borst of flesvoeding

Hebben jullie er al over nagedacht wat jullie gaan doen : borst of fles voeding ???
Zelf heb ik bij de eerste borstvoeding gegeven (8 maanden lang) en daar was ik super tevreden mee. Maar ik ben altijd benieuwd wat andere gaan doen en wat de reden/motivatie hiervan is.

Wie wil haar verhaal delen ??

k zal meteen het ijs maar breken.. ik ga voor de fles.. heb een tijdje als kraamverzorgster gewerkt.. en zei toen meteen al dat borstvoeding niets voor mij is.. moet er niet aan denken dat er een klein wezentje aan mn borsten ligt te drinken.. echt rillingen..en dan nog niet te spreken over spruw en borstontstekingen enz..

begrijp me niet verkeerd.. k gun mn kleine t allerbeste.. maar tegenwoordig is flesvoeding net zo goed!!

Ik ga ook voor de fles en dit heb ik ook al besproken met mijn verloskundige en die stond er helemaal achter.
Ik zelf ben als baby vergiftigt in het ziekenhuis omdat ze mijn moeder medicatie hadden gegeven voor een nier onderzoek gelijk na de bevalling maar even vergeten waren dat ze borst voeding kreeg ik zelf heb 2 dagen op het randje gelegen of ik het wel zou halen.
Ook ben ik veel te druk om de borst te gaan geven want ik heb een eigen pedicure praktijk en deze wil ik weer partime gaan draaien wanneer het kan. Want dat zit aan mijn huis vast.
Mijn verloskundige was blij dat ik koos voor de fles en gaf ook gelijk aan de waarschijnlijk bij mij dan ook de borst niet goed zou gaan op starten.

en wat sjaar ook net zei dat de flesvoeding ook goede voeding is tegen woordig en dat ik het zelf ook jammer vindt dat daar toch nog te weinig over wordt gepraat.

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

Ik ga deze keer voor borstvoeding..
ik wil het gewoon eens ervaren , heb me andere 2 kids flesvoeding gegeven,,
Maar ik heb wel gezegd, ik ga het proberen en lukt het niet dan ga ik niet veel poespas maken dan ga ik meteen over op de fles...

Gaaf! Ik zou erg graag borstvoeding willen geven maar ik weet niet of dit gaat lukken. Ik heb volgende keer een dubbele afspraak staan bij de vk om dit 'probleem' door te spreken. Ik heb namelijk ingetrokken tepels. Als het mogelijk is, ga ik het zeker proberen. Is het alleen mogelijk door middel van kolven, dan begin ik er niet aan, wil er niet te veel moeite voor hoeven te doen.
Anderen toevallig ook dit probleem? (schijnt dat 1 op 10 vrouwen het heeft maar nog nooit van iemand gehoord helaas)

Hallo,

Ik ga hier voor borstvoeding. Mits het soepel verloopt. Bij Loïs heb ik het ook geprobeerd maar die hapte elke keer verkeerd. ik heb platte tepels, die ook licht ingetrokken zijn. dan moet je kindje wel goed happen om die tepel eruit te kunnen zuigen. Dus ik ga het dit keer heel anders aanpakken.

* Liggend voeden en anders super rechtop!
* Gelijk een tepelhoedje als het kindje niet goed pakt. Bij Loïs heb ik te lang zonder gedaan met als gevolg enorme kloven die maar bleven bloeden... einde bv.
* lukt het niet? 2 weken kolven en dan afbouwen en over op de fles. Die eerste 2 weken zijn het belangrijkste gezien de afweerstoffen.

Is het voor onze flesvoeders geen idee de eerste 2 weken te kolven ivm de afweerstoffen? je kindje kan het echt heel goed gebruiken en in het begin heb je zoveel (vooral de eerste dagen na de stuwing) dat je ook in het voren kan kolven. dan zit je niet aan tijden vast en kolf je wanneer het je uitkomt.

Maar inderdaad..... ook de poedermelk is tegenwoordig supergoed en het is een supergoed alternatief. Wel ben ik er zelf van overtuigd dat borstvoeding wel het beste is. Maar mijn dochter is ook goed groot geworden met de fles hoor. Maar ik zou het zelf gewoon super vinden als ik het zelf kon doen!

ik hoop voor mezelf dat het nu wel lukt! Met een negatieve ervaring weet ik in ieder geval wel hoe het niet moet.

hey hey

nou ik heb met mijn vorige twee kinderen een combinantie gedaan... mijn oudste was te vroeg geboren een maand dus die moest bij voeding hebben omdat in het begin van de geborte de borst voeding nog niet goed op gang was en hij niet mocht afvallen.. en dus gaf ik het om en om.. nou moet ik zeggen dat dat heel erg goed ging en we gelukkig geen last hebben gehad van tepel speen verwarring wat je wel eens hoor... dus dat heb ik eigelijk de eerste drie maanden gedaan en daarna over gegaan op alleen fles... met de tweede hebben we het zelfde gedaan.. en ook dat ging heel goed dus ik denk dat ik dat nu weer gaat doen... wij gaven die kleintjes voor dat ze de nacht in gingen hun laatste voeding de fles, en daar sliepen ze heerlijk van door!!
dus was een mooie combi voor ons papa werd er op deze mannier ook bij betrokken en ik had ook even mijn privé momentje met de kleine door de borst ...
(ik vind het toch heel intiem iets wat niemand je meer af kan nemen )
dus zo wil ik het weer gaan proberen!!!

liefs shirl.

De vorige keer heb ik het 6 weken vol gehouden met de borstvoeding. Ik was toen echt helemaal op. Later bleek dat ik een schildklier probleem had. Nu heb ik daar medicijnen voor en ga ik het toch nog een keer proberen. Maar als blijkt dat het weer gaat zoals de vorige keer, ga ik echt geen 6 weken door ploeteren. Dan stop ik veel eerder.

Wil wel een combi geven, 's avonds een flesje flesvoeding (de vorige ging nml. doorslapen zodra hij 's avonds flesvoeding kreeg met afbouwen).

@ yess 15 mei
Geef het ook door aan je kraamhulp instantie bij de intake. Ik had nml. hetzelfde probleem, maar door de hulp van een hele goede kraamhulp is het toch gelukt. En uiteindelijk zonder tepelhoedjes. Ik hoefde toen ook niet meer te kolven.

Terug
Bovenaan