Borst voeding en kunst voeding gaan combineren?

<p>Hoii dames,</p><p>Ik geef mijn zoon van 3 maand volledige borstvoeding dit gaat perfect. Maar straks ga ik weer werken en dan ik natuurlijk niet de borst geven. Ik heb een dure kolf apparaat liggen maar dit duurt zo ontzettend lang voor ik er een beetje melk uit krijg. V.d week zat ik 2 uur lang met het kolf apparaat en had echt maar een minnie beetje uit gekolfd. Nu mijn vraag borstvoeding en kunst voeding combineren ? Zijn er meer die dat doen en bevalt het goed? Hoe doen jullie dit precies ? </p><p>Alvast bedankt.</p>

Ja ik geef sinds mijn dochter 6 weken oud is 50/50. De eerste en laatste voeding geef ik nu de borst en de rest kV. Dit ging vanaf het begin al heel goed, maar dat kwam misschien ook omdat ik al vanaf twee weken af en toe een flesje gaf met bv. En ik heb de Philip Avent Natural speen, die zou erg op een tepel lijken en daardoor heel fijn zijn voor baby's die beide krijgen. Ik had eerst de medela calma maar die vond ik (en zij ook) minder fijn. Ik ben wel rustig aan af gaan bouwen met bv, dus eerst 1 voeding vervangen door kv, toen een week later nog een voeding vervangen (waarbij het belangrijk is om er nog een voeding bv tussen te laten zitten omdat anders je borsten erg gevoelig kunnen worden), en na nog een week de derde. Ik heb er een week telkens tussen laten zitten, het advies is volgens mij minimaal 3 dagen of tot dat je borsten eraan gewend zijn. Schema's hiervan kun je wel online vinden. Ik vind het zelf heel fijn om 50/50 te voeden! 

O wat ik nog vergeet, het kan wel zijn dat je baby op het begin wat last heeft van zijn darmpjes, omdat bv laxerend werkt maar kv juist niet. En het is denk ik ook gewoon wennen voor de darmen, andere voeding. Mijn dochter had daar wel veel last van, dus combineer ik nutrilon standaard met Omneo (tegen krampjes en/of moeizame ontlasting). Maar zij poepte op volledige bv ook maar 1 of 2 keer per week, dus had sowieso moeilijke darmen. Maar het kan dus wel een dingetje zijn als je gaat combineren! 

Ik geef ook 50/50 ivm werken. De eerste en laatste voeding geef ik zelf en de overige voedingen krijgt ze kv. Mijn dochter heeft eigenlijk nooit last gehad van krampjes maar moest wel even wennen aan de fles. Begin dus op tijd met oefenen. Succes!

Wat betreft het kolven, kraamverzorgster gaf bij mij aan dat het soms even tijd kost om daar 'goed' in te worden. Weet natuurlijk niet wat je allemaal al hebt geprobeerd, maar misschien helpt het om nog wat meer te oefenen of kan een lactatiekundige je helpen. Tenzij je je beslissing al gemaakt hebt natuurlijk. 3 maand volgehouden is al een hele prestatie vind ik!

Hoi,bv en kv combineren kan wel maar zoals hier al ergens staat doet het wel wat met de stoelgang van je kindje. Mijn zoontje krijgt volledig bv en krijgt snel verstopping als ik hem kv geef. ik gebruik zelf neusspray van de huisarts om de toeschietreflex te versterken voor het kolven. Als jij na 2 uur kolven bijna niks hebt vraag ik af wat er mis gaat.. misschien kun je eens een lactatiekundige bellen om advies te vragen? Vaak is dat vrijblijvend.. 

Het gekke is, ik heb melk zat. Heb juist over productie, En in de week dat de kraamhulp er was ging het kolven iets "sneller" misschien doe ik zelf wel iets verkeerds met kolven.  Maar merk ook echt dat mijn tepels echt pijn beginnen te doen. 

Terug
Bovenaan