Borst en speen

Hoi dames,

Hoe gaan jullie om met borstvoeding en speen gebruik. Mijn kleintje is nu 2,5 week oud. Sabbelt graag op onze pink en ik geef borstvoeding
Wanneer geven jullie ook een speen?

Groetjes

Wij probeerde het vrijwel meteen al, maar de eerste 2 weken wou ze ook alleen onze pink..na lang proberen heeft ze uiteindlijk toch de speen gepakt..
Verder ook geen verwarring bij haar van speen en borst..

Wij gaven de eerste nacht al een speentje, ze had erge zuigbehoefte. Nu geef ik hem als slapen zonder niet lukt, als ze krampjes heeft of nog graag wil sabbelen na het drinken. Ik geef ook borstvoeding en het gaat prima samen.

Wij gaan vanaf morgen proberen af en toe ook gekolfde melk uit een flesje te geven (noa is maandag 4 weken), ben benieuwd hoe dat gaat. Hopelijk goed want ik ga dinsdagavond een avondje weg en dan is mijn vriend thuis (en moet er een voeding gegeven worden)

Milan is zondag 6 weken en heb nog geen speentje gebruikt omdat ik bang was dat hij dan de borst niet meer zou pakken. Gisteren nacontrole bij vk en die zei dat je het beste kunt wachten tot de kleine goed heeft leren drinken aan de borst. Als de voeding goed gaat kan je het dus gewoon proberen... Mocht de kleine daarna niet meer aan de borst willen kan je de speen weer wegleggen en een tijdje later weer eens proberen.
Vanaf nu krijgt Milan dus ook lekker speentje als hij wil sabbelen :)

Ons ventje is nu ruim een week oud en heeft een goeie zuigbehoefte. Dit was ook de reden dat wij hem al een speentje hebben gegeven, hij is dan gelijk weer een stuk relaxter. Sommige kids hebben dit gewoon nodig denk ik.

heb ook liever dat ze de speen neemt als dat ze haar eigen duim pakt..
dat lijkt me veel moeilijker om af te leren, want die heeft ze altijd bij de hand, tot nu toe heeft ze de duim ook altijd in der vuistje dus daar is mama heel blij mee hihi

Onze oudste kreeg in het ziekenhuis meteen al een speen, de borstvoeding ging toen gewoon goed. Bij onze 2e en 3e hebben we zelf dus ook al snel een speen gegeven en geen problemen gehad met de borstvoeding. Afleren ging bij de oudste erg makkelijk (ze was toen een jaar en 9 maanden) en binnenkort willen we er bij onze zoon ook mee stoppen.

Ik denk ook dat onze kleine er relaxter van wordt.... Dus ben nu overstag. Ik zie wel hoe het loopt.
De eerste sabbel poging is geslaagd. En de draagdoek is ook een uitkomst!!

Terug
Bovenaan