Borst of flesvoeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben in verwachten van mijn eerste wondertje en heb een vraagje.</p><p>Ik zit te twijfelen tussen borst en flesvoeding. Mijn voorkeur gaat uit naar borst maar vind het erg spannend.</p><p>De vraag:</p><p>Hoelang doe je ongeveer met een pak babyvoeding?</p><p>En heb je bij borstvoeding ook een flessensterilisator nodig?</p><p>Alvast dank voor reactie's.</p>

Hoi
Je doet ongeveer tussen de 7 en de 10 dagen met een pak met voeding 
Een flessen sterilisator heb je bij fles of borstvoeding niet perse nodig een soeppan kan ook

Beide is prima. Ze worden met beide groot en gezond. 

Ik zou er open in gaan. Probeer t na de geboorte. De kraamhulp zal je hierbij helpen. Gaat t goed, vind je t fijn, dan prachtig toch. En anders over op de fles. 
Zelfde ben ik er ook zo in gegaan. Borst was,vond ik ,prachtig om te geven, maar door complicaties na de bevalling was mijn lichaam meer bezig met herstellen dan met productie van borstvoeding. De kleine had daar dus tekort aan. Daarom bij gaan voeden met flesvoeding. En uiteindelijk, omdat de productie niet verbeterde helemaal overgegaan op fles. 
Met de pot doe je ongeveer n week. In t begin wat langer omdat ze nog niet meteen heel veel drinken. Later gaat t sneller omdat de voeding per keer groter word. 
Goede zwangerschap en bevalling gewenst en geniet van alles.

Alsof je mijn verhaal schrijft Stormgirl.
Hier precies hetzelfde. Ik zou het proberen en inderdaad, de kraamhulp kunnen je hier goed bij begeleiden. Als je het spannend vind, kun je van te voren ook een workshop volgen via de vk. Ga het ervaren, want bv is nog altijd het beste. Lukt het niet, is er geen nood, fv voldoet ook prima. 
Enjoy

Hej, zorg ervoor dat je jezelf goed inleest over bv dat je weet wat je kan verwachten. Geef aan bij je verloskundige en kraamhulp als je het graag wil. En mocht het niet zo soepel gaan haal eerst een lactactiekundige erbij voordat je ermee stopt. Uiteraard moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt! Ik wou heel graag dat het ging lukken en de eerste 2 weken was wel pittig! Last van tepelkloven door verkeerd aanhappen. Tip! Haal alvast purelan van medela (voor je tepels) in huis dat is echt wonderspul! Uiteindelijk leer jij en je kleine hoe het moet en word het steeds makkelijker. Het voordeel is echt dat je het altijd bij je hebt, het is altijd op temperatuur en geen gesleep met flesjes-heet water en wat dan nog niet meer! Nadeel is dat jij wel degene bent die altijd je bed uit moet en je man/vriend de eerste weken geen flesje kan geven. Uiteindelijk moet je doen waar jij jezelf het prettigst bij voelt! Bij beide zitten er voor en nadelen aan. Succes nog even met de laatste loodjes

Sta er open in! Ik was tot halverwege de zwangerschap van mening dat ik flesvoeding wilde geven, maar ben toen toch van gedachten veranderd en wilde BV gaan proberen. Ook met het idee, lukt het dan lukt het en zo niet, ook prima.
Helaas is het uiteindelijk niet gelukt. Onze kleine man kreeg het niet voor elkaar om te drinken aan de borst en zelfs toen ik kolfde en dat aan hem gaf, bleef hij afvallen (en ik had veel melk). Ik vind het achteraf jammer dat het niet gelukt is, want ik vond het prachtig om m'n kleine mannetje zelf te voeden. Ik denk dat ik niet voldoende voedingsstoffen in mijn melk had. Achteraf ook niet gek, want ik heb best lang moeten herstellen na mijn bevalling. Mocht er nog een kindje komen, dan probeer ik het zeker opnieuw en deze keer laat ik een lactatiekundige komen als het niet goed wil.
Maar onze kleine heeft mijn allereerste melk gehad en dat vond ik het aller belangrijkste. De lactatiekundige noemt dit vloeibaar goud. Dus zelfs als je voornemens bent om FV te gaan geven, is het misschien toch het overwegen waard om die allereerste melk te geven. Het is ook een mooi moment daarnaast. 

Ik zou je aanraden om een cursus/bijeenkomst bij een Lactatiekundige of ziekenhuis te volgen. Dan leggen ze alles goed uit. Daar leer je ook wat je kan doen als het wel pijn doet, wie je kan bellen, en dat je écht niet te lang moet wachten etc daarmee. 
Er is een ook gratis mini borstvoedingscursus van Kiind, die vond ik ook fijn om te doen. Gewoon thuis, online. 
De kunstvoeding in ons land / het westen is goed. Maar kan nog niet de gezondheidsvoordelen bieden die BV kan. Of eigenlijk, zou BV als 'de standaard' gezien moeten worden en zouden we moeten zeggen dat kunstvoeding daar onder zit. Maar goed, dat klinkt zo vals. En natuurlijk worden ze ook groot op de kunstvoeding!!

Terug
Bovenaan