Borst of toch maar fles??

Hallo dames,

Ik heb even wat advies nodig.. ons meisje is geboren met een gewicht van 2350 gram. Ik ben gestart met BV. Vanaf t begin hapte ze gelijk goed aan en ging alles goed. Ze kreeg (van het ziekenhuis) altijd nog een flesje 20 cl bijvoeding omdat ze dachten dat ik niet genoeg melk zou hebben ivm de keizersnee. In m'n kraamweek thuis heeft de kraamhulp tegen me gezegt dat dat flesje helemaal niet nodig was en dat m'n lichaam vanzelf meer melk zou regelen. Dat heb ik geweten tot aan de regeldagen! Nu heb ik volgens de huisartsenpost te veel melk en een te snel toeschietreflex waardoor ze moeizamer drinkt (en daardoor om de anderhalf uur al komt) en dus ook veel last heb van krampjes (cinababy en infacol al geprobeerd tevergeefs). 's avonds krijgt ze afgekolfde melk uit een flesje en dat gaat supergoed en slaapt ze 's nachts wel (gewoon) 5 uur door.

Nu krijg ik van het cb te horen dat ik een schema moet inbouwen van om de 3 uur en tussendoor water of een speentje moet geven en anders moet laten huilen, maar ik zit er dus echt over te twijfelen om niet helemaal over te stappen op de flesvoeding omdat ze daar veel verzadigder door lijkt te zijn.

Mijn vraag:
Wat zouden jullie doen? Doorgaan met BV (melkproductie genoeg dus daar ligt het niet aan) of toch overstappen op de fles? (alleen dus geen belangrijke stoffen van de bv binnenkrijgen)

Heeft iemand nog tips of ervaringen?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van m'n verwarrende verhaal!
 
Ik zou op bv te houden.. Ik heb ook altijd te veel voeding gehad voor me mannetje maar dat is nu allemaal op peil..

Je kan inderdaad een speen gebruiken om te rekken maar doe niets wat tegen je eigen gevoel is..
Het is namelijk wel zo als je rekt dat de maag leger is en dat ze daarna meer drinken..

Maar goed in ben op verzoek voeden moeder dus ik heb zo iets van moedertje natuur geld alles..
 
Waarom probeer je anders niet eerst afgekolfde borstvoeding. Dan heeft ze toch de belangrijkse stoffen van de bv (al zijn daar de meningen ook over verdeeld :), wij zijn meteen begonnen met flesvoeding), en dan kan je toch meer een ritme inbouwen.

Ik zou sowieso niet beginnen met forte, dit is namelijk best zwaar en wij hebben het met Timo echt opgebouwd, omdat hij het echt nodig heeft. Daarbij heeft Timo nu ook lactulose, omdat hij obstipatie krijgt van de forte. Ik zou, als je overstapt eerst met de standaard beginnen en kijken hoe dat gaat.

Succes!
 
Bv is ligt verteerbaar en voeding voor hongerige baby's is juist het tegenovergestelde dus dat zou ik niet doen.

Als je enige motivatie om te stoppen het feit dat je teveel voeding hebt en daardoor je kindje niet genoeg drinkt, is zou ik als ik jou was eerst andere opties bekijken. Bijv een lactatiekundige om hulp vragen. De meeste verzekeringen vergoeden dit volledig.
Een lactatiekundige kan je advies geven, bijv eerst de voormelk kolven en je kindje daarna aanleggen zodat het de achtermelk kan drinken en daardoor wel goed verzadigd raakt. Of miss liggend voeden, zodat de zwaartekracht tegen werkt en je minder last hebt van je te goed werkende toeschietreflex.

Ookal ben ik zelf een groot voorstander van bv, ik vind wel dat je er zelf helemaal achter moet staan en dus zelf de keuze moet maken. Als jij je beter bij flesvoeding voelt moet je dat doen. Een gelukkige mama is het aller belangrijkste!!!
 
Het liggende voeden (op je rug) heb ik geprobeerd alleen dat is een ramp met d'r hoofdje. En het afkolven wilde ik ook proberen, alleen zegt het cb dat dat niet mag omdat ze de voormelk nodig hebben als 'bodem' voor de achtermelk.

Ik voed ook op verzoek alleen ben ik rond de 15x per dag bezig, want dan komt ze voor een paar slokjes vandaar dat ik het probeer om een schema in te plannen. Ik ben ook bang dat ik d'r overvoed als ik d'r zo vaak aanleg..
 
Hoi,
Ik zou bv blijven geven, je kunt een schema maken waarmee je een week lang steeds wat meer tijd ertussen laat zodat ze wat meer reglemaat krijgt!
Dus dag 1, elke 1.45uur, dag 2uur, dag 3 2.15uur enz
Je kunt door eerst een paar minuutjes te kolven zorgen dat het niet te snel gaat voor je dochter, dan is de eerste druk eraf en krijgt ze toch voor en achter melk!
Ook dat kun je afbouwen als je eenmaal een schema hebt, dus steeds een beetje korter kolven tot jullie weer helemaal op elkaar zijn afgestemd, dat gaat normaal vanzelf, maar jullie zitten blijkbaar even in een cirkeltje en dat kun je zo mooi even doorbreken!

Ik denk aangezien je productie echt genoeg is het echt zonde zou zijn om te stoppen, het is de eerste 3mnd altijd een beetje zoeken met de bv, maar uiteindelijk is het het allemaal waard!
Veel succes

Liefs MJ

ps: hoe oud is je kindje??
overvoeden kan trouwens niet bij bv,, echt niet, dus maak je daar geen zorgen over!
 
hoe oud is je kindje? zowel jou lichaam als zij moeten wennen aan het voeden en dat heeft tijd nodig. Hier hebben we echt de 1e 3 maanden nodig gehad om alles op orde te krijgen. Zal zeker geen voeding voor hongerige baby's geven, deze is veeeel lastiger te verteren dan BV..
Zal een lactatiedeskundige in de kraag grijpen ipv alle adviezen van het CB opvolgen
 
Terug
Bovenaan