fop)speen ook nog wel werken.
Sterkte ermee!!

Het klopt dat je het waarschijnlijk niet gelijk in je productie merkt. Je zou jezelf eigenlijk de vraag moeten stellen tot hoelang je borstvoeding wilt geven. Is dat nog een maandje, of wil je nog maanden voeden. Vaak merk je pas later een dip in de productie. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als je hersenen niet meer het seintje krijgen dat ze bv moeten maken (wat zo is als je een flesje kv geeft) ga je minder bv aanmaken. Niet alleen bij de voedingstijd die je vervangt door een flesje, maar ook bij andere voedingen.

Helpt het als je haar half slapend aanlegd? Joost wilde op een gegeven moment ook overdag niet meer aangelegd worden, en hij word later in de middag ook knorriger, maar als ik hem nog slapend uit zijn bedje haal, drinkt hij wel heel goed.

Ws raak je ook gestresst als Fiene niet goed wilt drinken, daardoor krijg je ook niet goed een tsr en wordt Fiene nog bozer.

Wisselvoeden wil ook nog weleens helpen.

vannacht heb ik lekker geslapen en voor het eerst weer eens gespannen borsten bij het wakker worden, dus veel melk. ze heeft ook heerlijk gedronken en tijdens het boeren keek ze lekker om zich heen. van de tweede borst heeft ze alleen de spanning af gedronken (gelukkig). bij de tweede voeding had ik dus ook nog veel melk en ook toen was de dame tevreden. ik ben benieuwd hoe het zo meteen gaat.
ik ben nog een beetje aan het dubben wat ik zal doen. ik heb wel zo'n klein pakje nutrilon gekocht want gisteren moet ze het bekopen met één borst voor de nacht want uit de tweede kwam niks en dan voel ik me toch heel schuldig.

bedankt voor jullie reacties als er nog meer tips en ervaringen komen ben ik benieuwd, ik lees nog even door.

Ik geef ook een cobi van bv en fv sinds een paar weken en dat gaat super. Ik ben idd ook begonnen met proberen van zo'n klein pakje Nutrilon. Gewoon proberen en als je nog niet zo zeker ben dat je de bv (gedeeltelijk) af wil bouwen, kolf je toch even om het op gang te houden? Bij mij loopt de voeding niet te ver terug, maar dat is bij iedereen verschillend en zul je moeten proberen. Je kunt volgens mij best nog terug, als dit het geval is.
Ik ben een fles gaan geven om op mijn werk niet zoveel te hoeven kolven en daarna moest ik helemaal afbouwen vanwegen medicijnen, wat later toch niet nodig bleek. Zodoende zit ik nu op 2 flessen en 3x borst (ipv 7x bv!) en ik merk echt dat er meer regelmaat is en ze heeft snachts geen voeding meer nodig. Zo fijn! Succes met je overweging. Ik ben benieuwd
x (Anoush is 6 mnd)

Als je dochtertje tussendoor niet wil drinken dan kun je de productie misschien verhogen door 's avonds (of op andere momenten) tussendoor een beetje te kolven.........

T is even 2 dagen doorbijten maar dan neemt je productie weer toe. evt kun je de gekolfde melk (als je wat hebt tenminste) vervolgens aan het einde van een voeding weer aan haar aanbieden.
Maar wel eerst aan de borst laten drinken natuurlijk om de vraag te behouden......

succes

Terug
Bovenaan