Borst / flesvoeding

Hallo allemaal!

Bah wat voel ik me weer heerlijk schuldig! Krijg van veel mensen in mijn omgeving afkeurende blikken als ik vertel dat ik flesvoeding wil gaan geven!
Ik zou het fijn vinden als ik zelf mag bepalen wat ik wil gaan doen ....zonder al die blikken. Zijn er nog meer mensen die flesvoeding gaan geven? En hoe reageren mensen in jullie omgeving?

Het lijkt me niet meer dan logisch dan dat jij uiteindelijk bepaalt welke voeding je gaat geven! Jij moet het (9 van de 10 keer) geven, bij bv helemaal.

Overigens ga ik bv geven, net als bij mijn zoon, die ik bijna 9 maanden gevoed heb. Ik heb een schoonzus die zeer fanatiek in de bv is (vrijwilliger vbn en geeft voorlichtingsavonden) dat ik mij nog schuldig ging voelen toen ik uiteindelijk stopte met bv! Zij had daar een duidelijke mening over, een mening die niet mijn mening was, lastig hoor!

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, als dat flesvoeding is, is dat flesvoeding en als het bv is, is het bv. Mensen moeten eens leren zich er niet mee te bemoeien zou ik zeggen...

Ik ben van de juni-club en ik ga zeker flesvoeding geven. Heb ik bij mijn oudste ook gedaan. Bij ons wordt er vrij veel flesvoeding gegeven,omdat het zowel mijn moeder als mijn zussen niet lukte. Ik heb mezelf de moeite bespaard om het zelfs ook nog maar te proberen. Ik weet precies wat er in gaat zo en de oudste heeft het er prima op gedaan!

Als fv jouw keuze is, waarom zou jij je daar schuldig over moeten voelen. Jouw keuze is de beste keuze, want daar worden jij en je kindje gelukkig van. Moet je dan maar bv gaan geven? Die kleine zal feiloos aanvoelen dat het voor jou niet de goeie keuze is en zich gaan verzetten tegen de borst. Daar wordt je niet gelukkig van. De maatschappij is heel erg gericht op bv omdat dit het beste zou zijn voor je kindje. Het is waar dat bv speciaal afgepast is voor je kindje en dat kunnen ze nooit in fv krijgen. Maar je moet doen wat voor jou het beste voelt. Die kleine zal ontzettend groot worden en tevreden zijn met fv, dus niet twijfelen!

Hoi,

Wat vervelend dat de mensen raar reageren als je zeg dat je de fles ga geven. Ik moet de fles geven ivm bepaalde medicijen slik, daardoor zullen de mensen bij mij ook niet echt opmerkingen maken. Ik vind dat je moet doen wat je zelf wil en dan zeuren de andere maar

hoihoi, ben van het mei-forum dus breek ff in ;)

heb bij m'n zoon bv geprobeerd, het was een drama. heb het 2 weken volgehouden en toen kon ik het gehuil niet meer verdragen als ie niet bij me aan de borst lag. hij was niet tevreden te krijgen en 'zoop' me helemaal leeg. flesje gehaald, fv erin en meneer sliep gelijk 4 uur aan 1 stuk. toen was de keus snel gemaakt. wil bij de tweede het wel gaan proberen, maar zodra ik het gevoel heb dat het niet gaat, gaat er toch echt een fles in. daarbij wil ik sowieso niet langer dan 2 maanden bv geven mocht het wel lukken, want ik wil niet kolven. daar voel ik me dan niet prettig bij. dus ja, het is voor iedereen verschillend, maar kindjes worden ook echt wel groot en gezond door fv, mijn levende voorbeeld zit naast me nu ;)

succes!

Ik ga wel proberen borstvoeding te geven en als het niet gaat zal ik ook over gaan op flesvoeding. Ik vind dat iedereen daar zijn eigen keuze in moet hebben. Als jij je prettiger voelt bij flesvoeding moet je dat gewoon doen en wat andere mensen denken is dan hun probleem. Probeer het je niet te veel aan te trekken mensen proberen zich er altijd mee te bemoeien. Succes en volg je eigen mening.

Ik wil per se borstvoeding geven. Bij de eerste lukte dat niet meteen en heb ik de eerste 6 weken full time gekolfd. Dat was heel erg zwaar. Daarna had mijn zoontje het ineens door gelukkig.
Mijn man en ik stonden achter de borstvoeding, daardoor heb ik het nog zo lang vol gehouden met kolven, maar mijn omgeving vond het raar dat ik geen flesvoeding ging geven... Uiteindelijk heb ik het 10 maanden volgehouden!

Omdat er veel allergieën in de familie voorkomen wil ik graag borstvoeding geven. Mijn zoontje krijgt nu 'alleen' eczeem bij het eten van bepaalde voedingsmiddelen, ik moet er niet aan denken hoe erg het zou zijn geweest als ik geen bv had gegeven (ademhalingsproblemen, darmproblemen, shock etc.)

Flesvoeding is tweede keus, maar dat betekend zeker niet dat het slecht is voor de kleine! Vooral als er geen overgewicht of allergieën in de familie voorkomen is het zeker een goede optie! Ook omdat de vader van de kleine dan veel meer kan helpen met voeden ;) (Al vond die van mij het wel makkelijk dat hij een excuus had, haha)
Je kan als reden opgeven aan de sceptici dat je wilt dat de vader van de kleine goed met hem/haar kan binden. Dat lukt toch minder goed in de bv periode. Zijn ze meteen stil!

Terug
Bovenaan