Borst en slapen

Hi allemaal!
Mijn zoontje is nu net 13 maanden en wilt nog veel de borst eerst 1 min de ene borst dan 1 minuten de andere borst .
( ondanks dat hij meestal ook vaste voeding krijgt etc) ziet hij de borst bijna als knuffel / speen en denk ik geef ik wel al is het 2 minuten , 15 keer ofzo de borst .
. Zo valt hij ook het liefste in slaap , maar dat is dus het andere punt : hij slaapt het liefst bij ons in bed of in zijn wagen ( als hij eenmaal in slaap is gevallen door de borst , dus zelf in slaap vallen wakker, lukt het ook niet ) eigenlijk dus 2 “probleempjes “ om evt af te bouwen? / trainen…? Ik geniet er nog best van hoor, maar misschien is het uiteindelijk fijner als hij zelf zonder steeds de borst in slaap te kunnen vallen. Ik hoor graag advies of ervaringen

Kan het zijn dat hij steeds van borst wisselt, omdat er eigenlijk niks meer uitkomt? 1 minuut de ene, en 1 minuut de andere, dan krijgt hij alleen de voormelk binnen, maar krijgen jouw borsten steeds het signaal dat er melk nodig is.

De mijne had met 13 maanden nog wel behoefte aan de avondfles. Zeker op vakantie. Is voor jullie ook de vakantie op komst? Dan zou ik eigenlijk erna pas afbouwen.

Ja dat is een goeie. Maar dat is het denk ik omdat hij zo vaak de borst wilt als soort “knuffel “ dat er geen melk meer in zit ofzo? Haha. Soms na 3 uur dan lekt het zelfs weer of voelen de borsten opgezwollen ( als hij 1x per week op de crèche zit , dan heeft hij ooo niet de borst ) dus denk echt dat ik juist voor de vakantie nog wil proberen te oefenen dat hij leert geen borst meer nodig te hebben? En zelf in slaap kan vallen?

Terug
Bovenaan