Sta er open in! Ik was tot halverwege de zwangerschap van mening dat ik flesvoeding wilde geven, maar ben toen toch van gedachten veranderd en wilde BV gaan proberen. Ook met het idee, lukt het dan lukt het en zo niet, ook prima.
Helaas is het uiteindelijk niet gelukt. Onze kleine man kreeg het niet voor elkaar om te drinken aan de borst en zelfs toen ik kolfde en dat aan hem gaf, bleef hij afvallen (en ik had veel melk). Ik vind het achteraf jammer dat het niet gelukt is, want ik vond het prachtig om m'n kleine mannetje zelf te voeden. Ik denk dat ik niet voldoende voedingsstoffen in mijn melk had. Achteraf ook niet gek, want ik heb best lang moeten herstellen na mijn bevalling. Mocht er nog een kindje komen, dan probeer ik het zeker opnieuw en deze keer laat ik een lactatiekundige komen als het niet goed wil.
Maar onze kleine heeft mijn allereerste melk gehad en dat vond ik het aller belangrijkste. De lactatiekundige noemt dit vloeibaar goud. Dus zelfs als je voornemens bent om FV te gaan geven, is het misschien toch het overwegen waard om die allereerste melk te geven. Het is ook een mooi moment daarnaast.