Borst naar fles

Hallootjes. Ik ben 6 maanden zwanger van de tweede. Mijn eerste kind heeft heel lang borstvoeding gehad en dit beviel ons goed. Ik werkte toen niet wegens langdurige ziekte. Tegenwoordig werk ik 5 halve dagen in de week. Graag zou ik dit kindje ook weer lang borstvoeding geven, in ieder geval 6 maanden. De eerste 3 zijn nog bevallingsverlof, dan 1 maand vakantiedagen. Dan blijven er nog 2 maanden over waar ik iets voor moet verzinnen. Ouderschapsverlof en dus 2 uur per dag werken lijkt me ideaal, maar hakt wel erg in op mijn inkomen. Daarom misschien maar afkolven op het werk. Het is een klein bedrijf, de enige plek die je af kunt sluiten is het damestoilet. Kan iemand mij meer vertellen over dat afkolven. Duurt het inderdaad een half uur (er is geen stopcontact). Hoe is het om dan een half uur op de wc te zitten. Lukt het toeschieten dan wel? Het lijkt me eerlijk gezegd niet echt leuk, of valt dat toch wel mee? Alvast bedankt voor jullie reacties. Charlotte
 
Hoi Charlotte,

Ik ben inmiddels weer aan het werk na 12 weken verlof. Op de 2,5 dag dat ik werk ben ik aan het afkolven. Ik vind het eerlijk gezegd best wel meevallen en heb het er wel voor over. Het is wel even een onderbreking van je werk, maar je hebt er in ieder geval recht op. De dag dat ik weer begon met werken heb ik mijn directe collega's ervan op de hoogte gebracht en die vonden het allemaal prima.

Bij mij op het werk zit ik in de EHBO kamer. Die kan niet op slot maar ik hang er een bordje "bezet" op. Belangrijk is in ieder geval dat je je kan ontspannen en dat je niet denkt oh ff vlug vlug, want dan gaat het niet.
Ik kolf af wanneer mijn kindje normaal zou drinken. D.w.z. dat ik nu 3 x kolf in de 8 uur dat ik werk. Ik doe daar zo'n 15 minuutjes totaal per keer over. Daar reken ik ook de tijd bij dat ik alles afspoel etc. Ik gebruik de handkolf van Avent, die maakt ook geen geluid. Zodat je je daar ook niet drukt om hoeft te maken dat iemand het hoort.

Ik zou zeggen gewoon doen.

Succes

Maartje
 
Terug
Bovenaan