Borst- of flessenvoeding

Precies, gewoon je eigen gevoel volgen! Borstvoeding geven en jezelf er niet prettig bij voelen is ook niks lijkt me! Genieten van je wondertje op je eigen manier...

5 jaar trug werd er hier in het ziekenhuis nogal pusherig gedaan over BV geven en labiel als je dan bent en alles is nieuw doe je dan idd gewoon wat er van je gevraagd wordt.
Bij de 2e, bijna 3 jaar geleden werd er gewoon gevraagd, wat ga je doen BV of fles. (en toen was ik al zo ingeburgerd in het mama zijn dat ik wel degelijk een mening had ;-)))

Het is jou lichaam en jij bent de enige die beslist wat je wilt doen.

ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten!
Ik heb zelf wel gekozen voor borstvoeding! Het is wel flink doorzetten in het begin, maar na een maand of 2-3 is het ideaal en leuk en daarbij nog eens gezond voor je baby!
Ik heb mijn zoon 9 maanden bv gegeven en mijn dochter 15 maanden, en ik heb genoten van de tijd! De intense momenten met je kindje zijn vind ik schitterend.
We hebben de wens een derde kindje te krijgen en als het mogelijk is ga ik het zeker weer poberen!

hoi,

Ik denk dat ik ook wil proberen bv te geven, maar zowiezo maar tijdelijk, want je moet na 10 weken ong. weer aan het werk en dan heb ik geen zin in afkolven en weet ik veel wat voor termen. Dan bouwen we voor het einde van de kraamtijd af en stappen we over op fv.

miss als het eenmaal zo ver is dat me mening veranderd, kan altijd.

xx bambi  

Hoi hoi,

Ja, deze keus ligt gewoon bij jezelf. Wat jij zelf wilt en prettig vindt, moet je doen en je niet laten pushen door anderen.
Ik heb zelf geen bv gehad (couveuse kindje) en mijn moeder heeft dat altijd erg jammer gevonden. Ik ga zeker eerst bv proberen en als dat niet gaat, stap ik over op fv. Een vriendin van me geeft nu borstvoeding en vindt het ook super makkelijk dat je het altijd bij je hebt en het is altijd op temperatuur en niks geen tas vol met flessen etc.

Gr. Sara

hey meiden,

zelf zou ik BV proberen, maar lukt het niet dan maar de fles. ik ben van mening dat ze van beiden wel groot worden..en ja BV lijkt me heel makkelijk, totdat ik weer aan het werk moet, dat gekolf enzo.. maar goed. Denk dat ik er vrij nuchter over ben, als je een baby net hebt, en je geeft BV waar hij niet tevreden mee is, zou ik wel bijvoeden bijvoorbeeld. zelf heb ik op de kraamafdeling in het zienenhuis gewerkt, en genoeg gezien. mijn mening: geniet van je kraamtijd en neem je eigen keuzes.

liefs

Hallo,

Ik ben Linda mama van Charlotte en aan de klus voor een tweede.
Bij Charlotte ben ik ook begonnen met bv. Nou ik kan je wel vertellen ik heb het ervaren als een grote ramp(kan dus alle kanten op). Het heeft om te beginnen 8 dagen geduurd eer ze de borst goed pakte. Tot die tijd heb ik af moeten kolven en met finger feeding bij moeten voeden.

(Vingervoeden, oftewel het laten zuigen van de baby op een wijsvinger (van moeder, vader of hulpverlener) en het tegelijkertijd bijgeven van voeding met een spuit naast de vinger, is een methode die zuigtraining wordt genoemd en die ontwikkeld is om baby's die om wat voor reden dan ook de borst niet pakken, te trainen om dat wel te gaan doen. )

Toen ze eenmaal de borst pakte had ik 24 uur per dag een ontevreden kind. Alleen maar huilen en ik maar voeden. pppfffff Stress.... Na 8 weken(nog lang uitgehouden, je wilt toch het beste voor je kind) heb ik abrupt een einde aan gemaakt. Ben overgestapt op fv. Wat een verademing. De papa kon nu ook lekker genieten en ik had veel meer rust. En daar kwam bij dat na een weekje fv er bij Charlotte ook rust kwam. Ze sliep overdag tussen de voedingen door en 's nachts moest ik dr voor de voedingen zelfs wakker maken!!! Ze was veel tevredener. Toch heeft het wel zn wonden nagelaten dat ze nooit een goede start heeft gemaakt. Ze is altijd een slechte eter gebleven en ze was al snel van de fles af.(ik verwijt het aan alles, maar hoeft natuurlijk niet he!!)

Nu voor de tweede is   mijn ingeving gewoon de fles. ik heb totaal geen zin in alle commotie net als bij de eerste. Dat was de eerste maanden alleen maar stress en heb nooit op mn roze wolkje kunnen zitten. Dus voor mij de fles, maar dat kan natuurlijk wel veranderen.

gr Linda

he meiden ik heb een beetje zitten lezen en iedreen heeft zijn eigen mening, ik zou voor bv gaan omdat ik toch wilt weten hoe het gaat en voelt( klinkt raar) , ik ben zelf met de fles groot gebracht omdat ik 2 maanden tevroeg geboren was had 50% kans op over leving, me ma had bij mij en me broer zwangerschaps vergiftiging dus ja dan de fles ,

mijn vraag is hoe gaat dat eigenlijk als je borst voeding geeft en je kindje gaat bij opa en oma logeren voor oppas gaat dat dan en kan dat de fles en borst voeding , of is het kiezen?

greetz suzette ronde 9 1ste kindje, over 3 weken naar de gynocoloog voor uitslag bloed

Terug
Bovenaan