borst- of flesvoeding

Hoi Daantje, je moet gewoon doen waar je je zelf lekker bij voelt. Ik ben 30 weken zwanger, en ben niet van plan om BV te geven. Mijn omgeving is daar heel wisselvallig in, maar gelukkig kennen ze mij en moeten ze me niet beginnen om te praten. Mijn verloskundige is wel heel erg voor BV maar die zegt ook je moet doen wat je ZELF wil. Veel suc6 met je beslissing en geniet lekker van het zwanger zijn!!

Groetjes Nadine
 

hoi hoi

ik kan me helemaal voorstellen dat je een beetje kribbig word om alle ongevraagde maar vast wel goedbedoelde adviezen..
Zelf heb ik er voor gekozen om het wel te gaan proberen om borstvoeding te gaan geven, wel heb ik gezegd dat ik er naast wil gaan kolven, zodat ook mijn vriend eens de fles kan geven en natuurlijk de opa`s en de omà, tante, ooms etc...
Toen ik dat eenmaal had gezegd kreeg ik een heleboel commentaar want het was beter om alleen de borst te gaan geven, mijn vriend kon over een paar maanden ook het fruithapje gaan geven dus..
Nou het was onze beslissing en ik blijf er nog steeds bij.
En ik wil dat mijn vriend het ook meemaakt en waarom zou ik hem dan laten wachten?
Ik vind dat iedereen het voor zich moet weten.
Ik ga het proberen maar heb geen garantie dat het lukt, nou, ik ga me daar niet minder om voelen mocht het zo zijn, want ik heb het dan wel geprobeerd.
En als ze zeggen van ja de borst is beter ivm allergieen, kan best wezen maar mijn vriend heeft de borst ook lang gehad en die heeft behoorijk wat allergieen dus dat zegt ook niks.
Ik zou zeggen volg je eigen hart en het wil niks zeggen over je kwaliteiten als moeder, want iedereen wil toch het beste voor zijn kind!

Liefs Sarah 39w4d zwanger van 1e kindje
 
Hoi daantje,

doe wat jezelf wil, ik ben zelf een bv gever, bij de 1e 9 maanden gegeven en hij was 4 1/2 week te vroeg, begonnen met bv in de fles en uiteindelijk over op bv. Heb dus ruim 4 weken gekolfd, en dat 4 keer per dag en had meer dan genoeg en uiteindelijk is hij volledig aan de borst gegaan. Ook met de overgang naar fles geeen problemen gehad. Nu is de 2e ruim 3 weken oud ben ik ook bv gaan geven. Ik vind het wederom erg intensief maar vind het toch iets bijzonders want ze wil zelf geen fles (zh wilde bijvoeding geven ivm 3 1/2 week te vroeg) Toch ga ik binnenkort flesvoeding halen en zal waarschijnlijk met 2 1/2 maand beginnen met het vervangen van een voeding omdat ik weer zolang kolven op mijn werk niet zie zitten. Heb ik namelijk ook 6 maanden volgehouden en toen is de 1e op flesvoeding over gegaan. Nu ga ik dat anders doen. Zodra ik me er niet meer lekker bij voel ga ik over. De belangrijkste afweerstoffen hebben ze binnen en zolang het goed gaat....

Doe echt waar je jezelf het beste bij voelt, een kindje voelt het als je je niet prettig voelt en dit stopt ook de bv. En laat iedereen maar praten, want als je het 1 voeding probeert en dan stopt omdat je geen voeiding hebt of het doet pijn dan mag je wel flesvoeding geven. Een slechte moeder ben je pas als je je kind geen voeding geeft en ze groeien uiteindelijk allemaal.

Succes met je keuze en als het niet lukt kanje altijd stoppen maar heb je het wel geprobeerd. Dat is mijn motto.

Groetjes carreen
mama van sebastiaan 1 jaar 9 mnd
en van caithlyn 3 weken
 
hey hey ik ben zelf 3 okt bevallen van een zoon bryan enne ik doe ook flesvoeding zag borst niet zitten heb jij ooit een kind gezien die niet groot is geworden

trek je niks van anderen aan en bepaal je eiegen beslissingen

gr desiree
 
je bent absoluut geen slechte moeder hoor het is mij net zo vergaan ik verwacht nu de 4de en kies nert als met onze derde bewust voor de fles omdat er heel veel voordelen aan zitten en borstvoeding heb ik nog nooit van genoten ik vond het verschrikkelijk tegenvallen na al die mooie praatjes uit je omgeving ik heb het bij de eerste 2 geprobeerd nou mijn kinderen kregen dus achteraf niet genoeg binnen ik had ze elk uur aan de borst en begon spontaan te janken als de baby zich weer melde ik werd er doodmoe van want het vraagd veel energie en doorzettingsvermogen toen ik eenmaal met flesvoedind begon , nou ik kan eerlijk zeggen dat ik vanaf dat moment echt ben gaan genieten ten eerste weet je precies hoeveel je kindje binnen heeft en genoeg heeft gehad en je kunt het voeden uit handen geven ook hoef je niet met blote borst in het openbaar te gaan zitten met al die starende blikken van mensen iets wat ik niet kon dus meid kies wat je het beste lijkt
groeten alien 12 weken en 4 dagen [aprilforum]
 
Hoi.

Doe absoluut waar jij jezelf goed bij voelt.
Ik weet niet of het van toepassing is, maar zo kan je ook de vader en/of andere familieleden er wat meer bij betrekken.
Ik heb zelf gekozen voor flesvoeding en het is me prima bevallen.
Ik ben nu zwanger vd tweede en ga het weer zo doen.

Heb alsjeblieft maling aan de reacties van anderen!
Je moet niks doen waar je zelf niet achter staat.
Volg je eigen gevoel.

Ennuh.... als flesvoeding niet OOK goed zou zijn, dan hadden ze dat toch niet verkocht?

Succes!
 
Hoi,
Mijn vriendinnen en ik noemen het 'DE BORSTVOEDINGSMAFFIA'. Bij mijn eerste deed het gruwelijk zeer en ze snapte ook helemaal niks van die borst. Veel gedoe met tepelhoedjes, pipetjes, kolven en koolbladen tegen die vreselijke stuwing (mijn borsten leken wel van marmer, keihard heel eng). Mijn tweede die snapte het wel hoe ze moest drinken, maar wederom deed het na 4 dagen zo ontzettende pijn dat ik harder gilde bij het geven van de borst dan gedurende de hele bevalling. Dat is toch niet normaal en ook niet goed voor het kind. Toen ben ik resoluut gestopt. Diverse kraamhulpen, verloskundigen etc. (de borstvoedingsmaffia) probeerde me om te praten, maar dat kapte ik meteen af. Mijn nee was NEE!! Het vervelende is dat je na de bevalling emotioneel nogal onstabiel bent, daardoor is het moeilijk om voet bij stuk te houden. Laat het anders aan je man over. Heel veel succes!
Groetjes Ivy
 
Laat ze maar kletsen hoor. De keuze is aan jou, want jij bent uiteindelijk degene die die borstvoeding zou moeten geven.
Zelf wil ik wel proberen om borstvoeding te geven, maar je bent toch niks verplicht?

 
Terug
Bovenaan