Hoi,
Zelf ben ik zeer pro bv. Puur omdat het het beste is voor je kind. Ok kv is niet slecht maar wel slechter dan bv.
Voor sommige mensen is het niet anders en hebben zo hun reden om te kiezen voor kv.
Dat moet ieder voor zich weten. Maar ik vind het fijn als mensen het dan ook eerlijk zeggen net als hier boven. Ipv komen met allerlei smoesjes van zo kan papa geen band opbouwen, ik heb niet genoeg (wat maar zelden voorkomt) ik hou niet van het gefriemel enz enz.
Mijn dochtertje krijgt nog steeds de borst is nu 17 maanden en ja ik word soms gezien als een freak
Maar ik kan niet anders zeggen dat ik er echt van genoten heb.
En het is niet makkelijk soms ze bleek een koemelkallergie te hebben dus ik moest op dieet ik heb 14 maanden niets gemogen waar ook maar een spoortje inzat van iets waar ze niet tegen kon. Eigelijk mocht ik bijna niets. Maar ik had het er dubbel en dwars voor over. Tuurlijk weet ik niet hoe het zou zijn gelopen zonder de bv. Maar waarschijnlijk was ze er dan niet of minder goed/snel over heen gegroeid.
Laat je wel goed voorlichten en lees je goed in. De keus is helemaal aan jou en je man.
Ik zou het als ik jou was wel proberen. Gewoon een paar weken dan heb je het gedaan je weet wat het is en je zit nooit met de vraag maar als ik.... had ik het maar..... Maar dat is mijn mening.
Zelf heb ik iedere keer mijn grens verlegt. Eerst kijken of het gaat, dan 4 maanden dan moet ik weer werken en kolven (uiteindelijk heb ik 6 maanden op het werk gekolfd), allergie advies minimaal 6 maanden, daarna ging het heel goed en tot een jaar. Het jaar is al voorbij en nog komt het voor dat ze vooral in de ochtend of nacht de borst krijgt (als ze wakker word.)
Verder zijn verhalen tegensrijdig, wel niet doorslapen zou liggen aan bv/fles, niet goed groeien, te veel groeien enz enz.
En ja ik vond het ideaal, altijd heb ik het bij me, als ze even onrustig is of hangerig kan ik haar aanleggen (als ze wil) hoef niet op te letten of ze te veel drinkt (wat wel bij kv is) altijd juiste temp, kan niets mis meegaan.
Ach hahah lijk wel van de bv Maffia lol. Maar besef goed dat je maar 1x die kans krijgt bij dit kindje.
Maar denk ook aan je zelf als je denkt dit is het gewoon niet dan moet je het niet doen.
groetjes en succes met je keuze.