A
Anoniem
Guest
quote: Sisi07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2007 19:51:13&apos
Daar wil ik ook wel ook wat over melden: mijn dochtertje heeft eigenlijk ook heel vaak groene poep, met soms witte stukjes (onverteerde melk?), en soms is het wat slierterig (een soort vloeibaar eiwit-substantie). Ik denk niet dat ze er echt last van heeft, hoewel ze soms met heel haar hoofd "perst" en dan de luier echt volspuit. Maar ze huilt er niet bij. Ik heb me hier eigenlijk nooit echt druk om gemaakt om eerlijk te zijn. Ben benieuwd wat het kan zijn?
Hai,
Het kunnen meerdere dingen zijn, maar zolang ze er geen last van hebben, hoef je je er niet druk om te maken! De witte stukjes zijn idd onverteerde melkdeeltjes, die zijn dus niet helemaal verteerd. Dit kan komen doordat de darmpjes wat van slag zijn door bijvoorbeeld een verkoudheid of door regeldagen of door een heftige toeschietreflex (waardoor ze wat lucht meeslikken) of doordat je productie nog niet helemaal afgestemd is op je kindje (je nog ietsjes teveel hebt), etc. etc. etc.
Zolang ze er geen last van hebben, dus geen klachten als onrust, krampen, slecht slapen of iets dergelijks, hoef je er nog niks aan te doen. De poep van een borstvoedingsbaby mag alle kleuren van de regenboog hebben.
Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net