Borst- of flesvoeding?

Hey!
Voel je vooral niet schuldig als je geen borstvoeding geeft! 
Hier heb ik borstvoeding gegeven tot ik weer ging werken. Dus ong 9 a 10 weken. Kolven was gewoon tijdens werk niet te doen. (Ik sta alleen in een winkel). Maar wat kunnen mensen dan onbegrip tonen. "Je baas is een zak, hij is het verplicht om t voor je te regelen. Je bent een slechte moeder etc"
Maar deze keuze heb ik bewust gemaakt in overleg met mijn baas. Ik had de optie om naar een ander filiaal te gaan waar ik niet alleen stond. Maar t was mij gewoon teveel gedoe.
Ondanks dat de borstvoeding hier super easy verliep vond ik het echt zwaar. Vooral in het begin, omdat je de slaap zwaar mist. Mijn partner stond altijd op om de kleine te halen en weer in bed te leggen zodat ik er niet uit hoefde. Maar het voeden moet je toch zelf, en buiten dat het hebben van een baby al veel energie kost, kost het borstvoeden zelf ook nog eens veel energie.
Nu ben ik 34w en toch ga ik weer borstvoeding geven als t wil lukken. Weet je, je kan altijd nog op kv overstappen, of 50/50hoe dan ook. Je moet doen wat jou het beste lijkt.
Ben je bang dat je spijt krijgt, dan probeer het gewoon. Heb je na een dag of paar dagen zoiets van echt niet, dan stap je gewoon over op kv. 
Succes met de laatste loodjes!
 
Ik zelf ben zwanger van de 2 de gaat ook niet van leien dakje ik denk ook aan om gewoon fles voeding te geven genoeg aan mijn lijf geweest zometeen
 
Flesvoeding is tegenwoordig zo goed gecontroleerd en onderzocht, ik geloof er niet zo in dat de borstvoeding het enige beste is voor je baby eigenlijk... Ik heb 3 maanden volgehouden met veel strijd, achteraf had ik veel eerder moeten stoppen. Toen ik over ging naar flesvoeding ging het met ons allebei in 1x veel beter. Ik mis de borstvoeding ook echt niet. De intieme magische ervaring was hier niet :) niet schuldig voelen!
 
Ik had er ook niet zo’n goed gevoel over. Bij de oudste toch geprobeerd, maar het lukte niet aan de borst. Tweede meteen flesvoeding gegeven vanaf het begin. Pastte beter bij ons. Je kan dan idd de voedingen verdelen snachts en weet precies wat ze binnen krijgen.
We hebben trouwens 2 kerngezonde kindjes.

Doe waar je je goed bij voelt!
 
Doen waar je je zelf het beste bij voelt. Ik heb ook niet echt de connectie met borstvoeding, zie me dit niet doen als er bezoek is, zie me dit niet in het openbaar doen.
Mijn man zou het erg vinden dat hij geen flesjes kan geven, en wil niet direct gaan kolven om hem toch een flesje te kunnen geven.
Dus ik geef direct flessevoeding !
Je moet geen schuld gevoel hebben, jou kind, jou opvoeding ?
 
Terug
Bovenaan