Sorrie, meng me even in het gesprek, maar heb even een vraagje aan Yvonne. Jij schrijft hierboven het volgende stukje.
Naarmate een baby wat ouder wordt, zal hij/zij het borstdrinken steeds beter onder de knie krijgen en grotere hoeveelheden melk in één keer aankunnen; veel baby's doen dan ineens minder lang over een borst. Zolang het kindje voldoende voedingen per dag krijgt, goed groeit, voldoende plasluiers maakt, regelmatig zachte, licht gekleurde ontlasting produceert en tevreden en alert is, is dat allemaal prima.
Kan dit al bij 2 maanden? Mijn zoontje is nu 2 maanden en eerst dronk hij echt minstens 25 minuten, maar nu drinkt hij binnen 7 minuten een borts leeg. Of althans, dat lijkt zo. Dan gaat hij huilen, laat veel los. Als ik hem dan laat boeren en opnieuw wil aanleggen aan dezelfde borst, weigert hij hem. Net alsof hij wil zeggen: die is leeg!
Als ik hem dan aan de andere borst leg, gaat hij meestal weer verder met drinken.
Hij groeit overigens goed, en plast regelmatig. Zijn ontlasting is wel heel groen (maar dat was al zo).
Bedankt voor je antwoord.
Groeten,
Mienetje (moeder van Ilyas, 19 jan 2007)