Borst of toch maar fles??

Het principe van voor- en achter melk is achterhaalt volgens mijn lactatiekundige. Men raad vaak aan om inderdaad eerst te kolven zodat de druk er af is en je kindje rustiger kan drinken.
Ik zou niet te veel kolven, want dan breng je je productie misschien weer te veel omhoog.
Als je wat minder vaak aanlegd, wordt de productie misschien ook wat minder, en drinkt ze je borsten misschien volledig leeg wat ze mogelijk nu niet doet.
Maar ik zou inderdaad overleggen met de lactatiekundige, ik ben zelf hier ook geweest met mijn zoon (ivm niet voldoende drinken aan de borst) en heb hier heel veel aan gehad!

Succes
 
Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!!
Ik heb een dochtertje van 3 weken en ben nu de borstvoeding aan het afbouwen. Ik had er geen goed gevoel bij en kon er ook geen ritme in krijgen.
Bij mijn eerste heb ik fultime gekolfd ivm vroeggeboorte, dat is mij prima bevallen!!

Succes met je moeilijke beslissing.
Groetjes Ingrid
 
Je hebt je berichtje alweer even geleden geplaatst, ben benieuwd hoe het nu gaat. Ik zou persoonlijk voor de bv blijven gaan, zoveel voordelen tov flesvoeding en ik geef toe dat het in het begin echt wel even moeilijk kan zijn, veel zoeken etc. maar het wordt alleen maar makkelijker :).

Ik geef inmiddels alweer 8 maanden bv en als ik vragen heb over bv stel ik ze altijd op borstvoedingsforum.nl
Eventueel een lactatiekundige inschakelen is ook een goede optie. Succes met alles!
 
Terug
Bovenaan