Borst naar fles

Hallo,
Ik heb een dochter van 6 weken oud. Het gaat heel goed met haar en het meest geniet ze van ...drinken aan de borst.
Over 6 weken ga ik weer werken voor 2 dagen en gaat de kleine naar de creche. Vandaag zijn we begonnen om haar te laten wennen aan de fles met afgekolvde melk, maar het lukte haar niet om wat naar binnen te krijgen en ging alleen maar huilen.
Heeft iemand misschien wat tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groetjes,
Maartje
 
Maartje, ik probeer al de hele tijd een antwoord te geven op jouw vraag maar het lukt maar niet om een bericht te plaatsen, misschien door de links die ik erin geef ? Kijk anders even op het oude bv forum op www.forum.zwanger.nl of ga er rechtstreeks naartoe

http://forum.zwanger.nl/messages/26/14465.html?1032955660
 
bij mijn zoontje (inmiddels 5 mnd) was het ook brullen tegen de fles afgekolfde melk, ik ontblootte mijn borst en bij het toehappen deed ik de fles erin, met zijn wangetje tegen mijn borst, dit hielp.
 
gewoon nog eens proberen. Bij ons lukte het de eerste keren ook niet, zeker niet als ik het deed of in de buurt was. De eerste flesjes die lukten heeft mijn man gegeven. Toen hij eenmaal wist dat er in een fles ook eten zat was het goed. Het kan echter ook anders (niet om je te ontmoedigen). Een vriendin heeft haar kindje 9 mnd alleen de borst gegeven omdate niks anders nam. Dat kan dus ook, maar meestal als je vroeg genoeg begint valt dit wel mee.
 
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ben inmiddels 1,5 week verder en we proberen elke dag 1 x een flesje te geven. De ene keer is het brullen, en de andere keer drinkt ze er wel wat van, al is het niet met veel plezier, want het lekkerste is nog altijd........
Ze heeft ook nog steeds niet door hoe het werkt, sabbelt er een beetje aan en laat veel melk lopen, maar af en toe zitten er ineens een paar goede slokken tussen.
Ook is ze niet echt tevreden na het drinken uit het flesje en spuugt veel terug naderhand. Maar goed we blijven volhouden!

 
Hoi Maartje

Gelukkig ben ik niet de enige met hetzelfde probleem, nou ja gelukkig, eigenlijk jammer genoeg natuurlijk. Mijn dochtertje van 6 weken snapt er ook helemaal niets van (nog maar net 2 keer geprobeerd hoor). Toch fijn om te lezen dat als je het elke dag blijft proberen er langzamerhand wel wat gebeurt. We houden de moed erin!

Mijn dochtertje wil trouwens ook geen fopspeen. Jouw dochtertje ook niet?
 
Hoi Esther,
Nee een fopspeen is helemaal uit den boze. Ze gaat dan huilen en heeft zoiets van weg met dat nepgeval! De eerste paar weken had ze heel veel zuigbehoefte en vond ik het wel jammer dat ze de speen niet accepteerde, omdat ze 's avonds veel huilde en aan de borst wilde. Dat ging natuurlijk niet want te veel voeding betekende weer buikpijn.
Maar....ze is nu inmiddels bijna 9 weken en gaat haar knuistje ontdekken en die is wel heel lekker. Verder huilt ze nu weinig omdat ze toch wat meer van de wereld gaat zien en ontdekken en kan je haar rustig in de box laten liggen 's avonds.
Mooi gezicht trouwens hoor dat ze de wereld om zich heen gaan ontdekken, verbaasde blikken, tandloze glimlachen, echt lief hoor.
Maar goed met het flesje is het nog steeds tobben hoor. Ze is na de borst zo super tevreden en na een flesje dus helemaal niet en het duurt een eeuwigheid voordat het flesje leeg is.

Ik ga vandaag bellen met het kdv om te "oefenen" ben benieuwd hoe het gaat, misschien doet een vreemde omgeving wel wonderen. Ik hoop het wel want anders moet ik mijn baan nog opgeven ook. Als het helemaal niet zou gaan op het kdv doe ik dat natuurlijk wel want mijn dochter gaat voor alles.
Maar ik zou het wel heel jammer vinden.
Ga je zelf ook weer werken?
Gr. Maartje
 
Terug
Bovenaan